De la 1 ianuarie 2011, românii vor fi nevoiţi să plătească cu până la 50% mai mult pentru a-şi înmatricula în circulaţie maşinile second-hand. “Taxa auto se va mări de la 1 ianuarie 2011 cu 25%-50%, pentru că nu putem permite să dăm 700 de milioane de lei pentru casarea maşinilor second-hand aduse din altă parte şi să umplem România de maşini de care alte ţări vor să scape, şi să polueze România.
Dacă cineva îşi permite să aducă maşini care poluează în România, atunci să plătească. Sperăm ca Ordonanţa de Urgenţă cu detalii să se finalizeze în două-trei săptămâni”, a anunţat ieri ministrul Mediului, Laszlo Borbely. Oficialul speră ca Ordonanţa de Urgenţă cu detalii privind noua taxă auto să fie finalizată în termen de două-trei săptămâni. Potrivit acestuia, în ultimul an au fost aduse în România 120.000 de maşini second-hand, din care foarte multe mai vechi de zece ani. Potrivit propunerilor avansate de minister, proprietarii de maşini ar putea plăti în 2011 o taxă de poluare cuprinsă între 32.000 de euro pentru înmatricularea unei maşini non-Euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani şi 91 de euro pentru un autoturism nou Euro 5, cu motor de 1,1 litri, scutit în prezent de la taxare. La motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechi de 18 ani taxa va ajunge la 13.120 de euro, faţă de 10.240 de euro cât este în prezent.
Proprietarii de maşini cu motor Euro 2 de 3,2 litri vechi de 10 ani ar putea plăti o taxă de înmatriculare de 21.770 de euro, faţă de 17.408 euro în prezent.
Pentru un motor cu aceeaşi capacitate cilindrică, 3,2 litri, însă de standard Euro 3, cu o vechime de cinci ani, taxa de înmatriculare va fi de 11.668 de euro, faţă de 8.891 de euro cât se plăteşte în prezent. Pentru acelaşi motor şi acelaşi standard Euro 3, însă cu o vechime de şase ani, taxa ajunge la 10.727 de euro, faţă de 8.174 de euro. La o maşină Euro 3 cu un motor de 1.400 cmc veche de şapte ani, taxa va fi 998 de euro, faţă de 673 cât este în prezent, pentru o vechime de opt ani, taxa va fi 880, faţă de 594 de euro, iar pentru autoturismele vechi de zece ani, proprietarii ar urma să plătească 665 de euro, faţă de 448 de euro. Înmatricularea unei maşini cu o motorizare Euro 4 de 1.400 cmc veche de un an va fi taxată cu 483 de euro, faţă de 380 de euro cât este în prezent.
Aceeaşi motorizare, dar pentru o maşină veche de trei ani implică plata unei taxe de 399 de euro, faţă de 315 cât este în prezent. În cazul unei motorizări Euro 4 de 2.000 cmc cu o vechime de doi ani, taxa va fi 1.326 de euro, faţă de 1.060 cât este în prezent. Pentru o maşină nouă cu motor Euro 5 de 3.000 de centimetri cubi se va plăti o taxă de 1.950 de euro, iar aceeaşi motorizare pe o maşină veche de doi ani implică o taxă de 1.541 de euro. În cazul unei maşini Euro 5 de 2.000 cmc, veche de doi ani, proprietarii ar urma să plătească din 2011 o taxă de înmatriculare de 507 euro.