x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cum sustragi un milion de la Unilever

Cum sustragi un milion de la Unilever

de Gabi Golea    |    04 Mar 2010   •   00:00
Cum sustragi un milion de la Unilever

Criza nu e la fel de dificilă pentru toţi. Un angajat al companiei multinaţionale Unilever a descoperit soluţia succesului capitalist: împarte bugetele ca şi cum ar fi ale tale.

O firmă prietenă - Die Kunstfabrik SRL - atrage naşterea celei de-a doua - Design Premium Fabrik SRL, abia înfiinţată în 2009. Ambele fac publicitate pentru produsele Dove. Sumele în 2008, 2009 şi proiecţia 2010 sunt în jurul a 1 milion de euro! Norocoasele firme Die Kunstfabrik şi Design Premium Fabrik se numără printre favoriţii producători şi furnizori de servicii pentru produsele Dove.

Omul de legătură pare să fie nimeni altul decât Valentin Nicolae, iubitul Lilianei Caimacan, brand manager Dove pentru România şi câteva alte ţări europene. Interesant este că, deşi s-a născut într-un şantier modest şi nu deţine nici o tipografie, tânăra firmă a constructorului Valentin livrează şi adăposteşte materiale promoţionale Dove chiar din acest şantier.

UN FURNIZOR CARE NU PRODUCE
Deşi piaţa este plină de tipografii performante, pentru materialele publicitare produse pentru Dove sunt preferaţi intermediarii. Mai mult, prima firmă nu deţine nici o tipografie, iar cea de-a doua - nici o expertiză. Cele două firme nu ar deţine deci o carte de vizită pe măsura standardelor Dove. Regulile companiei multinaţionale Unilever, companie ce deţine Dove, sunt însă extrem de severe. Practic, contractele ferme nu pot fi la rândul lor subcontractate.

"Pot să vă spun că există o procedură standard care trebuie respectată. Se fac licitaţii serioase. Nu pot însă să vă zic dacă ar fi ieşit câştigătoare cele două firme. Vă daţi seama că licitaţiile se câştigă în funcţie de oferte. Dacă au avut o ofertă bună, cu 50% mai puţin decât ceilalţi şi îndeplinesc standardele, sunt bineînţeles selectaţi", a explicat pentru Jurnalul Naţional şeful Dove, Oana Davidoglu.

"SUNT NIŞTE MINCIUNI"
Întrebată despre posibila selectare a celor două firme între colaboratorii Dove, Liliana Caimacan a precizat: "Lucrăm cu mai mulţi furnizori. Sunt informaţii strict confidenţiale ale companiei noastre pe care nu le pot dezvălui şi discuta la telefon cu o persoană necunoscută. Îmi puteţi spune de unde aţi primit asta? Ceea ce pot să vă spun cu certitudine este că selecţia partenerilor noştri se face după nişte criterii foarte clar stabilite.

Toate sunt verificate de departamentul noastru de la Unilever". Întrebată despre posibila legătură cu cel care deţine din umbră firmele, Valentin Nicolae, şi care, potrivit surselor noastre, ar fi iubitul brand managerului Dove, Liliana Caimacan a declarat: "Dânsul nu este iubitul meu, dacă este să intrăm în detalii personale care nu vă privesc pe dvs. Dar, mă rog. Sunt nişte chestii ciudate care au venit din partea unuia care este foarte rău intenţionat şi care poate are ceva cu mine personal, sunt nişte minciuni. V-am spus că selecţia este strictă şi comisia este formată din cinci persoane".

5585-115246-dpf_01.jpg
Documentele Design Premium Fabrik poartă semnătura electronică a lui Nicolae Valentin

"O SĂ VERIFICĂM"
PR-ul Unilever a precizat la rându-i că procedurile de licitaţie pentru publicitate sunt extrem de severe:

"M-ar uimi să fie adevărat aşa ceva. Toate regulile interne sunt extrem de clare. Din câte ştiu eu, la acest moment, Dove are o altă firmă de publicitate decât cele menţionate. O să verificăm printr-un audit intern. O legătură între un client şi un angajat de-al nostru ar fi un conflict de interese.

Există un cod pentru aceste lucruri. Trebuie să vă precizez că Unilever lucrează numai cu parteneri europeni şi standardele sunt precise în astfel de cazuri. O să verificăm cele menţionate de dumneavoastră".





"S-A RESPECTAT CODUL PRINCIPIILOR ÎN AFACERI"
La întrebările noastre, Florentin Scarlat, Communications Manager Unilever South-Central Europe, a dat următoarele răspunsuri:

A fost organizată o licitaţie pentru selectarea firmelor Die Kunstfabrik şi Design Premium Fabrik?

Cele două companii au fost selectate în urma unui proces de selecţie în conformitate cu procedurile Unilever şi cu respectarea Codului Principiilor în Afaceri al Unilever.


Alegerea acestor firme a fost aprobată şi de alte departamente ale Unilever?

Die Kunstfabrik a fost implicată în mai multe licitaţii organizate de Unilever, atât de Departamentul de Marketing, cât şi de Departamentul de Buying.
Design Premium Fabrik a fost implicat în licitaţii organizate de Departamentul de Marketing.

Alegerea acestor furnizori s-a făcut în conformitate cu procedurile interne ale Unilever.
Iată cum se spulberă încă un mit economic românesc, acela că de furat se fură mai bine de la stat. O firmă fără nici un angajat poate să ruleze, fără licitaţie, sute de mii de euro. În plus, ultimul slogan Dove sună mai bine decât orice concluzie: "Adevărul este evident".

 

"Adevărul este evident"
Am aflat că aceste răspunsuri ne-au fost furnizate în urma unei anchete interne. Pesemne, una foarte neîndemânatică, atâta vreme cât nu a depistat existenţa triunghiului de afaceri pe care îl relevăm noi: Liana Caimanan (brand manager Dove) - Nicolae Valentin (iubitul dumisale, patronul şantierului din Str. Radu Popescu 18) - Mariana-Monica Păduraru (unic acţionar şi administrator al Design Premium Fabrik, înfiinţată pe adresa şantierului din Radu Popescu 18).

Responsabilii Unilever România ar putea aprofunda, consultând pagina web a firmei, www.dpf.ro, unde vor găsi informaţii confidenţiale ale campaniilor Dove accesibile tuturor. Înclusiv despre campanii aflate în proiect. Accesând documentele de pe acest site, vor descoperi, totodată, semnătura electronică a lui Nicolae Valentin (NIV - de fapt şi numărul maşinii dumisale este B-XX-NIV) pe documentele emise de Design Premium Fabrik.

O semnătură care stabileşte irefutabil legătura dintre iubitul Lilianei Caimacan şi furnizorul de servicii al Unilever. Tot pe www.dpf.ro se găsesc indicii despre firmele cărora societatea din şantier şi fără nici un angajat le subcontractează comenzile Dove.

"O să verificăm printr-un audit intern. O legătură între un client şi un angajat de-al nostru ar fi un conflict de interese. Există un cod pentru aceste lucruri. Trebuie să vă precizez că Unilever lucrează numai cu parteneri europeni şi standardele sunt precise în astfel de cazuri"
Florentin Scarlat, Communications Manager Unilever South-Central Europe

×
Subiecte în articol: economic