Competitia acerba de pe piata asigurarilor a creat nevoia de publicitate in randul tuturor firmelor specializate. Mai mult sau mai putin reusite, create de agentii mai mari sau mai mici, cu tenta promotionala sau nu, reclamele le ofera firmelor de asigurari posibilitatea dobandirii unei mai mari notorietati.
ALEX ANGHEL, CRISTIAN PASARICA
COPY&PASTE. Decupat din spotul video, printul isi pierde din prospetime
|
IMAGINI AGLOMERATE. Nici din punct de vedere al graficii, vizualurile nu exceleaza. Imaginea de la Carpatica Asig (de observat muzicala cacofonie) lasa impresia ca reclama pe care o vezi e la o spalatorie auto, si nicidecum la o firma de asigurari. Nerespectarea principiilor de grafica si design, precum si aglomerarea excesiva a textului, din dorinta de a transmite cat mai multe informatii pentru a atrage clientul, are un efect contrar, plictisindu-l pe privitor. Teoretic, o reclama buna isi atinge obiectivele printr-o solutie simpla, iar aerisirea imaginii este unul dintre cele mai importante principii ale unui print ce se vrea eficient. Unele firme au ales sa-si rezolve partea de creatie in house (Asiban), facand doar din jocul cu corpuri de litera istorice o treaba mai izbutita decat agentiile specializate.
TEHNICI. In comunicarea politelor ramane si anul acesta la moda metoda endorsment-ului (tehnica confundata des cu testimonialele, ce are ca principiu folosirea in reclame a unor nume cunoscute ca o garantie a calitatii si credibilitatii unui produs sau serviciu).
PENTRU CINE SI DE CE? Pe termen scurt, comunicarea diverselor marci reprezentand companii de asigurare vizeaza un public extrem de eterogen, al carui singur criteriu de departajare este statutul de posesor de automobil. Pe termen lung insa, calitatea comunicarii punctuale pentru banala polita de asigurare auto se rasfrange si asupra celorlalte extensii ale marcii. Asa se explica vizibilele diferente de calitate (a mesajului, a vizualului) dintre comunicarile diverselor companii.
Sa fie productiv un mesaj mai subtil, de genul celui folosit de Astra, versus unuia populist, in care erou e personajul-cliseu Garcea? Probabil ca da, daca obiectivele companiei de asigurare sunt pe termen lung, vizand mai degraba dezvoltarea marcii si cultivarea unor clienti cu pretentii si obraz subtire.
A{A NU! Prea aduce a pliant la o sp`l`torie auto
|
ASTRA. Detaliul conteaz`
|
FARA PROMOTIE
|
"Brief-ul trimis de client nu a impus, nu a constrans. Astfel am avut la dispozitie toata libertatea de a veni cu propuneri. CSA a tinut pana in ultimul moment neclara situatia companiilor de asigurari. Au sau n-au voie sa ofere premii la promovare. Pentru ca varianta spotului de produs a nascut cele mai multe zambete ea a si ramas ca solutie. Omniasig nu a dorit premii. Omniasig a dorit sa ofere un pret mic si servicii de calitate, pentru ca in final la servicii se face diferenta. Allianz a facut la fel.
Am vrut sa trimitem un mesaj pentru cat mai multa lume. De aici si felul abordarii. Cert este un singur lucru: barbatii fac parte din target-ul vizat, barbatii de nivel mediu si ca varsta si, ca stare sociala sau venit, spune Bogdan Raileanu Creative, Director Heep Media. |
|
|
|
CARLIG
"Am preferat pastrarea unui concept puternic, creat in jurul beneficiului produsului, atasand mesajul promotional doar ca un carlig pentru consumator. Chiar si catelul care incheie spotul intr-o nota umoristica, este convins de atractivitatea ofertei Astra!" Magda Stanciu - Focus Publicis |