x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Laura Coroianu, la baza pieţei de evenimente din România

Laura Coroianu, la baza pieţei de evenimente din România

de Diana Scarlat    |    22 Iun 2012   •   21:00
Laura Coroianu, la baza pieţei de evenimente din România

Proverbul 'omul sfinteste locul' este valabil, pentru romani, si in business-ul de evenimente, care a fost adus, cu toate regulile lui, de oameni talentati, cu idei excelente si cu multa putere de munca. Unul dintre acesti oameni care au contribuit la punerea bazelor pietei de evenimente in Romania este Laura Coroianu.

Cariera Laurei de lider al pietei de evenimente din Romania a inceput pe vremea cand lucra la TVR, in 1992, cand a facut parte din colectivul de reinventare a Cerbului de Aur. 'Noi am facut primele cinci editii, iar eu eram persoana care tinea legatura cu artistii. Apoi am plecat din TVR si din Romania, in noiembrie ’96, mai intai in Belgia, apoi in Olanda, pentru ca m-am indragostit si m-am casatorit. In Olanda am pus, impreuna cu sotul meu, bazele actualei companii care activeaza si pe piata din Romania', explica Laura Coroianu, CEO la o companie recunoscuta in intreaga lume pentru o serie de evenimente foarte bine primite de publicul din mai multe tari.

Revenirea Laurei in tara s-a datorat reluarii, in 2002, a festivalului Cerbul de Aur, cand i s-a solicitat din nou colaborarea. 'A trebuit sa scoatem din joben ceva extraordinar in numai cinci saptamani, iar acel lucru extraordinar a fost Ricki Martin, poate unul dintre cele mai bune show-uri de la Cerbul de Aur', isi aminteste Laura.

Pentru ea, pentru familia ei si, nu in ultimul rand, pentru cariera ei – pentru ca Laura a legat mereu viata personala de cariera, stiind cum sa faca lucrurile sa mearga foarte bine impreuna ­ a urmat o peioada de noi realizari in tara: Joe Cocker, Simple Mind, premiile MTV, Sugarbabes. Dar a simtit ca piata din Romania poate fi crescuta, cu oameni capabili.

'Am realizat ca in Romania era un concert mare o data la trei ani, de aceea ne-am hotarat sa deschidem o companie aici. La inceput am facut naveta intre Amsterdam si Bucuresti, dar ne-am dat seama repede ca nu poti sustine un business mare daca nu stai in tara tot timpul. M-am repatriat si l-am adus pe sotul meu belgian in Romania. Am dezvoltat compania, am inceput seria concertelor pe stadioane, cu celebrul Depeche Mode, in 2006. Am vazut ca se pot face concerte sold-out pe stadioane, cu zeci de mii de bilete vandute. Am observat, de cativa ani, ca putem sa mizam pe publicul din afara. La inceput au venit din tarile limitrofe, dar am constatat, cu mare placere, ca incep sa vina din vest, din Anglia, Olanda, Germania, chiar si din Australia si destul de multi din Statele Unite ale Americii, pentru ca ei incearca sa descopere o noua destinatie turistica, un nou mister. Serbia sau Ungaria sunt deja foarte cunoscute, iar acum urmeaza un nou val de destinatii pentru publicul din intreaga lume. Am observat ca pe multe site-uri din afara, B’ESTFEST este recomandat ca unul dintre primele cinci cele mai importante festivaluri din Europa', mai spune Laura Coroianu.

Vestile pe care ni le aduce sunt imbucuratoare: 15% dintre cei 39.000 de oameni care au venit in Romania anul trecut la B’ESTFEST au fost straini, anul acesta se asteapta peste 25% la acelasi festival, in timp ce pentru concertul Lady Gaga s-au vandut deja mii de bilete in Europa, in special in Grecia.

×
Subiecte în articol: economia