Micile firme din România trebuie să depună lunar minimum nouă declaraţii, ceea ce influenţează negativ activitatea acestora, consideră reprezentanţii Consiliului Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
"În fiecare lună, angajatorii trebuie să completeze şi să depună un număr minim de nouă declaraţii privind evidenţa salariaţilor lor şi a contribuţiilor obligatorii la fondurile de asigurări sociale. Declaraţiile se depun la diferite instituţii ale căror sedii se află în locaţii diferite şi, totodată, în baza unor proceduri diferite", a declarat, vineri, Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consiliului.Reprezentanţii CNIPMMR propun ca angajatorii să poată depune doar o singură declaraţie privind evidenţa salariaţilor şi a contribuţiilor la fondurile de asigurări sociale. Actul ar trebui depus la un Birou Unic. De asemenea, ei mai cer posibilitatea depunerii online a documentelor.
Întreprinzătorii propun reglementarea unei proceduri unice pentru toate obligaţiile declarative ale angajatorilor, precum şi stabilirea unui singur formular pentru toate obligaţiile declarative ale angajatorilor. Respectivul Birou Unic ar trebui să funcţioneze în cadrul administraţiilor finanţelor publice judeţene, respectiv administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti, astfel încât angajatorii să poată într-un singur loc să obţină toate informaţiile şi să-şi îndeplinească obligaţiile declarative.
Nicolescu a precizat că birocraţia excesivă afectează cel mai mult micile firme care au puţini angajaţi.
Contra curentului european
"România se află contra curentului european" a declarat şi Marin Toma, preşedintele Corpului Experţilor Contabili şi al Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR). Prin Hotărârea de Guvern 37/2010 firmele au acum în plus şi obligativitatea înregistrării salariaţilor înainte de începerea activităţii. Până acum era obligatorie doar semnarea unui contract de muncă, însă reprezentanţii micilor firme consideră acum o "dublă birocraţie".