Cetăţenii care aleg să plătească impozitele şi taxele online ar putea suporta (parţial sau integral) comisionul de cel mult 2% din suma transferată, comision pe care primăriile trebuie să-l achite băncilor. Totuşi, comisionul nu poate depăşi 30 de lei, conform unei hotărâri de guvern. Depinde de fiecare primărie ce alegere va face, cu cât va contribui aceasta la plata comisionului şi cât va mai rămâne să fie achitat de cetăţean.
Posibilitatea ca primăriile să solicite contribuabililor achitarea, parţială sau integrală, a comisionului este prevăzută în HG 1.235/2010 privind Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar (SNEP), care va fi disponibil la adresa web www.ghiseul.ro. "Comisionul perceput de furnizorul de servicii de acceptare de plăţi electronice (...) poate fi suportat de contribuabil, de instituţia publică sau în orice altă variantă aleasă de instituţia publică la momentul înregistrării în SNEP", potrivit hotărârii de guvern. "Primăriile care se vor înscrie în SNEP îşi vor informa contribuabilii prin poştă cu confirmare de primire că începând cu o anumită dată pot accesa www.ghiseul.ro printr-un user şi o parolă. După ce s-au autentificat în sistem, aceştia pot afla ce taxe şi impozite au de plătit către autoritatea locală de care aparţin şi vor putea să le achite online cu ajutorul unui card bancar", a declarat pentru Mediafax Marius Fecuiru, secretar de stat în Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.