Retailerul de mobilă şi decoraţiuni IKEA vrea să ajungă să deţină nouă magazine în Bucureşti şi câteva mari oraşe în următorii ani, a declarat Stefan Vanoverbeke, noul şef al IKEA România.
Acesta nu a precizat însă când va fi deschis al doilea magazin al grupului, însă a spus că va avea o suprafaţă mai mare decât a celui din Băneasa şi că presupune o investiţie de “zeci de milioane de euro”.
În prezent, IKEA are un singur magazin pe plan local, în zona Băneasa din Capitală, iar în luna iunie a acestui an a cumpărat un teren în zona Theodor Pallady din Bucureşti pentru a construi unul nou.
IKEA România a avut vânzări de 424,5 milioane de lei între septembrie 2014 şi august 2015, în creştere cu 12,3% faţă de anul precedent, creşterea fiind generată în principal de segmentul de dormitoare.
Mai multe produse în casele românilor
Circa 3.248.974 de persoane au trecut pragul magazinului, iar numărul de produse IKEA din casele românilor a crescut semnificativ anul acesta. Din cele 14.167.573 de produse vândute, 58% au fost obiecte de mobilier şi 42% decoraţiuni în magazin. Dintre produsele de mobilier, familia HEMNES (mobilier de depozitare pentru dormitor, living şi baie) a avut cel mai mare succes, cu 21.046 de bucăţi cumpărate. Dintre accesorii şi decoraţiuni, familia de becuri LED a atins anul acesta cel mai mare număr de vânzări, cu 211.714 de bucăţi vândute.
Departamentul IKEA FOOD, format din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze şi Bistro a înregistrat vânzări cu 9,63% mai mari faţă de anul trecut. În anul de catalog 2015, vânzările IKEA FOOD au reprezentat 8% din totalul vânzărilor IKEA România.
Evoluţia serviciului de comenzi online
În anul de catalog 2015, au fost înregistrate 35.354 de comenzi, reprezentând aproximativ 8% din totalul vânzărilor IKEA România. Cele mai multe comenzi vin din Bucureşti, urmat de Cluj, Timişoara şi Iaşi, în total reprezentând 50% ponderea în totalul vânzărilor serviciului de comenzi online. Valoarea celei mai mari comenzi a fost de 30.138 lei (TVA şi servicii incluse).
Începând cu 1 octombrie, am îmbunătăţit platforma online, unde produsele pot fi adăugate direct în coş, iar de acum pot fi comandate online şi bucătării. În plus, au fost introduse noi servicii care pot fi comandate online şi care aduc plus valoare comenzilor clienţilor IKEA: Serviciul de Asamblare (costul este de 9% din valoarea prodului cumpărat), Serviciul de Instalare (pentru încorporarea electronicelor, chiuvetelor şi bateriilor iar costul este 39 de lei pentru fiecare produs instalat), Serviciul de Planificare Bucătării (realizat de un consultant personal pentru măsurarea şi apoi planificarea bucătăriei online, are costul de 299 lei şi este returnat clientului în momentul în care este achiziţionată bucătăria), Serviciul de Asamblare şi Instalare Bucătării (costul variază în funcţie de bucătărie, de la 399 la 999 lei).
„Ne străduim constant să îmbunătăţim tot ceea ce facem. Serviciul de comenzi online a fost creat pentru a ajunge acolo unde tot mai mulţi români şi-au dorit brand-ul IKEA: online. Serviciul de comenzi online a fost iniţiat la nivel local de echipa IKEA România şi a avut o creştere constantă de când a fost lansat. Provocarea a fost să oferim o experienţă unitară, integrată în magazin şi în mediul online şi, ca rezultat, am îmbunătăţit platforma online de la 1 octombrie şi am introdus noile servicii. Toate acestea au fost iniţiativele inovatoare ale echipei IKEA România,” a adăugat Stefan Vanoverbeke.