General Motors (GM) nu a reuşit să încheie nici un contract cu privire la vânzarea Opel, discuţiile purtându-se doar cu două companii, Fiat şi Magna. Producătorul american se îndreaptă spre cel mai mare faliment din industria SUA, chiar dacă a obţinut acordul principalilor creditori pentru schimbul datoriilor cu acţiuni.
După 12 ore de negocieri, miniştrii germani au anunţat că nu au reuşit să ajungă la o înţelegere pentru finanţarea Opel, în timp ce GM trece prin procesul de faliment. Ei dau vina pentru acest eşec pe Trezoreria americană şi pe GM.
"Am cerut anumite lucruri din partea Trezoreriei şi aşteptăm răspunsul până vineri. Avem nevoie de aceste răspunsuri înainte de a fi de acord cu un plan", a declarat ministrul Economiei din Germania, Karl-Theodor zu Guttenberg. Pentru a susţine Opel, Guvernul german a asigurat un pachet de finanţare de 1,5 miliarde de euro. Acordarea ajutorului a fost condiţionată însă de numirea temporară a unui administrator pentru activele companiei, măsură care va proteja invenţiile şi tehnologia Opel de creditorii GM.
DECLARAREA INSOLVENŢEI
Pe de altă parte, General Motors (GM), grupul-părinte al companiei germane, a cerut ajutor financiar suplimentar de 300 milioane de euro pentru Opel. Însă problema este că alegerea ofertantului şi încheierea unui acord final ar putea dura câteva luni. Cel mai probabil, General Motors va intra în faliment la începutul lunii viitoare.
Guttenberg a mai spus că declararea insolvenţei rămâne o opţiune pentru Opel în cazul în care nu se ajunge la un acord cu partea americană. Conducerea GM a anunţat miercuri eşecul programului de schimb al datoriilor cu acţiuni, însă a obţinut joi acordul principalilor deţinători de obligaţiuni pentru transformarea datoriilor în acţiuni.
Obiectivul GM era ca prin acest schimb să reducă datoriile cu 90%, respectiv 24 miliarde de dolari, dar creditorii au considerat oferta neatractivă, iar interesul lor pentru acest program a fost extrem de scăzut.
Citește pe Antena3.ro