Pilotul elicopterului  militar care a căzut la Ungheni a evitat prăbuşirea asupra unui depozit de azotat de amoniu, care ar fi putut produce o deflagraţie uriaşă, similară celei de lingă Buzău, de la  Mihăileşti, unde au murit 18 persoane
Pilotul elicopterului  militar care a căzut la Ungheni a evitat prăbuşirea asupra unui depozit de azotat de amoniu, care ar fi putut produce o deflagraţie uriaşă, similară celei de lingă Buzău, de la  Mihăileşti, unde au murit 18 persoaneÂ
SACRIFICIU. Un elicopter militar IAR 330-PUMA SOCAT, aparţinănd Bazei 90 Aeriene Otopeni, s-a prăbuşit miercuri, in jurul orelor 18,30, pe raza localităţii Ungheni, judeţul Argeş. Elicopterul, care a decolat de la Baza 90 la ora 17,45, executa un zbor de instrucţie pe timp de noapte, fără muniţie la bord. Pilotul elicopterului prăbuşit  a reuşit să evite un depozit plin cu azotat de amoniu şi căteva rezervoare cu motorină, aflate la mai puţin de o sută de metri de locul impactului cu solul. Paznicul societăţii agricole lăngă care a avut loc accidentul, martor la prăbuşirea elicopterului militar, afirmă că pilotul a virat dreapta şi a evitat clădirile din incintă. "Probabil a văzut becurile aprinse aici şi de aia a luat curba", a afirmat paznicul.
Â
Â
INCENDIU.âEram afară, se vedeau de la distanţă două elicoptere. Primul a trecut şi a venit al doilea, ieşea fum din coada lui. Era la vreo 50 de metri inălţime. S-au auzit nişte zgomote deosebite şi a virat un pic dreapta. A durat 15 secunde pănă am ajuns la poartă, dar elicopterul făcuse deja impact cu solul şi luase foc. S-au auzit strigăte de ajutor şi la 2-3 secunde s-a auzit a doua explozie, foarte puternică" a povestit martorul. El a sunat la postul de poliţie din comună pentru a anunţa accidentul, apoi a participat la stingerea incendiului, impreună cu pompierii civili din localitate. Elicopterul s-a prăbuşit la mai puţin de o sută de metri de depozitul in care se aflau căteva tone de azotat de amoniu aparţinănd asociaţiei agricole. In aceeaşi zonă se aflau şi rezervoarele de carburant, care conţineau cel puţin căteva sute de litri de motorină.
          Â
MORŢI. Cei trei militari aflaţi in elicopterul prăbuşit  la Ungheni au murit in urma leziunilor traumatice suferite după impact, nu in urma incendiului izbucnit ulterior, a anunţat şeful Serviciului de Medicină Legală (SML ) Argeş, doctorul Dan Manu. âIn momentul de faţă pot spune cu precizie că cei trei au murit prin precipitare şi prin torsiunea habitaclului. Toţi sunt pe scaunele lor, au multiple politraumatisme, extrem de grave, cum rar se pot vedea. Putem spune cu certitudine că nu s-a murit prin carbonizare, nici prin flacără, nici prin arsură, pur şi simplu prin traumatisme", a declarat doctorul Manu. Ş:eful SML Argeş a mai spus că pilotul, locotenentul Craiu Ionel, şi comandorul Bucur Nicolae au fost găsiţi in scaunele lor, in timp ce corpul mecanicului de bord, maistrul militar Ticea Adrian Alexandru, a fost prins sub motoarele elicopterului, pentru descarcerarea cadavrului fiind nevoie de intervenţia unei macarale. In cursul nopţii de miercuri spre joi, o comisie numită de ministrul Apărării a inceput o anchetă pentru stabilirea cauzelor accidentului.
          Â
CAUZE. Cadavrele celor trei membri ai ehipajului şi o parte din resturile elicopterului prăbuşit la Ungheni au fost ridicate joi dimineaţă, de la locul accidentului.          Cele trei cadavre au fost descarcerate şi transportate la Serviciul de Medicină Legală (SML) Argeş, unde se vor efectua necropsiile in vederea stabilirii cauzelor exacte ale decesului.Şeful SML Argeş, doctorul Dan Manu, anunţase in cursul nopţii, după o primă examinare a cadavrelor găsite printre resturile elicopterului prăbuşit, că cei trei membri ai echipajului au murit in urma leziunilor traumatice suferite după impact, nu in urma incendiului izbucnit ulterior. Echipele de experţi au inceput să ridice şi resturile aparatului de zbor, care vor fi transportate şi analizate la Bucureşti, ancheta urmănd să stabilească cauzele prăbuşirii elicopterului.