x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Autostrada Lunii - Cat costa 40 de kilometri de gropi?

0
Autor: Vladimir Ioan 11 Mai 2006 - 00:00

Autostrada spre Pitesti incepe, ca o recompensa, dupa ce ai strabatut Cartierul Militari. Pentru soferi, cartieru’ respectiv se compune din nenumarate treceri de pietoni si injuraturi. Cam pe la capat - o mare de "asteptatori". Fie dupa microbuze, fie la ocazie.

112. Retineti la ce kilometru ati avut, Doamne fereste!, accident. Dispeceratul va va intreba acest lucru

Autostrada spre Pitesti incepe, ca o recompensa, dupa ce ai strabatut Cartierul Militari. Pentru soferi, cartieru’ respectiv se compune din nenumarate treceri de pietoni si injuraturi. Cam pe la capat - o mare de "asteptatori". Fie dupa microbuze, fie la ocazie.

Un sir de benzinarii, sa tot alegi, te asteapta la iesire, cat sa reumpli rezervorul, golit la cele o suta de stopuri plus trecerile de pietoni mentionate. Benzinarii de toate felurile, mai putin aia la care are card soferul nostru. Omul intoarce, mai facem un tur de cartier si exercitii pentru jignit si dam sa rupem autostrada. Cu trei metri inainte de panoul care o anunta, facem o scurta pauza. Un tir, proaspat iesit din Vama aflata pe celalat sens, a blocat oleaca circulatia. Soferul e moldovean, nu se grabeste. Si cred ca ii si place, e fix in centrul atentiei. Cu botul ne-a blocat pe noi, cu spatele sensul celalalt. Pana la urma, dupa ce l-am fotografiat, se declara multumit de atentia acordata si o ia la deal. Fri-ge-o Sandule! Si Sandel o frige, pana la kilometrul 22, si pune frana, de nici n-apucasem sa cadem de acord cat de mult sa fie deschise geamurile, astfel incat sa racim uniform. O fi percutat la incurajarea de drum bun care-ti sare in ochi cand intri pe drumul asta: www.cimitir.ro, zic, dar nu.

DRUM JUDETEAN. Limitare de viteza: 80 la ora. Parca am intra pe un drum judetean. De fapt, mai degraba e un drum de tara cu un primar gospodar. Niste gropi. Mai mergem nitel, "niste" devine "multe", dupa care se transforma in fifti-fifti. Apropo, trebuie sa ai mobil ca sa suni un prieten sa te tracteze, pe autostrada asta nu exista telefoane de urgenta. Nu exista nici service-uri. Am intrat in fiecare loc semnalizat cu panouri si n-am gasit. Pe unul dintre acestea pe care scria "Spatii servicii" aparea dedesubt, "Raul Arges". N-am inteles atunci, doar o vaga idee mi-a incoltit. Daca ai cumva microcentrala de apartament, atomoelectrica, poti sa arunci aici, in apa, deseurile radioactive. Lipsa de imaginatie, dovedita imediat de faptul ca era vorba despre doua indicatoare, dar care se suprapun foarte bine atunci cand le privesti din masina.
CIOCAN. Pe autostrada nu exista nici un service
"U Turn". Masinile iesite din Vama intorc in capatul A1
CARE PE CARE. Groapa vs autoturism
Daca ai merge pe camp sau cu elicopterul, n-ar fi o problema, te prinzi imediat, dar din masina... Unele panouri au simboluri care te pregatesc pentru ce o sa gasesti acolo, de obicei combustibil, haleala si cazare, pe altele nu. Intr-un singur loc aparea o cheie franceza, dar ne-am invartit dupa ea pana a inceput sa iasa fum din ambreiaj si am lasat-o balta. Cu un "Spatiu servicii" mai devreme doi corbi se roteau desupra unui tip care demontase juma’ de motor drept in fata stabilimentului si pe care l-am zarit tot acolo cand ne-am intors. Corbii pareau mai veseli. Benzinarii - destule, moteluri-hoteluri este, n-am avut bani de la stapanire sa verificam serviciile, dar macar ai de unde alege. O firma ridica pe marginea drumului o benzinarie. A muscat din cascaval sau a impins niste cascaval, ca a luat si o bucata din banda de serviciu. Alte servicii: curve la alegere. La ora 14.00 sunt in schimb o blonda si o bruneta care fac fata la patru benzi, in doua sensuri sau mai multe. Era un pic de coada, e adevarat. Remarc iar lipsa de interes a sefilor nostri pentru o documentare aprofundata. Masina, daca e mica, te poti trage la umbra in padure, la fel cu celelalte vietuitoare. Nu mai e gard demult. Stiti gardu’ ala care marginea limba neagra de asfalt? Ei bine, nu prea mai e.

ANIMALUTE. Asa ca acum caprioarele pot oricand sa te ambuscheze si sa te tarasca intr-un luminis, pe iarba verde a gazonului, si sa-ti mai ia si banii. Din loc in loc cruci. Cate una, cate doua. Rar peste 40 de ani. De cateva ori, in dreptul lor, am vazut femei care vindeau urzici si viorele, cred, ca nu ma pricep. Lipsa unei culturi de marketing in mediul rural isi spune cuvantul, nimeni nu oprea. Un monument, obelisc sau cum i-o mai zice fusese semnul de intrare in judetul Dambovita. Probabil, cand s-a lucrat pe acolo, au taiat o bucata din el si au scos si literele. Totusi, se mai putea citi, asa ca dupa un tablou dat jos inainte de zugravit, "bovita". Cu toate astea nu am vazut decat oi. Oi multe, cam prafuite. Pai comparam cu oile vestice, care sunt scoase din cutie la pasunat si, extrapoland, n-o s-avem niciodata autostrada luminata noaptea. Asa ca revin la gropi, revenind in Bucuresti. Daca pe timpul zilei, mergand spre Pitesti, gropile sunt scaldate de soare, la intoarcere, la amiaza, umbra copacilor le ascunde. Iar noaptea nici nu mai conteaza daca te duci sau vii. Oricum, o autostrada destul de alerta, nu prea ai timp sa te plictisisesti, mai ales ca sofer. O autostrada pur romaneasca, asa cum ar fi construit Mihai Viteazu’, revolutionarii de la pa’s’opt sau eu si cu colegii mei de redactie. Drum bun!

DEGEABA
  • 228 km
    de autostrada in Romania
  • 0,5 km
    km densitatea autostrazilor la 1.000 km patrati, suntem pe ultimul loc in Europa
  • 15 cm
    cm adancimea unei gropi la marginea carosabilului
  • 100 milioane
    de dolari cheltuiti cu peticirea pe Bucuresti-Pitesti, in ultimii sapte ani
  • Citeşte mai multe despre:   autostradă,   patria fara drumuri

    Serviciul de email marketing furnizat de