Facebook a recunoscut că calculat greşit statisticile de consum video în reţeaua socială, relevante mai ales pentru agenţii de publicitate care planifică în funcţie de aceste măsurători câţi bani investesc în reclame pe această platformă, dar şi pentru companiile media, informează vineri EFE şi The Wall Street Journal.
În urmă cu câteva săptămâni, Facebook dezvăluit într-o postare pe Centrul său de ajutor pentru reclame (Advertiser Help Center) că statistica sa referitoare la timpul mediu petrecut de utilizatori cu vizionarea clipurilor video a fost umflată artificial, cu rate cuprinse între 60% şi 80%, deoarece au fost luate în calcul doar vizualizările care au durat mai mult de trei secunde.
Conform comunicatului Facebook, în ultimii doi ani nu au fost contorizate deloc vizualizările mai scurte de trei secunde, ceea ce a avut ca rezultat valori mai mari ale mediei duratei de vizualizare a conţinutului video de pe platformă.
Aceste supraestimări afectează, nu doar agenţii de publicitate, ci şi editorii şi companiile media care folosesc informaţiile din aceste măsurători pentru a determina tipurile de conţinut video pe care îl postează pe reţeaua socială.
Compania condusă de Mark Zuckerberg a declarat că este în curs introducerea de noi indicatori de măsurare care vor reflecta vizualizările indiferent de durată.
Ştirea despre aceste calcule eronate este stânjenitoare pentru Facebook, care s-a lăudat cu creşterea rapidă a consumului video pe platforma sa în ultimii ani, comentează The Wall Street Journal.AGERPRES