x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Evenimentul Store Wars, o lectie de afaceri

Evenimentul Store Wars, o lectie de afaceri

25 Ian 2005   •   00:00

SUFLETUL COMERTULUI
SPECIALIZARI DE TOP - "Inainte de a-ti judeca partenerii, pune-te in pielea lor" Piata romaneasca a devenit un mediu concurential si-n termeni de educatie. Cu frecventa aproape programata, noi specializari, care mai de care mai tentante, ii formeaza si ii slefuiesc pe cei care sunt deja in pozitii-cheie. Store Wars e cel mai recent exemplu.
ANITA PANAIT GUTIU, TANIA COHN

GRUP. Organizatorii, alaturi de razboinici, la capatul luptei. Invinsii n-au plecat cu buza umflata, au castigat experienta
Pentru managerii multinationalelor (de la directori de marketing pana la oameni de vanzari si distributie) inceputul de an a demarat in forta: pe parcursul a doua zile, echipa de training Response International le-a pus puterile la incercare printr-o simulare a competitivitatii din piata bunurilor de larg consum

SCOALA DE BUSINESS LA INALTIME. Un concept creativ in sine, Store Wars - "Razboiul Magazinelor" - a devenit adevarata ocazie de intalnire si de schimb de experienta, cadru generos pentru dezvoltarea unor relatii viitoare. Organizat de compania mai sus mentionata cu ocazia elaborarii unui proiect nou de training pe domeniul bunurilor de larg consum, evenimentul de lansare al programului a fost sustinut de Coca-Cola Romania. Motivul pentru care faimoasa marca si-a invitat partenerii "de raft" la specializare comuna e simplu: dincolo de rezultatele pozitive in termeni de PR, e mult mai profitabil sa vorbesti aceeasi limba cu jucatorii-cheie din piata, chiar daca, de la un punct in colo, pot deveni competitori.

REALITATEA ROMANEASCA. In vreme ce in restul lumii moda boutique reincepe sa prinda radacini, romanii adora supermarketurile. Acestea au devenit un spatiu care concureaza deja cu televiziunea sau cu sursele de deconectare de altadata. Hipermarketul a devenit mediul favorit de petrecere a unei bune bucati din timpul liber al oamenilor din clasa medie, in formare, ca si din cea care aspira la acest statut.

Desi pare bine ocupata, studiile indica faptul ca piata hipermarketurilor si a mall-urilor lasa inca loc pentru concurenta. Marcile abia asteapta noi si noi spatii de expunere. Nu vor duce lipsa de devoratori. Nu e deci de mirare ca atmosfera afacerilor din zona desfacerii marcilor cu amanuntul devine obiect de studiu ca la carte.

ISTORIE DE REPUTATIE. Programul de specializare al oamenilor de marketing constand in simularea mediului de afaceri a fost creat in 1990 de catre Marcel Corstjens si Darius Kepczynski, pentru INSEAD, una din primele cinci scoli de business din lume. Store Wars a ajuns la a cincea versiune si este printre cele mai performante programe de acest tip de 15 ani incoace. Fiind folosit de zeci de companii din Top Fortune 500 (cu o baza de utilizatori mai mare de 10.000 de manageri la nivel mondial), Store Wars contribuie la intelegerea mai profunda si la utilizarea adecvata a conceptelor esentiale industriei bunurilor de larg consum.

CU ZAMBETUL PE BUZE. Desi pe parcursul celor doua zile au fost puse la bataie resurse intelectuale si experienta de business, concurentii companiilor participante s-au si amuzat pe seama rezultatelor, intr-o atmosfera relaxata.

Desfasurarea impecabila - organizatoric vorbind - se datoreaza echipei de relatii publice de la McCann, care gestioneaza contul Coca-Cola pe domeniul relatiilor publice. Cele mai gustate provocari au intervenit dupa impartirea participantilor in doua categorii de echipe (detailisti si producatori) si determinarea acestora sa negocieze tranzactii de marfuri, pe care sa le ruleze pe piata. Desi totul a parut un joc de strategie, usor si amuzant la prima vedere, chiar daca au fost si multe momente de buna dispozitie, a fost o simulare cat se poate de credibila: s-au folosit rapoarte adevarate, iar in urma deciziilor si negocierilor intocmite intre parti, echipele de detailisti si respectiv producatori cu cele mai bune rezultate au fost premiate.

IN MINTEA CONSUMATORULUI. "Marketingul pentru bunurile de larg consum seamana tot mai mult cu o lupta pentru ocuparea celei mai bune pozitii: in mintea consumatorului, pe rafturile retailerilor. Marketingul producatorilor de bunuri de larg consum implica, din ce in ce mai mult, intelegerea detailistului, a strategiilor lui de marketing, a punctelor forte si a limitelor lor. Principalul scop al marketingului modern este influentarea echilibrului de forte dintre supermarketuri si furnizorii lor", considera Marcel Corstjens, autorul programului STORE WARS si profesor de Marketing la INSEAD si Unilever.

SECRET
"In Vest, aceste experiente educative sunt raspandite de ani; pentru noi, adevarata premiera, simularea a fost conceputa extrem de inteligent: cu aplicabilitate in realitatile pietei romanesti. Pentru noi, Store Wars este mai mult decat un alt produs al unei companii de training: un program pe care o companie il poate aplica in activitatea de zi cu zi. Fiecare training are utilitatea sa, dar maiestria moderatorilor este secretul care face diferenta"
Mihaela Damian - principal consultant - Stanton Chase
EMPATIE
"E util sa te pui in pielea clientului - un sfat primit de la un personaj devenit din furnizor client: iti descopera perspective care iti scapau inainte.
Asa afli care sunt criteriile de performanta dupa care celalalt este evaluat in interiorul companiei si observi, eventual, ca respectivul nu are atata putere de decizie pe cat ti-ai fi imaginat. Provocarea a constat in implicarea resurselor personale pentru a-l intelege pe cel din fata ta, pentru a intra in sistemul sau de valori si a negocia pe limba lui"
Laurentiu Dimitriu - National Key Account Manager - Nestle
×
Subiecte în articol: sufletul comertului wars store store wars