Volumul tranzactiilor online prin carduri bancare in magazinele virtuale din Romania va creste in acest an cu 25% peste nivelul din 2005, iar piata va depasi pragul de 10 milioane de euro.
In lipsa unor studii oficiale asupra comertului online din Romania, cifrele vehiculate pe piata variaza de la o sursa la alta. Cel putin asupra unui punct exista consens: o crestere continua, fie ca este vorba despre valoarea pietei de comert online, fie de volumul tranzactiilor online prin carduri bancare. Cele mai optimiste estimari pentru 2006 sunt furnizate de reprezentantii Gecad: 12 milioane de euro, volumul tranzactiilor online prin carduri bancare in magazinele virtuale din Romania. Calculele RomCard vorbesc despre 10 milioane de euro, in timp ce Marius Ghenea, presedinte FiT Distribution si PCfun.ro, vorbea saptamana trecuta despre o suma de peste 4,5 milioane de euro pe acest segment. Pe de alta parte, in primele sase luni din 2006, valoarea acestor tranzactii a fost de 2,1 milioane de euro, conform anlizelor RomCard. Cum s-ar realiza pana la sfarsitul anului valorile enuntate?
BUSINESS
|
Numarul de magazine virtuale ar putea urca in acest an la 800 de unitati, de la nivelul de 600 inregistrat la finele primului semestru si de 400 in decembrie 2005. La finele primului semestru, totalul cardurilor bancare emise era de 8,3 milioane fata de 6,4 milioane in 2005. Conform previziunilor, numarul utilizatorilor de internet ar putea ajunge in acest an la sapte milioane, cu doua milioane peste nivelul din 2005.
|