x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Criza economică face curăţenie pe piaţă

Criza economică face curăţenie pe piaţă

de Mihai Vasilescu    |    11 Iul 2009   •   00:00
Criza economică face curăţenie pe piaţă
Sursa foto: Vlad Dumitrescu/Editura Intact

Criza economică a făcut ca două companii, Eureko şi Clal România, să se retragă de pe piaţa asigurărilor auto. Oamenii nu mai fac la timp plata poliţelor auto şi, ca atare, asiguratorii întârzie şi ei plata daunelor. Ceea ce se traduce prin reclamaţii din partea clienţilor la instituţiile statului, scrie Financiarul în ediţia sa de vineri. Prezentăm mai jos articolul, preluat integral.

"Firmele de asigurări au înregistrat în acest an o creştere a întârzierilor la plata poliţelor de asigurări pentru autoturisme, motivată de criza economică. În acest context, mai mulţi asiguratori au renunţat în acest an la poliţele asigurare auto, decizia fiind motivată oficial de dorinţa de a se concentra pe alte segmente de asigurări.

Un cuvânt greu de spus în această privinţă l-a avut şi declinul accentuat al pieţei auto, care, din informaţiile de pe piaţă, se pare că va continua şi în viitorul apropiat. Scăderea pieţeii auto a dus, inevital, la scăderea numărului poliţelor de asigurare din acest domeniu. Luna trecută, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a acceptat solicitarea a două firme de asigurări de a renunţa la poliţele auto.

Este vorba de companiile Eureko şi Clal România Asigurări - Reasigurări SA. Eureko, fosta Interamerican, a anunţat încă de la începutul anului decizia de a renunţa la asigurările non viaţă. "Este vorba despre o decizie de management luată de conducerea companiei. Ne vom concentra pe pensii, asigurări de viaţă şi de sănătate", ne-a declarat Andreea Costache, PR Officer al companiei Eureko.

Aceasta a precizat că la luarea deciziei au contribuit şi rezultatele bune înregistrate în ceea ce priveşte aderarea la fondurile de pensii private.

EUREKO SUSŢINE CĂ NU A AVUT RECLAMAŢII MAI MULTE
Compania Eureko, la fel ca şi alte companii din domeniul asigurărilor, a făcut obiectul unor reclamaţii cu privire la modul de plată al daunelor, în special întârzieri. De altfel, în acest an se înregistrează, în general, o creştere a întârzierilor la plată, în condiţiile în care astfel de probleme au fost şi până acum. Un exemplu de problemă întâmpinată în relaţia cu firmele de asigurări, este cel semnalat de Jurnalul de Botoşani, la 13 februarie 2009.

Ion Onuţu, directorul adjunct al Poliţiei Comunitare, a făcut o plângere la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor Botoşani în care a reclamat faptul că trebuie să se deplaseze cu autoturismul avariat la Suceava pentru ca Eureko să evalueze pagubele, în loc ca firma să trimită un reprezentant la Botoşani. Pe parcursul timpului au existat nemulţumiri şi cu privire la tipurile de asigurări pe care compania le-a păstrat în portofoliu, cum ar fi cele de sănătate. Andreea Costache a precizat că decizia de a renunţa la asigurările auto nu a fost în nici un caz motivată de reclamaţiile făcute de asiguraţi.

"Fiecare caz de daună se analizează separat şi există un întreg proces prin care constată care a fost cauza şi modalitatea de remediere. Dar de fiecare dată când a fost cazul să fie achitate poliţe, s-a făcut acest lucru. Din câte ştiu eu nu a existat o creştere a numărului de reclamaţii", ne-a spus Andreea Costache, PR Officer-ul Eureko.

"FIRMELE DE ASIGURĂRI ÎNTĂRZIE CĂT MAI MULT PLĂŢILE"
Declanşarea crizei economice a înrăutăţit relaţiile dintre service-urile auto şi firmele de asigurări, deoarece plata poliţelor de asigurare se face din ce în ce mai greu. "Firmele de asigurări profită de acest pretext al crizei pentru a întârzia cât mai mult plăţile şi de a rula cât mai mult banii în interior, ne-a declarat Cristian Munteanu, directorul general al Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente.

Potrivit acestuia, termenul mediu de soluţionare a unui dosar a crescut la 60-65 de zile. "Legislaţia în acest domeniu este vădit pro-asigurator şi lucrul acestea le permite din punct de vedere legal să evalueze dosarul într-un timp mult mai mare. De la data la care se evaluează dauna şi până la plată pot să treacă şi 90 de zile şi în această perioadă asiguratorul poate să ia absolut legal orice decizie legată de efecturarea plăţilor", a spus Cristian Munteanu.

Acesta a menţionat că în afară de posibilitatea legală a întârzierii plăţilor, angajaţii firmelor de asigurări nu sunt sancţionaţi atunci când greşesc nici de companii şi nici de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor.

 

De la Interamerican la Eureko
Interamerican a devenit Eureko în februarie 2001. Compania îşi desfăşoară activitatea în ţara noastră din 1995, iar din 2001 a devenit parte a Grupului Eureko, cu sediul în Olanda. Anul trecut, fosta Interamerican a luat decizia de a achiziţiona Bancpost Pensii, după ce s-a clasat pe locul 6 între asiguratorii unde s-au constituit fonduri de pensii private. Bancpost a ocupat poziţia a 11-a în acest clasament.

×
Subiecte în articol: economic auto asigurari eureko