În 1998, Ionuţ Contraş, managerul de acum al Phoenix, lucra la compania de dans contemporan a Teatrului de Operetă "Ion Dacian".
În acel an, la una din repetiţiile companiei de dans contemporan, Nicu Covaci i-a făcut o vizită coregrafei Adina Cezar şi i-a spus: "Ne-aţi fost recomandaţi drept cea mai profesionistă companie de dans contemporan şi avem nevoie de voi în proiectul Cantafabule". Era turneul Cantafabule, care trebuia să aibă şapte concerte în toată ţara. "Proiectul includea dans, proiecţii, măşti. Când l-am văzut acolo, am înţepenit", îşi aminteşte Contraş. După două zile, trupa Phoenix şi compania de dans bătuseră palma. Au urmat câteva săptămâni de repetiţii şi au plecat în turneu.
SCENA. Prima oprire a fost la Constanţa. Echipamentul venea din Germania, dar cei care se ocupau cu montarea şi demontarea scenei erau din România. După ce s-a terminat concertul, "toată lumea a plecat la hotel, eu am rămas în vestiare şi m-am dus să mai văd o dată scena. Şi i-am văzut pe Covaci, pe Mani Neumann şi pe un manager de atunci, neamţ – trei oameni care stăteau în faţa scenei, se uitau la scenă. Nu era nici un tehnician. Românii şi-au luat banii înainte de concert ca să ajute la căratul sculelor, au văzut concertul şi apoi au plecat şi i-au lăsat singuri. Erau trei tiruri cu echipament afară, care trebuia umplute", îşi aminteşte Ionuţ Contraş. Artistul s-a oferit atunci să-i ajute la strângerea echipamentului. La 10 şi jumătate seara s-au apucat de lucru, la 6 dimineaţa au pus lacătul pe ultimul tir, apoi s-au dus la pizza şi "s-a legat atunci o prietenie". La Iaşi, oraşul următorului concert al turneului, Covaci i-a propus lui Contraş să vină la Phoenix, iar el a acceptat din prima secundă, fără să stea pe gânduri.
MESERIA. Încet, încet, a început să înveţe meseria de tehnician de scenă. "După doi ani de zile, în 2000, Nicu Covaci m-a scos afară din ţară şi ne-am dus amândoi în Germania, am ajuns la Mani şi m-a lăsat la formaţia lui, Farfarello. Chitaristul lui Mani m-a luat la el acasă şi am lucrat ca tehnician al formaţiei Farfarello", povesteşte Ionuţ Contraş. În 2004, a cântat pentru prima dată pe scenă cu Phoenix, iar doi ani mai târziu, ca manager al trupei, a organizat turneul Baba Novac, în opt oraşe din ţară.
Antemioriţa, operă rock de mare amploare
La sfârşitul turneului Baba Novac din 2006, toată lumea a fost mulţumită, ne-a povestit Ionuţ Contraş. "A fost un examen pentru mine. Nicu îmi zicea în autocar: «Dacă cineva îmi spunea că în 2006 eu voi mai fi în turneu cu Phoenix, îi spuneam că e nebun»", îşi aminteşte managerul. "Antemioriţa se vrea a fi o operă rock de nivelul Cantafabulelor. E un proiect mare, iar noi am crezut că-l vom termina în toamna asta, dar, luând o amploare din ce în ce mai mare, am zis să nu ne grăbim cu el. Sper să-l terminăm până în aprilie", spune Contraş. "Publicul de generaţia mea şi mai în vârstă are o anumită preferinţă pentru anumite piese din repertoriul Phoenix. Dar primul Phoenix pe care tânăra generaţie, copiii de 10-14 ani, l-a văzut a fost Baba Novac. Pentru ei, Phoenix începe cu Baba Novac", crede el.Citește pe Antena3.ro