x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ruşinea Murfatlar: Lacrima lui Ovidiu, o poşircă produsă în Spania

0
Autor: Cristian Anton 08 Noi 2016 - 09:20
Ruşinea Murfatlar: Lacrima lui Ovidiu, o poşircă produsă în Spania
Vezi galeria foto


Celebrul vin Lacrima lui Ovidiu, mândria Murfatlar şi unul din cele mai puternice branduri româneşti, a ajuns o ruşine. Licoarea oficială a Casei Regale a României este acum produsă în Spania, adusă cu cisternele în ţară şi îmbuteliată apoi cu eticheta pentru care cumpărătorul român plăteşte cel puţin 32 de lei, cu încrederea că ia un vin de calitate superioară. În septembrie, Patronatul Naţional al Viei şi Vinului (PNVV) respingea categoric probabilitatea ca Murfatlar sau orice alt producător român să comercializeze sub etichetă proprie vinuri ieftine din import.

Citeşte şi Schimbarea calculului întreţinerii lovește în locatarii săraci

Pe eticheta atât de cunoscută românilor scrie, în continuare, la fel: Lacrima lui Ovidiu 5 ani, „vin licoros păstrat şi înnobilat în butoaie din lemn de stejar”, cu 15% alcool, sub sigla Casei Regale. Descrierea este aceeaşi, a unui produs unic, mândria vinului românesc: „Galbenul auriu pune în lumină un cupaj unic al unor vinuri cu totul speciale. Profunzimea culorii şi aroma bogată provin de la vinul păstrat peste 5 ani în butoaie mici de stejar. La acestea se adaugă savoarea proaspătă a fructelor, dulceaţa şi activitatea echilibrată a noilor vinuri de cupaj”.

Citeşte şi Aberații legale: bunicii, obligați să încaseze chirie de la nepoți

Apoi răsuflă şi bomba, ca un PET de tulburel deschis după două săptămâni: legendarul vin Lacrima lui Ovidiu este, de fapt, produs sub licenţă Murfatlar România SA de Bodegas Vinival SA din Chivo, Valencia. Produs în Spania.

Oţet licoros

După cum era de aşteptat, lichidul din Spania vândut în România cu eticheta Murfatlar este un vin de proastă calitate, cu buchet şi gust oţetite. Un oţet la 32 de lei sticla, dar există magazine în care Lacrima lui Ovidiu 5 ani se vinde şi cu 50 de lei. Bodegas Vinival este o afacere de familie din Valencia, înfiinţată în 1969, un producător şi distribuitor en-gros de vinuri de masă, care nu deţine nici măcar o marcă proprie. Vinurile inferioare din Spania nu au, evident, nicio legătură cu viile din Murfatlar, dar sunt vândute cu aceeaşi prezentare pompoasă şi complet falsă.

Reclamă mincinoasă

Apărut la începutul anilor ’80, Lacrima lui Ovidiu este singurul vin fortifiat de pe piaţa românească. În 2003, brandul a fost relansat cu imaginea actuală şi a devenit unul dintre cele mai puternice şi mai medaliate mărci româneşti de vinuri.

„Lacrima lui Ovidiu face parte din ADN-ul Murfatlar, este unic pe piaţă şi se identifică până la perfecţiune cu podgoria din care vine“, îl caracteriza, la un moment dat, managerul de marketing al Murfatlar România.

Citeşte şi Lovitură pentru bucureșteni. Debranșările de la RADET ar putea fi interzise

Doar că, între timp, ADN-ul Murfatlar s-a mutat în Spania. Iar ceea ce face acum Murfatlar, cu poşirca ieftină din Spania vândută sub eticheta unui vin nobil, de calitate, este o formă flagrantă de reclamă mincinoasă.  

Licorosul Lacrima lui Ovidiu poartă numele poetului care şi-ar fi îndulcit amarul exilului în viţa barbarilor de la Pontul Euxin. Azi, şi-ar fi putut face eventual doar o salată cu el

În 1939, Regele Carol al II-lea a devenit admirator al acestor vinuri de Murfatlar, astfel că a declarat podgoria printre furnizorii oficiali ai Casei Regale, statut pe care îl are şi în prezent.

PNVV ne lua în râs

În septembrie, când „Jurnalul Naţional” publica informaţia că o parte din produsele vândute în România cu eticheta Murfatlar sunt, de fapt, vinuri ieftine aduse din import, PNVV a negat vehement ceea ce s-a dovedit, iată, perfect adevărat. „Este exclus aşa ceva, nu numai la Murfatlar, ci la toţi membrii patronatului. Vă pricepeţi la vie? Poate era neculeasă când aţi trecut pe acolo, acum poate o culege cineva şi nici nu ştiu să fi fost lăsată în paragină”, ne-a declarat atunci Ovidiu Gheorghe, directorul general al PNVV.

Citeşte şi Ministerul Pensiei Speciale înghite anual 1,5 miliarde euro. Cine sunt pensionarii speciali care primesc bani în plus de la Buget

Sesizam atunci că viile Murfatlar stăteau în paragină, neculese, precum şi faptul că patronii companiei au vândut, pe ascuns, utilajele de producere a vinului, ceea ce poate indica orice, mai puţin faptul că Murfatlar ar mai produce ceva.

Evaziune de 132 de milioane de euro

Luna trecută, DNA a reţinut 10 persoane (asociaţi ai grupului Murfatlar- Euroavipo şi funcţionari ANAF) într-un uriaş dosar de evaziune, cu un prejudiciu de 613,48 milioane lei. A fost arestat, cu acea ocazie, şi George Ivănescu, unul din patronii imperiului Murfatlar şi un apropiat al Adrianei Săftoiu, important lider PNL implicat, de asemenea, în mega-afacerea Murfatlar.

Citeşte şi Isărescu se ia de bănci: Renunţaţi la tupeism

Potrivit DNA şi ANAF, evazioniştii de la Murfatlar rulau sume uriaşe de bani, înregistrând în avans, între firmele grupului, şi facturi de 400 de milioane de euro, plus TVA de 86 de milioane de euro. Cât ratele României către FMI în perioada 2012- 2015. 

Imperiul Murfatlar, aflat acum în insolvenţă, cu datorii de 1,3 miliarde de euro, înseamnă câteva din cele mai cunoscute mărci româneşti aflate pe piaţă: vinurile Murfatlar, Babanul şi Cetera, spirtoasele Hanul Ars, Unirea, Patriot şi Minard, votca Sankt-Petersburg, Bitter Mamaia, Zaraza Vinars, ginul Bartender’s, apele minerale Biborteni şi Valea Brazilor, sucurile Frizzi, Răcorel, Frutta, Bibo şi Limo, mezelurile Salonta si Matache Măcelaru (vândut între timp, în 2011, la Cris-Tim).

Citeşte mai multe despre:   Lacrima lui Ovidiu,   murfatlar,   vin,   vinuri

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

România, pe locul 2 în UE la ovine și caprine

România, pe locul 2 în UE la ovine și caprine
La efectivele de ovine şi caprine România se situează pe locul doi în rândul statelor membre UE după Spania. În ceea ce priveşte densitatea la 100 ha teren, ţara noastră s-a aflat pe locul doi din cele...

De ce să apelezi la o firmă pentru repatriere decedaţi

De ce să apelezi la o firmă pentru repatriere decedaţi
Într-o societate modernă în care din ce în ce mai mulţi romani pleacă la muncă în străinătate sau pentru a-şi petrece vacanţele şi concediile departe de casă, nu este un lucru neobişnuit ca o parte dintre...

Echipamentele HoReCa – succesul unei afaceri prospere

Echipamentele HoReCa – succesul unei afaceri prospere
Echipamente HoReCa – de ce ai nevoie de ele cum te ajută să îți îmbunătățești afacerea. Este cunoscut faptul că în orice domeniu ai activa, atât timp cât lucrezi cu persoane calificate, vei avea și...

Peste 50.000 de români s-au înscris deja în programul „Rabla pentru electrocasnice”

Peste 50.000 de români s-au înscris deja în programul „Rabla pentru electrocasnice”
Peste 50.000 de români s-au înscris, până la ora 15.00, în aplicația „Rabla pentru electrocasnice”, programul naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai...

Deficitul de cont curent al balanței de plăți a crescut cu 156% în primul trimestru din 2021

Deficitul de cont curent al balanței de plăți a crescut cu 156% în primul trimestru din 2021
Contul curent al balanţei de plăţi a înregistrat un deficit de 2,549 miliarde euro în primul trimestru din 2021, comparativ cu 990 milioane euro în aceeași perioadă din anul trecut, anunță Banca Națională a...

BNR prognozează o inflație mai mare decât estimase anterior

BNR prognozează o inflație mai mare decât estimase anterior
BNR prognozează o nflație mai mare față de cea estmată anteror, ajungând la 4,1% în decembrie 2021, cu 0,7% mai mare decât anticpase în luna martie.  „Rata anuală a inflaţiei se va înscrie pe o...

Volumul lucrăriilor în construcții a crescut cu 1,2% de la începutul anului

Volumul lucrăriilor în construcții a crescut cu 1,2% de la începutul anului
Volumul lucrărilor de construcţii a crescut ca serie brută cu 1,2%, iar ca serie ajustată a scăzut cu 1,2%, în primul trimestru din 2021, comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut, arată datele...

Afacerile din comerțul cu autovehicule și motociclete au crescut cu 17,4% în primul trimestru din 2021

Afacerile din comerțul cu autovehicule și motociclete au crescut cu 17,4% în primul trimestru din 2021
Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor a crescut cu 17,4%, ca serie brută, în primul trimestru al anului, față de perioada...

Un nou producător autohton de vinuri se listează pe bursă

Un nou producător autohton de vinuri se listează pe bursă
Producătorul de vinuri organice Vifrana este tranzacționat, de astăzi, pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT) al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), sub simbolul BIOW. Compania a fost...

45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă după pandemie

45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă după pandemie
Aproximativ 45% dintre români vor să îşi schimbe locul de muncă după pandemie. Cele mai mari șanse pentru găsirea unui post disponibil au programatorii, specialiştii şi muncitorii calificaţi, arată un...

CE Oltenia a plătit o sumă exorbitantă pentru certificatele de emisii de carbon

CE Oltenia a plătit o sumă exorbitantă pentru certificatele de emisii de carbon
Complexul Energetic Oltenia (CE Oltenia) a plătit un miliard de euro pentru certificatele de emisii de carbon, potrivit Lăcrămioarei Diaconu-Pinţea, membru în directoratul companiei. "Avem nevoie de ajutor...

Profitul net individual al BVB a scăzut cu 42% în primul trimestru din 2021

Profitul net individual al BVB a scăzut cu 42% în primul trimestru din 2021
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a înregistrat un profit net individual de 2,16 milioane de lei în primul trimestru dn acest an, cu 42% mai mic față de perioada similară din 2020, când s-a...

Românii folosesc mai mult smartphonurile în perioada pandemiei

Românii folosesc mai mult smartphonurile în perioada pandemiei
Circa 68,3% dintre români folosesc mai mult smartphonurile față de perioada dinainte de pandemia de COVID-19 și spun că aplicațiile le-au influențat obiceiurile de consum, arată datele Barometrului...

Scumpiri în lanț. Produsele la care prețurile vor fi mai mari

Scumpiri în lanț. Produsele la care prețurile vor fi mai mari
Produsele care s-au scumpit cel mai mult, în luna aprilie 2021, sunt energia electrică, uleiul comestibil şi serviciile de igienă şi cosmetică, raportat la aceeași perioadă din 2020. S-au ieftinit însă bil...

Cifra de afaceri din industrie a crescut în martie cu 16,7% față de luna precedentă

Cifra de afaceri din industrie a crescut în martie cu 16,7% față de luna precedentă
În luna martie 2021, cifra de afaceri din industrie pe total (piaţa internă şi piaţa externă), în termeni nominali, a crescut atât față de luna precedentă cu 16,7%, cât și faţă de luna corespunzătoare...
Serviciul de email marketing furnizat de