x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Cât de greu se găseşte un bărbat... obişnuit!

Cât de greu se găseşte un bărbat... obişnuit!

de Dana Cobuz    |    17 Dec 2010   •   09:42
Cât de greu se găseşte  un bărbat... obişnuit!

143028-kkk-6138.jpgDe o jumătate de an încoace, un stilist caută un model care să-i repre­zinte principiile, concepţiile, viziunea despre eleganţă şi stil vestimentar masculin. La prima vedere, nu pare greu de găsit un bărbat frumos, care să aibă acel quelque chose, acel magnetism fără de care nu se poate imagina rafinamentul. Proba practică demonstrează însă că, într-o ţară plină de bărbaţi frumoşi, este greu să găseşti un model, o imagine de bărbat clasic, care să dea personalitate atât unei ţinute elegante, cât şi uneia casual.

Adina Buzatu nu este designer. Profesia ei este ceva mai subtilă, mai puţin palpabilă, dar cu siguranţă vizibilă în aspectul clientului: stilist. Specialitatea ei: ţinutele masculine. Într-o piaţă plină de haine şi accesorii de firmă, tentaţia de a alege şi a purta ce e mai nou şi mai scump poate avea consecinţe catastrofale atât asupra bugetului, cât şi asupra aspectului vestimentar. Nimănui nu-i place să arate kitsch, snob sau ca nuca-n perete. Tocmai de aceea au apărut stiliştii, profesionişti în alegerea hainelor şi accesoriilor. În străinătate, stiliştii sunt poate mai preţuiţi decât designerii. Persoanele publice, în ge­neral, dar şi cele care se învârt în cercuri sociale importante îşi angajează stilişti care să le alcătuiască garderoba de sezon şi care să le aleagă vestimentaţia pentru apariţiile publice. În România, profesia de stilist îşi găseşte mai greu un făgaş.

Acum şase luni, Adina Buzatu a început să caute un bărbat care să-i reprezinte nevăzuta muncă de stilist. Anunţul de casting a fost difuzat la televiziune, în ziare, pe internet. Răspunsurile nu au întârziat să apară. Mii şi mii de e-mail-uri au sosit pe adresa Adinei. „La cele mai multe dintre acestea am rămas fără replică. Bărbaţii români din zilele noastre au impresia că frumuseţea se câştigă dacă îşi pensează sprâncenele, dacă se epilează, dacă îşi fac poze sexy, cu muşchii încordaţi şi bine, bine unşi cu ulei. Merg la sală şi trag de fiare în speranţa că masa musculară îi va transforma în Feţi-Frumoşi. Nu e chiar aşa! Pentru că majoritatea fac sport fără să urmeze sfaturile unui instructor, nu reuşesc decât să-şi deformeze corpurile, mărindu-şi neuniform şi inestetic masa musculară a spatelui şi a braţelor. Rezultatul este că, atunci când vor vrea să îmbrace o haină elegantă, nimic nu le va veni bine, nici măcar hainele făcute la comandă”, ne-a spus stilistul.

În cele din urmă, după luni de căutări, Adina Buzatu a ales 12 bărbaţi pe care i-a chemat la interviu şi probă de sacou. Printre ei, mai mulţi studenţi (la Conservator, la Stomatologie, la Ştiinţe Economice), un director de vânzări la o firmă de publicitate, un jucător de polo de performanţă, un inginer de telecomunicaţii, un gestionar de firmă IT. Rând pe rând, Adina a stat de vorbă cu ei. Pe cei mai tineri

i-a îndrumat spre agenţii de modelling. Altora le-a dat sfaturi de corectare a ţinutei şi a atitudinii. Pe cei mai mulţi i-a învăţat – poate vi se pare banal – cum se îmbracă un sacou. „Se vede că lipseşte cultura uniformei şcolare, băieţii nu ştiu cum să bage mâinile pe mânecile unui sacou!”, mi-am spus în sinea mea, privind de la distanţă tabloul probei de haină. În tot acest timp, Adina – care, la momentul la care a anunţat că face casting, visa cu ochii deschişi la un Al Pacino sau la un George Clooney – scurta lista de posibile alegeri, listă deja scurtă. Un singur nume a rămas netăiat: Cristi Fota. El a fost alesul stilistului pentru a reprezenta imaginea Trends by Adina Buzatu. Cristi are 36 de ani şi lucrează în vânzări, la o cunoscută companie internaţională de telecomunicaţii. Este pasionat de spoturi – de la mountain bike la atletism şi fitness. Din această pasiune s-a născut şi mica sală de Kangoo Jumping pe care şi-a deschis-o şi la care este şi antrenor.

„Nu era mai simplu să alegi un manechin profesionist care să-ţi repre­zinte imaginea?”, am întrebat-o pe Adina. „Nu, mulţumesc! Manechinii sunt buni pentru podium. Eu am vrut un bărbat obişnuit, aşa cum poate fi orice client al meu. Nu am căutat un bărbat frumos, ci un chip, o privire şi o atitudine care să exprime eleganţă”, ne-a lămurit stilistul.

×
Subiecte în articol: fun