x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Noutate media, publicitate in tunel

Noutate media, publicitate in tunel

14 Dec 2004   •   00:00

REVOLUTIE OUTDOOR - Reclama neconventionala ia amploare in Romania

In secolul XXI, cu tehnologie din secolul XIX, publicitatea outdoor capata noi valente. Calatorii din metrou vor putea viziona spoturi publicitare ce se inspira din principiile animatiei clasice. Atmosfera sumbra, de underground, peretii plini de tevi au fost inlocuiti de proiectii publicitare.
ALEX ANGHEL

POZITIV. Reactia celor din metrou este pe masura calitatii tehnologiei
Media neconventionala, tehnologie inovatoare, clienti puternici, aceasta este cartea de vizita a agentiei Submedia. Publicitatea in tunelurile dintre statiile metroului este ultima noutate in ceea ce priveste potentialul pe care-l are o agentie de media. Tesera Advertising e reprezentanta exclusiva a companiei Submedia in Romania. Acest tip de media intensifica programul publicitar fara a inlocui alte media existente.

Spre deosebire de canalul traditional de media (televizorul), acesta este un canal media non-zapping (nu ai posibilitatea de a butona de pe un program pe altul). Metroul este privit ca mediu in care lumea se plictiseste, iar reclama poate fi remediul.

STUDIU. Metrorex deserveste o medie de 350.000 - 400.000 de pasageri pe zi in zilele lucratoare. Audienta este urban-centrala, tanara, profesionala, cu oamenii care muncesc in medii diverse. Aproape jumatate din populatia Bucurestiului utilizeaza metroul cel putin o data pe luna si petrece mai mult de 15 minute calatorind, iar veniturile acesteia sunt peste medie.

SCURT ISTORIC. Lansarea tehnologiei Submedia a avut loc in septembrie 2001, in metroul din Atlanta. Tehnologia folosita apartine companiei Submedia Ltd. din SUA si a fost conceputa si patentata de catre Joshua Spodeck, cofondatorul Submedia, avand la baza zoetropul, un dispozitiv din secolul XIX-lea care a stat la bazele cinematografiei.

Coca-Cola a fost prima companie care a recunoscut imediat valoarea inovativa a acestui mediu publicitar, debutand cu un spot de 20 de secunde la brandul Dasani. Suntem al cincilea oras din lume, dupa Atlanta, New York, Hong-Kong si Tokyo care beneficiaza de aceasta tehnologie de media.

Modelul business al Submedia urmareste industria media outdoor: obtinand drepturi asupra tunelurilor metroului de la regia de transport (sau alti proprietari) proiecteaza, fabrica si opereaza display-urile, vand spatiul publicitar clientilor, produc si schimba reclamele.

Publicitatea in tunel ofera si avantaje economice, furnizand regiilor de transport venituri suplimentare semnificative, iar companiilor le ofera un mediu alternativ de a-si difuza mesajele publicitare.

OPINIE

"Tehnologia noastra transforma tunelul metroului intr-un imens ecran ce constituie un nou mijloc impresionant pentru calatori" - Constantin Tivig, director general Tesera

PROFIL DEMOGRAFIC
  • Categoria mediu spre upper-class, persoane tinere
  • Venit deasupra venitului mediu pe Bucuresti
  • Procent aproape egal de barbati si de femei
  • Majoritatea sunt persoane angajate
  • Studii medii si superioare, majoritatea studenti.
  • ×
    Subiecte în articol: sufletul comertului media