x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Circa 30% dintre români cheltuie peste 1.500 de lei pentru cumpărăturile de sărbători

Circa 30% dintre români cheltuie peste 1.500 de lei pentru cumpărăturile de sărbători

21 Dec 2021   •   14:36
Circa 30% dintre români cheltuie peste 1.500 de lei pentru cumpărăturile de sărbători

Peste 30% dintre românii din mediul rural alocă peste 1.500 de lei pentru cumpărăturile aferente sărbătorilor de iarnă. Totodată, 57% nu așteaptă reducerile pentru a achiziționa cadouri de Crăciun sau Anul Nou, arată un sondaj EY România. 

"Sezonul cumpărăturilor de sărbători de anul acesta are toate şansele să fie unul record, dacă ne uităm la sumele pe care consumatorii sunt dispuşi să le cheltuiască pe cadouri. De altfel, răspunsurile primite la studiul nostru sunt foarte asemănătoare cu cele din studiul global al EY, care vorbeşte despre dorinţa consumatorilor europeni sau de peste tot din lume de a reveni la normalitate, despre nevoia de recuperare a timpului pierdut, de a avea sărbătorile ca înainte de pandemie", a precizat Georgiana Iancu, partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte şi liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România.

Reacția românilor din acest an este total diferită de 2020, când voiau să economisească. 

De asemenea, și reducerile de Black Friday nu mai sunt dorite. Peste 57% dintre respondenţi spun că nu au profitat de ele, motiv pentru care 43% au cheltuit mai puţin decât anul trecut.

Peste 80% dintre respondenţi urmăresc campaniile de reduceri online și spun că îşi cumpără echipamente electrice/electronice, îmbrăcăminte, încălţăminte, articole sportive din magazine virtuale.

Cumpărătorii continuă să facă achiziții fizice mai ales din farmacii şi supermarketuri.
În schimb, online-ul va fi în continuare mediul ales pentru realizarea achiziţiilor de îmbrăcăminte 44%, produse şi echipamente sportive 42%.

Cele mai mari sume de bani alocate, între 500 şi 1.000 de lei, sunt pentru achiziţia produselor alimentare.
"Într-o proporţie importantă, românii au început să facă economii şi să îşi direcţioneze banii şi către zona investiţiilor sau pentru educaţie şi formare. La o distanţă relativ mare, se află sumele destinate achiziţiei de produse de curăţenie şi cele de igienă şi îngrijire personală, dar şi pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte, fapt care se poate explica prin utilizarea acestor produse pe o perioadă mai extinsă de timp. Din câte ne arată respondenţii, sportul, divertismentul şi relaxarea nu se află în topul priorităţilor şi nu există alocări semnificative în această direcţie. Totuşi, ne aşteptăm ca răspunsurile primite să oglindească în mare măsură şi restricţiile ce au vizat aceste zone în ultimul an - o perioadă relativ mare de timp sălile de sport şi centrele de divertisment (teatre, cinematografe, librării etc) nu au funcţionat sau au funcţionat în anumite condiţii şi la o capacitate mai mică", arată studiul.

Când iau decizia de cumpărare, românii sunt atenţi la reputaţia companiei de la care cumpără, la recenzii, la transparenţa brandului, grija faţă de angajaţi şi activităţile de susţinere a comunităţii.

 

×
Subiecte în articol: sarbatori cumparaturi