x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Medicamente cu tratament de imagine

0
Autor: Alex Anghel Anita Panait 17 Iun 2005 - 00:00
Medicamente cu tratament de imagine


Despre constructie de marca in industria farmaceutica, despre notorietatea marcii Faringosept, precum si cat de importante sunt PR-ul, marketingul si designul pentru succesul unei marci farmaceutice, intr-un interviu cu noul director al Companiei Terapia, Stephen Stead.

Paradoxul interviului? Discutam cu un britanic get-beget, care incearca sa salveze un brand romanesc de traditie. Asta in contextul in care autohtonii au dat de parfumul banilor veniti pe filiera importului de medicamente. Intr-o piata cu o concurenta acida, dar de a carei existenta depinde in mare masura si existenta noastra, sunt, salvatoare, strategiile de comunicare. Cat de importanta este pastrarea unui echilibru intre mediile de marketing si canalele de distributie? De ce sunt preferate si recomandate medicamentele de import in locul celor autohtone, desi au aceleasi efecte? Cum pot niste competitori de pe piata straina sa devalueze un brand romanesc, transformand medicii si farmacistii in oameni de PR? Ce inseamna preluarea unei companii cu traditie? Cum poti ramane un jucator important pe aceasta piata cu o concurenta nemiloasa? Care sunt prioritatile unei astfel de companii? Ce rol joaca comunicarea in acest domeniu? Toate acestea in interviul de mai jos.

Companie cu traditie

Jurnalul National: Sunteti directorul unei companii romanesti foarte cunoscute. Cum e sa readuceti la viata faima pe care compania a avut-o candva?
Stephen Stead: Terapia e o companie cu o mostenire si o traditie minunate. In lumea moderna, succesul e masurat in functie de performanta actuala si viitorul potential. Terapia trebuie sa concureze cu succes in actualitate, adica sa faca fata provocarilor comerciale. E, deci, nevoie sa schimbam cultura din cadrul companiei. Managementul si angajatii trebuie sa isi schimbe mentalitatea: sa se gandeasca ce pot ei face pentru companie, nu ce poate face compania pentru ei. Inseamna sa ne concentram pe dezvoltarea portofoliului de produse, reintarirea marcii de corporatie. Mai inseamna sa imparti si sa ai o viziune comuna pentru companie cu cea a angajatilor si a partenerilor.

Terapia a avut odata un brand faimos si prietenos - Faringosept. Acest nume este inca unul cunoscut. Avand in vedere evolutia produselor farmaceutice, mai e, in zilele noastre, produsul la acelasi nivel cu reputatia sa?
Marca Faringosept este inca bine cunoscuta si recunoscuta atat in Romania, cat si in pietele de export, cum ar fi Rusia, Ucraina si Polonia. Desi piata farmaceuticelor este mult mai evoluata ca altadata, avem oportunitatea de a reimprospata marca si de a construi totodata o notorietate deja puternica prin intermediul noilor campanii de marketing adresate consumatorului. Pentru Faringosept n-ai nevoie de reteta pentru a-l cumpara. Este platit direct de catre pacient. Consumatorul are mai multe optiuni in ziua de azi, de aceea trebuie sa fim inovativi, pentru a fi prima alegere a pacientului atunci cand are nevoie de un remediu pentru durerile de gat. Putem face produsul mai atractiv, printr-o linie extinsa, prin noi gusturi si chiar noi forme.

Intreaga industrie de produse farmaceutice pare sa sufere. Cat de dificil este sa creezi si sa construiesti marci solide, cand productia este in dificultate din cauza contextului economic si legislativ?
Industria farmaceuticelor are de suferit in Romania din cauza lipsei de finantare destinate acestui sector. Romania cheltuieste o suma relativ mica din PIB pentru Sanatate. Chiar si asa, majoritatea pacientilor se asteapta sa aiba acces la toate medicamentele, gratuit sau mult compensate. Din punct de vedere economic, asa ceva e imposibil pentru Romania. Companiile locale fac demersurile necesare pentru a avea un statut egal cu furnizorii straini. Producatorii locali ofera sistemului sanitar din Romania beneficii enorme in termeni de gama de produse fabricate, calitate si pret. S-au realizat mari investitii in industria farmaceutica romaneasca pentru imbunatatirea facilitatilor tehnice si de cercetare, pentru a respecta standardele UE si cele pe plan mondial. Cu toate acestea, preturile noastre raman competitive si nadajduim ca sistemul de sanatate va beneficia din utilizarea produselor romanesti ca prima optiune medicala. Constructia de marci puternice e inca posibila pe aceasta piata si depinde atat de creativitatea celor care realizeaza campaniile de marketing, de resursele pentru sustinerea campaniei, si a produselor, cat si valoarea incorporata in aceasta.

Cat de dificil este sa mentii in actualitate vechile marci locale sau sa creezi altele noi, in situatia in care piata e invadata de nume straine?
Cred ca e destul loc pe piata atat pentru marcile locale, cat si pentru cele straine. Acest fenomen apare in multe alte tari unde marcile locale se lupta cu noile nume care intra pe piata si sunt asociate cu ideea de trai mai bun si cu o calitate superioara. Cu sprijinul si resursele adecvate, fiecare marca, locala sau internationala, poate avea succes. Marcile straine fac parte din peisajul cotidian din fiecare tara. In cele mai multe situatii, marcile de succes pot fi si vechi, dar si noi. Numele noi pot avea un succes pasager, dar adevarata valoare trebuie sa reziste trecerii timpului. Pe langa aceasta, atat produsele, cat si marca trebuie finantate si analizate in continuu.

Variantele farmacistului

Cat de importante sunt marketingul, designul si PR-ul pentru succesul unei marci farmaceutice? Ne referim la modul in care spitalele aleg spre cumparare un produs in detrimentul altuia, la modul in care oamenii sunt sfatuiti sa aleaga un produs in detrimentul altuia pentru tratarea unor boli.
In functie de categoria din care fac parte, medicamentele sunt promovate diferit. In cazul produselor cumparate de pacient la ghiseul unei farmacii fie prin alegere proprie, fie la recomandarea unui farmacist, conteaza constructia de marca. Pacientul are nevoie sa recunoasca produsul usor si sa fie sigur ca achizitioneaza cel mai bun, cel mai performant produs pentru afectiunea respectiva. Acest mesaj poate fi argumentat prin publicitate directa in ziare, cotidiane, tv, radio. In cazul produselor recomandate de reteta, lucrurile se schimba. Aceste produse sunt promovate de specialisti - reprezentanti medicali - de catre doctori sau farmacisti.

Doctorul este cel care decide care produs satisface nevoile medicale ale pacientului. Acesta nu are influenta asupra procesului de alegere, dar va retine produsul nominalizat pe reteta. Desi farmacistul nu are dreptul sa schimbe produsul de pe reteta, el o poate face din ratiuni comerciale, mai ales daca doctorul nominalizeaza produsul generic si nu o marca anume. In acest caz, farmacistul poate oferi mai multe variante pacientului. Acesta poate alege fie un produs original, fie unul alternativ, alegerea sa fiind influentata de un numar de factori, cum ar fi experienta anterioara in folosirea produsului, costul, designul ambalajului, perceptia calitatii.

Alta poveste e in cazul produselor achizitionate de spitale, extrem de diversificate, a caror cumparare e operata pe baza unor criterii la fel de variate. Daca partea de PR si de marketing a fost bine implementata, atunci acesta este de obicei punctul de plecare. Nimeni nu cumpara de la furnizori pe care nu ii agreeaza, decat atunci cand nu mai exista alternativa.

NEMULTUMIRE

"Romania cheltuieste o suma relativ mica din PIB pentru Sanatate. Chiar si asa, majoritatea pacientilor se asteapta sa aiba acces la toate medicamentele, gratuit sau mult compensate" - Stephen Stead, director Terapia

RECOMANDARE

"Desi farmacistul nu are dreptul sa schimbe produsul de pe reteta, el o poate face din ratiuni comerciale, mai ales daca doctorul nominalizeaza produsul generic si nu o marca anume" - Stephen Stead, director Terapia
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   piata,   produsul,   marca

 



Mai multe titluri din categorie

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra
Încă de la primele semne că vara s-a dus, iar frigul toamnei începe să ăși facă simțită prezența zilnic, copiii încep să intre într-o stare de agitație. Simt că nu mai este chiar atât de mult până la C...

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...
Serviciul de email marketing furnizat de