Lucrul cel mai greu care se petrece astăzi la TAROM este că a crescut gradul de încărcare al aeronavelor cu 22%, nu să semnezi contracte, a declarat joi, la Antena 3, ministrul Transporturilor, Lucian Şova.
"Eu spun că nu este lucrul cel mai greu să semnezi contracte, lucrul cel mai greu care astăzi se petrece la TAROM este că a crescut gradul de încărcare al aeronavelor cu 22%. Nu se poate altfel, fără grad de încărcare. Îşi fac propriul sistem de ticketing. Au crescut veniturile, au licitaţii. Azi au un contract cu o firmă care pentru orice rezervare plătesc comision de 5 euro sau în jur de 5 euro comision, chiar dacă acea rezervare este anulată fără preţuri suplimentare. Eu am şi întrebat pe manager, mă mir cum a rezistat TAROM până acum, că nu i-a bagat cineva în faliment", a spus Şova.
Întrebat ce are de gând cu ATR-urile vechi pentru care este criticat de politicieni deoarece "îi zgâlţâie" pe toate cursele interne, Şova a răspuns că sunt planuri la TAROM pentru înlocuirea acestei flote.
"A umblat managerul de la TAROM din India, cu rezultate, până în Canada, în sensul identificării unei soluţii pentru înlocuirea acestei flote cu o achiziţie pe termen scurt, de fapt o închiriere sau un leasing care să nu ne condamne la o sarcină financiară foarte mare", a precizat Şova.
El a susţinut că în primul rând la TAROM se cunoaşte vocaţia de manager când vii din privat şi ai exerciţiul acesta, iar "managerul de la TAROM îl are şi îl probează şi la TAROM".
"Al doilea lucru foarte important, chiar face cu pasiune ceea ce face, nu are o agendă paralelă, nu şi-a dedicat timpul şi viaţa doar pentru a-şi adăuga în CV managementul unei companii mari. Pe de altă parte, viziunea, talentul şi pregătirea în management pentru că a făcut lucruri importante care ar fi putut fi făcute şi acum câţiva ani", a adăugat şeful de la Transporturi. AGERPRES