x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Campanie - Un ochi rade, altul plange intr-o Romanie gol-goluta

Campanie - Un ochi rade, altul plange intr-o Romanie gol-goluta

de Alex Anghel    |    Cristian Pasarica    |    17 Feb 2007   •   00:00
Campanie - Un ochi rade, altul plange intr-o Romanie gol-goluta

Lumea ne priveste, lumea te priveste. MMS-ul a castigat rapid batalia cu SMS-ul, la fel cum a castigat Cosmote la capitolul imagine in ultimul timp. Campania recenta de comunicare semnata Cohn&Jansen sta marturie in acest sens.

Sa radem cu MMS-ul

Lumea ne priveste, lumea te priveste. MMS-ul a castigat rapid batalia cu SMS-ul, la fel cum a castigat Cosmote la capitolul imagine in ultimul timp. Campania recenta de comunicare semnata Cohn&Jansen sta marturie in acest sens.

Privit la inceput cu neincredere, fiind descendentul in termeni de imagine al Suntel-ului si mai apoi al Cosmoromului, Cosmote a intrat pe piata din Romania sub culoarea unei alte marci concurente (la vremea respectiva Connex). Desi aparent perceput in mentalul colectiv ca fiind o copie a fostului Connex (dupa controversata campanie de rebranding), Cosmote isi contureaza o imagine din ce in ce mai puternica si pregnanta. Ceea ce era privit la inceput cu o oarecare indoiala se dovedeste a fi astazi o strategie inteligenta de marketing.

VERDE STOP! Daca Orange era portocaliu si Connex-ul avea sa faca tranzitia la Vodafone si implicit sa preia culoarea rosie, Cosmote avea unda verde.

Si tot verde este comunicarea acestei marci de cand a fost preluata de agentia de publicitate Cohn&Jansen. Idei proaspete si savuroase, oferte nemaiintalnite pana acum la o companie de telefonie mobila au facut din aceasta un brand popular. Facand un exercitiu de memorie, ne amintim de cozile interminabile, nu la paine, lapte sau ulei, cum era pe vremuri, ci la cartelele telefonice Cosmote. Revolutia Cosmote a fost primul semnal, la nivel de strategie si imagine, ca aceasta companie pregateste ceva de amploare.

TREPTELE SCHIMBARII. Stilul abordat in reclamele Cosmote nu era unul foarte diferit de ceea ce am vazut pana acum in materie de spot sau print in campaniile pentru companiile de telefonie mobila. Ultimele mostre de creativitate ne demonstreaza o detasare fata de ce e in prezent pe canalele media. Daca la inceput, Cosmote se adresa in special tinerilor, acum, dupa ce a sedus aceasta categorie, incearca treptat sa-si extinda aria de comunicare (vezi spotul de Sarbatori).

Ultima creatie publicitara venita de la Cosmote ne transpune intr-o Romanie a tuturor posibilitatilor. Cu umor, inventivitate, cu un asa-zis "ca la noi la nimeni", cu situatii pe care le poti gasi amuzante sau stupide, cu un mesaj care ar putea soca un neavizat al fenomenului mioritic. Multe dintre aceste imagini le-am vazut pe site-urile cu profil umoristic, unde realitatea se lasa descoperita in cele mai diverse forme ale sale.

Muzica acestui spot vine sa completeze valorile exprimate in imagini, desprinderea greoaie de radacinile trecutului "glorios", fenomen ce a dat nastere unor hibrizi necompatibili. Mesajul este unul foarte simplu asa cum cere orice manual de publicitate. Are o componenta emotionala puternica, are umor si pune in valoare serviciul de MMS, caruia i se face reclama. Acest spot are insa si o nota de ironie daca-l privim in contextul integrarii in UE. "Traim intr-o lume plina de MMS-uri. Nu rade singur! Trimite-le pe toate!" Acest copy poate fi o descriere a expresiei "haz de necaz", de data aceasta unul impartasit. In aceeasi masura este interesant si jocul de cuvinte "MMS la pret de SMS" cu referire directa la costurile scazute, intr-o maniera eleganta, dar si la lejeritatea actului in sine. Nimic nu e mai spectaculos decat lumea reala si personajele acesteia. De aceea un creativ adevarat este acela care iese din birou si se plimba printre oameni, pentru a-si cunoaste publicul-tinta. Agentia Cohn&Jansen a facut asta si se vede.
×
Subiecte în articol: sufletul comertului cosmote