În ultimii ani, marii jucători din retailul farmaceutic local au mizat puternic pe extindere şi au preluat businessuri locale din oraşele mari cu mai multe farmacii, dar şi unităţi individuale, pentru a creşte amprenta într-o zonă. Acest lucru a dus ca în anumite zone farmacii competitoare să fie una lângă cealaltă.
Cele mai mari reţele cu extindere naţională – Catena, Dr. Max (Sensiblu), Help Net, Dona şi Ropharma – numără în total aproape 2.600 de unităţi la nivel naţional, dublu faţă de portofoliul pe care îl aveau în urmă cu zece ani.
Astfel, farmaciile independente sau reţelele regionale de farmacii, care nu fac parte dintr-un lanţ cu extindere naţională, se menţin pe o piaţă extrem de concurenţială, fiind tatonate de marile reţele care caută să îşi consolideze poziţia. În România, sunt aproape 8.200 de farmacii, potrivit datelor de la Institutul de Statistică.
(sursa: Mediafax)