Ritmul de creştere a vânzărilor de bunuri de larg consum exprimat în lei s-a redus în primele şase luni ale anului cu cinci puncte procentulale, de la 22% la 17%.
Produsele de îngrijire personală şi de curăţenie au fost cele mai dinamice categorii, potrivit GfK România. "Factorul care a contribuit cel mai mult la evoluţia trendului de bunuri de larg consum a fost creşterea în valoare a coşului de cumpărături, influenţată de creşterea preţului şi susţinută de un volum mai mare achiziţionat", a declarat ieri directorul general GfK România, Andi Dumitrescu.
Autorii studiului au arătat că produsele de îngrijire personală şi de întreţinere a locuinţei au înregistrat cea mai mare creştere în valoare, de 19%, faţă de primele şase luni ale anului trecut. Dintre acestea, deodorantele şi şamponul se află în continuare pe un trend ascendent, înregistrând creşteri în volum în jur de 5%.
În coşul produselor non-alimentare, printre categoriile care au înregistrat creşteri în volum se numără produsele universale de curăţenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curăţat geamuri (ambele cu peste 10%).
ALIMENTE
Pe locul secund s-au plasat alimentele şi băuturile, care au crescut cu 17% în monedă naţională. Tabletele de ciocolată sunt printre cele mai dinamice categorii din coşul produselor alimentare. Influenţată în primul rând de creşterea frecvenţei de cumpărare, categoria a înregistrat o evoluţie pozitivă în volum, puţin peste 20% în prima jumătate a anului, comparativ cu perioada similară din 2008.
De asemenea, ritmul de creştere a vânzărilor de ulei s-a menţinut relativ constant, la 2%, în condiţiile în care preţul a scăzut cu peste 15%.
Totodată, segmentul băuturilor non-alcoolice, cafeaua măcinată şi apa minerală sunt printre categoriile care nu şi-au diminuat ratele de creştere, atingând volume cu aproape 9% mai mari decât în prima jumătate a lui 2008.
Astfel, potrivit GfK, consumatorii au achiziţionat mai des cafea măcinată şi au crescut cantitatea de apă minerală la fiecare act de cumpărare. Pe de altă parte, sucurile necarbogazoase au înregistrat un avans de sub 5%, după ce, în anii anteriori, ritmul de creştere în volum depăşea 20%.
Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului
casnic a aproximativ 90 de categorii de bunuri de larg consum pe uneşantion de 2.200 de gospodării reprezentativ la nivel naţional. Informaţiile se referă la primele şase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent. GfK România este un institut de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 9,1 milioane euro în 2008.
Citește pe Antena3.ro