x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ruşinea Murfatlar: Lacrima lui Ovidiu, o poşircă produsă în Spania

0
Autor: Cristian Anton 08 Noi 2016 - 09:20
Ruşinea Murfatlar: Lacrima lui Ovidiu, o poşircă produsă în Spania
Vezi galeria foto


Celebrul vin Lacrima lui Ovidiu, mândria Murfatlar şi unul din cele mai puternice branduri româneşti, a ajuns o ruşine. Licoarea oficială a Casei Regale a României este acum produsă în Spania, adusă cu cisternele în ţară şi îmbuteliată apoi cu eticheta pentru care cumpărătorul român plăteşte cel puţin 32 de lei, cu încrederea că ia un vin de calitate superioară. În septembrie, Patronatul Naţional al Viei şi Vinului (PNVV) respingea categoric probabilitatea ca Murfatlar sau orice alt producător român să comercializeze sub etichetă proprie vinuri ieftine din import.

Citeşte şi Schimbarea calculului întreţinerii lovește în locatarii săraci

Pe eticheta atât de cunoscută românilor scrie, în continuare, la fel: Lacrima lui Ovidiu 5 ani, „vin licoros păstrat şi înnobilat în butoaie din lemn de stejar”, cu 15% alcool, sub sigla Casei Regale. Descrierea este aceeaşi, a unui produs unic, mândria vinului românesc: „Galbenul auriu pune în lumină un cupaj unic al unor vinuri cu totul speciale. Profunzimea culorii şi aroma bogată provin de la vinul păstrat peste 5 ani în butoaie mici de stejar. La acestea se adaugă savoarea proaspătă a fructelor, dulceaţa şi activitatea echilibrată a noilor vinuri de cupaj”.

Citeşte şi Aberații legale: bunicii, obligați să încaseze chirie de la nepoți

Apoi răsuflă şi bomba, ca un PET de tulburel deschis după două săptămâni: legendarul vin Lacrima lui Ovidiu este, de fapt, produs sub licenţă Murfatlar România SA de Bodegas Vinival SA din Chivo, Valencia. Produs în Spania.

Oţet licoros

După cum era de aşteptat, lichidul din Spania vândut în România cu eticheta Murfatlar este un vin de proastă calitate, cu buchet şi gust oţetite. Un oţet la 32 de lei sticla, dar există magazine în care Lacrima lui Ovidiu 5 ani se vinde şi cu 50 de lei. Bodegas Vinival este o afacere de familie din Valencia, înfiinţată în 1969, un producător şi distribuitor en-gros de vinuri de masă, care nu deţine nici măcar o marcă proprie. Vinurile inferioare din Spania nu au, evident, nicio legătură cu viile din Murfatlar, dar sunt vândute cu aceeaşi prezentare pompoasă şi complet falsă.

Reclamă mincinoasă

Apărut la începutul anilor ’80, Lacrima lui Ovidiu este singurul vin fortifiat de pe piaţa românească. În 2003, brandul a fost relansat cu imaginea actuală şi a devenit unul dintre cele mai puternice şi mai medaliate mărci româneşti de vinuri.

„Lacrima lui Ovidiu face parte din ADN-ul Murfatlar, este unic pe piaţă şi se identifică până la perfecţiune cu podgoria din care vine“, îl caracteriza, la un moment dat, managerul de marketing al Murfatlar România.

Citeşte şi Lovitură pentru bucureșteni. Debranșările de la RADET ar putea fi interzise

Doar că, între timp, ADN-ul Murfatlar s-a mutat în Spania. Iar ceea ce face acum Murfatlar, cu poşirca ieftină din Spania vândută sub eticheta unui vin nobil, de calitate, este o formă flagrantă de reclamă mincinoasă.  

Licorosul Lacrima lui Ovidiu poartă numele poetului care şi-ar fi îndulcit amarul exilului în viţa barbarilor de la Pontul Euxin. Azi, şi-ar fi putut face eventual doar o salată cu el

În 1939, Regele Carol al II-lea a devenit admirator al acestor vinuri de Murfatlar, astfel că a declarat podgoria printre furnizorii oficiali ai Casei Regale, statut pe care îl are şi în prezent.

PNVV ne lua în râs

În septembrie, când „Jurnalul Naţional” publica informaţia că o parte din produsele vândute în România cu eticheta Murfatlar sunt, de fapt, vinuri ieftine aduse din import, PNVV a negat vehement ceea ce s-a dovedit, iată, perfect adevărat. „Este exclus aşa ceva, nu numai la Murfatlar, ci la toţi membrii patronatului. Vă pricepeţi la vie? Poate era neculeasă când aţi trecut pe acolo, acum poate o culege cineva şi nici nu ştiu să fi fost lăsată în paragină”, ne-a declarat atunci Ovidiu Gheorghe, directorul general al PNVV.

Citeşte şi Ministerul Pensiei Speciale înghite anual 1,5 miliarde euro. Cine sunt pensionarii speciali care primesc bani în plus de la Buget

Sesizam atunci că viile Murfatlar stăteau în paragină, neculese, precum şi faptul că patronii companiei au vândut, pe ascuns, utilajele de producere a vinului, ceea ce poate indica orice, mai puţin faptul că Murfatlar ar mai produce ceva.

Evaziune de 132 de milioane de euro

Luna trecută, DNA a reţinut 10 persoane (asociaţi ai grupului Murfatlar- Euroavipo şi funcţionari ANAF) într-un uriaş dosar de evaziune, cu un prejudiciu de 613,48 milioane lei. A fost arestat, cu acea ocazie, şi George Ivănescu, unul din patronii imperiului Murfatlar şi un apropiat al Adrianei Săftoiu, important lider PNL implicat, de asemenea, în mega-afacerea Murfatlar.

Citeşte şi Isărescu se ia de bănci: Renunţaţi la tupeism

Potrivit DNA şi ANAF, evazioniştii de la Murfatlar rulau sume uriaşe de bani, înregistrând în avans, între firmele grupului, şi facturi de 400 de milioane de euro, plus TVA de 86 de milioane de euro. Cât ratele României către FMI în perioada 2012- 2015. 

Imperiul Murfatlar, aflat acum în insolvenţă, cu datorii de 1,3 miliarde de euro, înseamnă câteva din cele mai cunoscute mărci româneşti aflate pe piaţă: vinurile Murfatlar, Babanul şi Cetera, spirtoasele Hanul Ars, Unirea, Patriot şi Minard, votca Sankt-Petersburg, Bitter Mamaia, Zaraza Vinars, ginul Bartender’s, apele minerale Biborteni şi Valea Brazilor, sucurile Frizzi, Răcorel, Frutta, Bibo şi Limo, mezelurile Salonta si Matache Măcelaru (vândut între timp, în 2011, la Cris-Tim).

Citeşte mai multe despre:   Lacrima lui Ovidiu,   murfatlar,   vin,   vinuri

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Activele sistemului de pensii private au depășit 14 miliarde de euro

Activele sistemului de pensii private au depășit 14 miliarde de euro
Galerie Foto Valoarea activelor totale, aflate în administrare la nivelul întregului sistem de pensii private, a ajuns la 30 septembrie 2020, la 72,58 miliarde de lei, în creștere cu 17,96% față de septembrie 2019, depășind...

Monitorul pădurilor, în faza de testări

Monitorul pădurilor, în faza de testări
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a transmis invitația de testare a aplicațiilor SUMAL, portalul care monitorizează defrișările și celelalte activități cu potențial de fraudă asupra pădurilor. În...

Americanii înființează firme, europenii închid

Americanii înființează firme, europenii închid
Pandemia influențează în mod total diferit comportamentul de business pe cele două maluri ale Oceanului Atlantic. În timp ce americanii înființează firme într-un ritm fără precedent, patronii europeni se...

Activele fondurilor de pensii private au depășit 14 miliarde de euro

Activele fondurilor de pensii private au depășit 14 miliarde de euro
Valoarea activelor totale, aflate în administrare la nivelul întregului sistem de pensii private, a ajuns la 72,58 miliarde de lei, în septembrie 2020, în creștere cu 17,96% față de anul trecut, depășind...

Cel mai valoros brand din lume face cât 7 Românii

Cel mai valoros brand din lume face cât 7 Românii
Gigantul Apple era la sfârşitul lunii septembrie cel mai valoros brand din lume, cu o capitalizare de 1.900 de miliarde de dolari. În top 10 cele mai valoroase companii din lume, el este urmat de saudiţii de la...

Bătălie pe bani europeni. 64 de înscrieri pe minut

Bătălie pe bani europeni. 64 de înscrieri pe minut
Fondurile europene acordate prin OUG 130, Măsura 2, „Granturi pentru capital de lucru”, au stârnit un interes uriaș. Formularul electronic de înscriere a fost lansat ieri, la ora 10, și va fi activ până...

Suntem egali cu media UE la deficitul bugetar

Suntem egali cu media UE la deficitul bugetar
Decalajul dintre veniturile și cheltuielile statului - deficitul bugetar - a fost, în România, în trimestrul II 2020, de 11,4% din Produsul Intern Brut (PIB), cifră care plasează țara noastră în apropierea...

Economiștii cer evitarea creșterii cu 40% a pensiilor

O creştere a punctului de pensie cu 40% în acest moment trebuie evitată, pentru că economia nu o poate susţine, arată o scrisoare deschisă semnată de mai mulți economiști - academicianul Aurel Iancu,...

Economia, în pericol. Explozie de șomaj și falimente

Economia, în pericol. Explozie de șomaj și falimente
Criza Covid-19 ar putea să genereze, în perioada următoare, 500.000 de noi șomeri, estimează o analiză publicată de REI Finance Advisors, companie de consultanţă specializată în atragerea de fonduri europene...

OLX intră și pe piața creditelor bancare

OLX intră și pe piața creditelor bancare
Administratorul portalurilor de anunțuri OLX, Storia.ro și Autovit.ro - OLX Group - și fondul de investiții ORESA și-au anunțat ieri intenția de achiziție a celui mai mare broker de credite, KIWI Finance....

Cîțu: liniște fiscală până în decembrie

Cîțu: liniște fiscală până în decembrie
Depunerea declaraţiilor fiscale de către firme va fi amânată până pe 25 decembrie 2020 și tot până la acea dată se prelungește perioada scutirii de penalităţi pentru întârzieri la plata taxelor și...

Mai multe companii din energie sancționate pentru manipularea pieței

Mai multe companii din energie sancționate pentru manipularea pieței
Mai multe companii din energie au primit amenzi din partea Autorității Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE) pentru manipularea pieței și crearea de dezechilibre în sistemul...

Să curgă vinul pe fonduri europene

Să curgă vinul pe fonduri europene
Producătorilor de vin şi firmelor de distribuţie tradiţională a bunurilor de larg consum li se va permite accesul la fonduri europene, conform prevederilor legii de aprobare a OUG 130/2020 privind unele măsuri de...

Scrisoare deschisă: Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav economia

Scrisoare deschisă: Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav economia
Creșterea pensiilor cu 40% va avea un impact extrem de grav asupra economiei și va duce la pierderea multor locuri de muncă, într-un moment în care este nevoie de consolidare fiscal-bugetară, arată într-o...
Serviciul de email marketing furnizat de