x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ceai mai citit? - O campanie buna se vede din prima

0
Autor: Alex Anghel Cristian Pasarica 18 Noi 2006 - 00:00
Ceai mai citit? - O campanie buna se vede din prima


Cea mai recenta colectie de printuri pentru Carturesti, realizata de Leo Burnett in colaborare cu Daniel Voinea, director de marketing Carturesti, surprinde intr-o forma savuroasa un concept deosebit pentru o altfel de librarie. Campania pune accent pe importanta atmosferei ce insoteste lectura si efectul acesteia asupra cititorului.

Solutia aleasa pentru setul de printuri, desi aparent simpla, ascunde multe intelesuri. Unul dintre ingredientele spatiului Carturesti este ceaiul. Acesta din urma apare in viziunea creativilor ca si element de atmosfera in procesul de lectura. Fiecare executie in parte induce gustul pentru lectura. E un indemn la creativitate, la orizonturile pe care le deschide o carte buna si la modul in care aceasta influenteaza modul de a gandi si a privi lucrurile. In printul Lolita, crapatura pliculetului de ceai ipostaziaza lumea senzuala si torsionata a cartii lui Nabokov. Influenta pe care o astfel de lectura o are asupra cititorului este evidenta prin asocierea de natura erotica, in termeni de forma, cu un banal plic de ceai. Chiar daca mesajul este oarecum explicit, acesta pastreaza o nota de mister si reuseste sa patrunda dincolo de aparente.

LEGATURA. In cel de-al doilea print, poate mai usor de inteles decat primul, pliculetul de ceai devine un Robinson singuratic in cercul de portelan al unei farfurioare de ceai rasturnate. Vizualul reda foarte bine sentimentul de izolare si captivitate pe care ti-l provoaca o lectura precum Robinson Crusoe. O alegere inspirata avand in vedere relatia opera literara - cititor si felul in care se desfasoara aceasta. O lectura adevarata ia de cele mai multe ori forma unei evadari din realitate, intr-o lume a cititorului.
FORMA. Conotatiile erotice dau savoare si umor conceptului creativ

Cea de-a treia executie este si cea mai spectaculoasa din punct de vedere al art-ului. Bolul de ceai este transformat imaginar in nacela de balon, cu pliculetele de ceai in chip de saculeti de nisip ce atarna peste margine. Una dintre multiplele semnificatii ale acestui print este aceea ca lectura te poarta intr-o calatorie fascinanta, in lumi nevazute descoperite de unul singur.

CONDITII. Faptul ca dezvoltarea acestui concept a durat mai mult decat dureaza de obicei un astfel de proiect se vede si se simte. Executia este una de calitate, iar conceptul creativ se face usor inteles, fiind unul simplu, nu simplist. Un lucru ce merita mentionat este acela ca agentia de publicitate Leo Burnett a realizat aceasta campanie in urma unei colaborari cu Libraria Carturesi fara a pretinde un onorariu. Una din concluziile pe care le putem trage este aceea ca fara un dead-line sufocant, si cu un client educat, rezultatele pot fi dintre cele mai bune. Aceste lucrari sunt candidate serioase pentru viitoarele festivaluri de publicitate de la noi si de ce nu, de peste hotare.

Agentia nu este la prima colaborare de acest gen, ea a mai executat lucrari pro bono si pentru Muzeul Antipa si a si castigat premii la diferite festivaluri cu acestea. Gurile rele ar spune ca astfel de proiecte nu sunt tocmai in regula din punct de vedere al eticii in publicitate. Dar acestea fac parte cu siguranta dintr-o strategie de relatii publice extraordinara.

Infuzie de branding discret

Lucrul la campanie a inceput in toamna lui 2005 si a fost finalizat in aceasta primavara. Printurile inca le puteti vedea pe peretii librariilor Carturesti ori prin paginile revistelor pentru timp liber. Printurile circumscriu un spatiu dincolo de cotidian care aminteste poate de biroul de lemn pretios al unui scriitor de la inceputul secolului trecut, sau de biroul bunicului in care te strecurai ca sa-i rasfoiesti pe furis cartile in lumina filtrata de storuri usor prafuite de bambus. Si reveria poate continua incurajata de contemplarea printurilor. Conceptul este semnat din partea Carturesti de Daniel Voinea, director de marketing Carturesti, iar din partea Leo Burnett, de echipa formata din Stefan Vasilachi - art director, Claudiu Dobrita - copywriter, Mihnea Gheorghiu - copywriter, Tudor Cuciuc - fotograf si Bogdan Naumovici - creative director. Daniel Voinea, director de marketing la Carturesti, ne-a raspuns la cateva intrebari cu privire la acest demers de comunicare.

Jurnalul National: Se poate vorbi despre o campanie in cazul de fata?
Daniel Voinea: Nu este tocmai o campanie. Nu militam pentru ceva, nu vrem sa vindem nimic. Vrem sa atragem atentia asupra detaliilor care ne individualizeaza. De la bun inceput, Carturesti nu si-a propus sa fie "o librarie", ci "acea librarie", alternativa la librariile comuniste si postcomuniste. Librarie este oricum un termen marginit, noi ne ocupam cu foarte multe lucruri aici. Astfel de campanii nu sunt o regula la noi. De sase ani practicam un branding discret, care sa promita mai putin decat facem. Asocierea Carturesti cu produse culturale diverse se concretizeaza acum intr-o imagine complexa, dar deopotriva credibila si prietenoasa.

Ati mers doar pe componenta de print?
Demersul nostru a fost gandit avand ca suport printul. Publicitatea tv este inaccesibila financiar si discutabila ca si medium. Oamenii petrec din ce in ce mai mult timp uitandu-se la televizor. Noi ii atragem catre citit, catre concerte, catre piese de teatru sau expozitii.

Atmosfera

Ce ati dorit sa transmiteti si care este targetul?
Ce ne-am dorit noi prin aceste printuri? Sa legam in cateva imagini elementele care compun atmosfera unica de la Carturesti. Ne adresam unui public cultivat, inteligent si creativ. Nu exista un anume segment de varsta sau altfel de delimitari. De aceea s-au ales cele trei titluri (optiunea agentiei Leo Burnett), pentru a atinge un nivel de cunostinte comune. Interactiunea dintre carte si pliculetul de ceai, lumina, designul fac imaginatia sa se puna in miscare. E o lume extraordinara, dar in acelasi timp un refugiu la indemana. Recomandam "Ghidul lenesului", carte aparuta la Nemira in aceasta toamna, pentru identificarea unor trasaturi comune ale acestui target. Am putea vorbi la nesfarsit despre printuri, intr-un fel sunt foarte reprezentative, desi sunt departe de a spune totul. (Eliza Dumitrescu)

SCOP
"De la bun inceput Carturesti nu si-a propus sa fie «o librarie», ci «acea librarie», alternativa la librariile comuniste si postcomuniste. Librarie este oricum un termen marginit, noi ne ocupam cu foarte multe lucruri aici. Astfel de campanii nu sunt o regula la noi"
Daniel Voinea
director de marketing Carturesti
TARGET
"Ce ne-am dorit noi prin aceste printuri? Sa legam in cateva imagini elementele care compun atmosfera unica de la Carturesti. Ne adresam unui public cultivat, inteligent si creativ. Nu exista un anume segment de varsta sau altfel de delimitari"
Daniel Voinea
director de marketing Carturesti
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   director,   ceai,   lectura,   carturesti

 



Mai multe titluri din categorie

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
Serviciul de email marketing furnizat de