x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Laureati - Puii de leu si-au luat bilete la Cannes

Laureati - Puii de leu si-au luat bilete la Cannes

de Alex Anghel    |    19 Mai 2006   •   00:00
Laureati - Puii de leu si-au luat bilete la Cannes

Dupa o lunga si serioasa examinare, Romania si-a anuntat castigatorii pentru Young Creatives si Studentul anului la Cannes. Concursul a fost unul foarte strans, iar lucrarile s-au apropiat de exigentele unei astfel de provocari. Insa in cele din urma, am dat cezarilor ce-i al cezarilor.

2005 a insemnat pentru Romania anul in care aceasta a dobandit, prin amba-sadorul sau, statutul de tara participanta la concursul de tinere talente: Studentul anului si Young Creatives. Daca la inceput lucrarile inscrise in concurs nu au fost atat de spectaculoase si profesionale din punct de vedere al executiei, nu acelasi lucru l-am putea spune si anul acesta, cand am avut placuta surpriza sa vedem ca tinerii nostri au inteles despre ce este vorba. Lucrarile au avut si idee, si executie ca la carte. Dupa un concurs extrem de strans, cu lucrari de o calitate ridicata, mergem increzatori ca Romania se va bate de la egal cu orice concurent implicat in concurs.

VIZIUNE. "Fiecare participant de anul acesta ne-a facut o deosebita onoare si bucurie inscriindu-si in concurs cele mai bune idei si dorim sa le multumim pe aceasta cale. Diferenta dintre lucrarile inscrise anul trecut si lucrarile din acest an ne face sa credem ca suntem pe un drum ascendent si ca nu va mai dura mult pana cand ne vom intoarce cu leii in Romania. Speram ca demersul pe care l-am facut organizand acest concurs si munca sustinuta sa dea roade. E timpul sa se vorbeasca despre Romania in publicitatea mondiala. E timpul sa avem un loc pe harta advertisingului de calitate. Apoi altfel vom discuta", a declarat Anita Panait, directorul de comunicare al Festivalului Cannes Lions in Romania.

YOUNG CREATIVES. Brieful pentru juniorii (de maximum 28 de ani) din agentii a avut o dimensiune umanitara si sociala: determinarea interesului pentru educatie in randul tinerilor analfabeti.

Misiunea juriului, format din: Adrian Botan, director de creatie McCann Erickson, Stefan Liute, strategy director si cofondator Grapefruit, Dragos Grigoriu, director Tempo Advertising, si Teodora Migdalovici, ambasador Cannes Lions in Romania, a fost una extrem de grea. Incercarea de a separa graul de neghina s-a transformat in alegerea celor mai bune boabe de grau dintr-o gramada aproape fara cusur. A fost mai degraba un concurs in care, daca s-ar fi putut, s-ar fi trimis mai multe echipe de Young Creatives fara sa se stea pe ganduri. Dar asa cum se intampla in orice competitie, trebuie sa existe doar un singur castigator. Asa ca echipa laureata a fost cea formata din: Adrian Iota si Razvan Soare. Cat de stransa a fost competitia si cat de bine executate au fost lucrarile, puteti sa vedeti cu ochii vostri pe www.canneslions.ro
Sa vedem ce au avut de spus castigatorii.

SOCIAL. Printul care a castigat concursul a fost simplu si la obiect

ART DIRECTORUL. "Ce m-a facut sa particip a fost in primul rand pasiunea pentru ceea ce se numeste «good advertising». Cand am citit brieful, mi s-a parut foarte provocator, asa ca «m-a prins». Mi-am dorit foarte mult sa-l rezolv bine. Poate cel mai bine! M-am asteptat la o competitie destul de stransa, mai ales ca subiectul era generos si miza destul de mare. Si chiar am vazut cateva lucrari bune. Sunt foarte bucuros si, recunosc, destul de uimit ca am castigat. Acum sunt inca in perioada in care ma obisnuiesc cu ideea. Oricum, sunt foarte incantat ca voi reprezenta Romania la Festivalul de la Cannes, la sectiunea «Young Creatives», si nu vreau sa mergem acolo doar in excursie. Am visat si s-a implinit: particip la Festivalul de la Cannes. E un sentiment frumos", a declarat Adrian Iota.

COPYWRITER-UL. "Ca orice pasionat cinstit de advertising, ma uit an de an pe lucrarile astea care castiga la Cannes si ma bucur si ma intristez.

Ma bucur de simplitatea frumoasa a unora, de munca usor nebuna din spatele altora, de forta altora, ma bucur de insight-uri, de doua randuri bine scrise, de trei cuvinte banale care schimba complet lucrurile, de un vizual care spune tot, fara vorbe. Apoi ma intristez ca n-au fost ale mele. Puteau fi, multe dintre ele chiar puteau fi, dar nu. Asa ca, auzind de brieful de Young Creatives 2006, am zis ca anul asta, dupa Cannes, poate reusesc sa ma bucur fara sa ma mai intristez asa tare. Pentru asta a trebuit sa castigam o competitie nu usoara, dar cinstita - preselectia care stabileste echipa reprezentanta a Romaniei. Nopti, zile, migrene, bucurie, emotii, juriu, interviu. Frumos. Nu usor, dar frumos. Imi imaginez cum o sa fie acolo. Asa ca va rog eu mult, pe voi, astia tineri care inca mai aveti vise, luati brieful de anul viitor pentru Young Creatives si nu va lasati pana n-ajungeti acolo. Daca nu castigam noi vreun leu acum, poate o faceti voi la anu’, hm?", ne-a marturisit Razvan Soare.

OPTIMISM
"Diferenta dintre lucrarile inscrise anul trecut si lucra- rile din acest an ne face sa credem ca suntem pe un drum ascendent"
Anita Panait
directorul de comunicare al Festivalului Cannes Lions in Romania

STUDENTUL ANULUI
La sectiunea Cannes Academy - print, tema propusa a fost: "Cum explicati succesul marcii Coca-Cola dupa 120 de ani de existenta?" si redactarea unei scrisori de intentie. Studentul a fost ales pentru sinceritate, stilul relaxat, entuziasmul si originalitatea lucrarii. Eseul s-a diferentiat de restul lucrarilor prin faptul ca acesta a simtit cel mai bine brandul Coca-Cola. Iata ce ne-a declarat castigatorul la cald: "Am trimis aplicatia in ultima zi si a fost o surpriza enorma cand am fost sunat si mi s-a spus ca am fost ales pentru Studentul anului. Trebuie sa recunosc ca este o sansa uriasa". Dan Marius, 22 ani, student an III ASE - REI.
×