SUFLETUL COMERTULUI
SPECIALIZARI DE TOP - "Inainte de a-ti judeca partenerii, pune-te in pielea lor"
Piata romaneasca a devenit un mediu concurential si-n termeni de educatie. Cu frecventa aproape programata, noi specializari, care mai de care mai tentante, ii formeaza si ii slefuiesc pe cei care sunt deja in pozitii-cheie. Store Wars e cel mai recent exemplu.
ANITA PANAIT GUTIU, TANIA COHN
![]() |
GRUP. Organizatorii, alaturi de razboinici, la capatul luptei. Invinsii n-au plecat cu buza umflata, au castigat experienta
|
SCOALA DE BUSINESS LA INALTIME. Un concept creativ in sine, Store Wars - "Razboiul Magazinelor" - a devenit adevarata ocazie de intalnire si de schimb de experienta, cadru generos pentru dezvoltarea unor relatii viitoare. Organizat de compania mai sus mentionata cu ocazia elaborarii unui proiect nou de training pe domeniul bunurilor de larg consum, evenimentul de lansare al programului a fost sustinut de Coca-Cola Romania. Motivul pentru care faimoasa marca si-a invitat partenerii "de raft" la specializare comuna e simplu: dincolo de rezultatele pozitive in termeni de PR, e mult mai profitabil sa vorbesti aceeasi limba cu jucatorii-cheie din piata, chiar daca, de la un punct in colo, pot deveni competitori.
REALITATEA ROMANEASCA. In vreme ce in restul lumii moda boutique reincepe sa prinda radacini, romanii adora supermarketurile. Acestea au devenit un spatiu care concureaza deja cu televiziunea sau cu sursele de deconectare de altadata. Hipermarketul a devenit mediul favorit de petrecere a unei bune bucati din timpul liber al oamenilor din clasa medie, in formare, ca si din cea care aspira la acest statut.
ISTORIE DE REPUTATIE. Programul de specializare al oamenilor de marketing constand in simularea mediului de afaceri a fost creat in 1990 de catre Marcel Corstjens si Darius Kepczynski, pentru INSEAD, una din primele cinci scoli de business din lume. Store Wars a ajuns la a cincea versiune si este printre cele mai performante programe de acest tip de 15 ani incoace. Fiind folosit de zeci de companii din Top Fortune 500 (cu o baza de utilizatori mai mare de 10.000 de manageri la nivel mondial), Store Wars contribuie la intelegerea mai profunda si la utilizarea adecvata a conceptelor esentiale industriei bunurilor de larg consum.
CU ZAMBETUL PE BUZE. Desi pe parcursul celor doua zile au fost puse la bataie resurse intelectuale si experienta de business, concurentii companiilor participante s-au si amuzat pe seama rezultatelor, intr-o atmosfera relaxata.
IN MINTEA CONSUMATORULUI. "Marketingul pentru bunurile de larg consum seamana tot mai mult cu o lupta pentru ocuparea celei mai bune pozitii: in mintea consumatorului, pe rafturile retailerilor. Marketingul producatorilor de bunuri de larg consum implica, din ce in ce mai mult, intelegerea detailistului, a strategiilor lui de marketing, a punctelor forte si a limitelor lor. Principalul scop al marketingului modern este influentarea echilibrului de forte dintre supermarketuri si furnizorii lor", considera Marcel Corstjens, autorul programului STORE WARS si profesor de Marketing la INSEAD si Unilever.
|
|