Experţii români şi bulgari ai grupurilor de lucru pentru podul de la Calafat Vidin au stabilit “necesitatea” angajării unui consultant, care să prezinte soluţii pentru înfiinţarea unei “entităţi comerciale” privind “managementul, operarea şi întreţinerea” podului şi infrastructurii conexe.
Experţii români şi bulgari ai grupurilor de lucru pentru podul de la Calafat Vidin au stabilit “necesitatea” angajării unui consultant, care să prezinte soluţii pentru înfiinţarea unei “entităţi comerciale” privind “managementul, operarea şi întreţinerea” podului şi infrastructurii conexe. “În perioada ianuarie-august 2008, experţii români şi bulgari ai grupurilor de lucru pentru managementul, operarea şi întreţinerea noului pod de la Calafat Vidin s-au întâlnit de trei ori, stabilind necesitatea angajării unui consultant, selectat prin achiziţie publică. (…) A fost convenit ca serviciile de consultanţă să fie achiziţionate şi finanţate de partea bulgară”, se arată în adresa transmisă Prefecturii Dolj de co-vicepreşedintele Comisiei Mixte Română-Bulgare, Mariana Ioniţă, la Ruse.
Lucrările la podul care va lega Calafatul (România) de Vidin (Bulgaria) vor dura trei ani, construcţia urmând a fi recepţionată în luna mai 2010. Valoarea investiţiei se ridică la 225 de milioane de euro, costurile fiind suportate de Comisia Europeană, prin programul ISPA (70 de milioane de euro), de Banca Europeană pentru Investiţii (70 de milioane), de Guvernul Bulgariei (60 de milioane), de o agenţie de dezvoltare germană (20 de milioane) şi de una franceză (5 milioane). Proiectantul şi constructorul podului a fost desemnat o companie din Spania, Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), care a semnat, în ianuarie 2007, un contract de 100 de milioane de euro, ce se va derula pe parcursul a 50 de luni, cu o perioadă de graţie de un an. Proiectul prevede realizarea unui pod cu o lungime de aproape doi kilometri, cu patru benzi destinate traficului auto, o linie ferată şi un depou feroviar, în apropiere.
Citește pe Antena3.ro