x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Gheorghe Piperea către consumatori: Contestați facturile la energie. Măsurile luate de autorități sunt nesemnificative

Gheorghe Piperea către consumatori: Contestați facturile la energie. Măsurile luate de autorități sunt nesemnificative

12 Ian 2022   •   12:40
Gheorghe Piperea către consumatori: Contestați facturile la energie. Măsurile luate de autorități sunt nesemnificative

Persoanele nemulțumite de facturile mari la energie trebuie să le conteste și nu să aștepte deciziile guvernului, spune avocatul Gheorghe Piperea, preşedintele Asociaţiei Parakletos privind protecţia consumatorilor.

"Faceţi plângeri, cât mai multe posibil, la ANPC şi la Consiliul Concurenţei, pentru că ceea ce se întâmplă sunt practici anticoncurenţiale, monopoliste, vi se impun nişte preţuri excesive, care vă ruinează. Acest lucru este un fapt anticoncurenţial, conform legislaţiei în materie de concurenţă. Nu vă răspunde ANPC în timp util, nu vă răspunde Consiliul Concurenţei, bombardaţi-i cu zeci de mii de astfel de petiţii şi la un moment dat cineva în Parlament va sesiza acest lucru şi va lua măsuri, va putea spre exemplu să decidă demiterea întregului Consiliu al Concurenţei pentru inacţiune. Pentru că, dacă e vorba de o masă mare de oameni nemulţumită, nu ai cum să ignori acest lucru. Şi factorul politic, dacă va vedea că este un fluviu de astfel de reclamaţii, va sesiza în sfârşit că este o problemă şi că se poate reglementa situaţia în baza legii actuale", a explicat acesta.

Totodată, el precizează că măsurile luate de autorități pentru facturile la energie şi gaze sunt nesemnificative.

"Aceasta este soluţia la care trebuie să apelaţi, nu ceea ce spune ministrul Energiei, nu să refuzaţi pur şi simplu să plătiţi. Puteţi refuza să plătiţi, dar să obţineţi o astfel de îngheţare a facturilor, în baza unor acţiuni pe care să le faceţi în justiţie sau în faţa ANPC", susține Piperea.

Trei tipuri de clauze pot fi considerate abuzive: actele adiţionale care intră automat în vigoare dacă utilizatorul nu trimite un răspuns, debranşarea în 30 de zile şi facturile de regularizare.

Avocatul spune că și el a primit o factură de regularizare din 2018, în urmă cu trei luni, a cerut explicații dar nu a primit niciun răspuns.

"Consumatorul este mult prea insignifiant pentru corporaţia respectivă pentru a fi luat în seamă. Doar atunci când acţionezi energic cu plângeri în justiţie şi la ANPC te bagă în seamă. Acţionaţi şi s-ar putea să aveţi o şansă să rezolvaţi problema, nu aşteptaţi ca statul să vă rezolve problema", îi îndeamnă Piperea pe consumatori. 
 

×
Subiecte în articol: facturi energie electricitate gaze