Henrik Otto, Senior Vicepresident Global Design al Grupului Electrolux, ne-a oferit un interviu despre tendintele in designul de produs.
Henrik Otto, fost director al Departamentului de Design pentru masinile Volvo, consultant in designul produselor la Roland Lindhe Design si apoi pentru Rosenblad & Cö, actualmente Senior Vicepresident Global Design al Grupului Electrolux, ne-a oferit un interviu despre tendintele in designul de produs.Jurnalul National: Ce ne puteti spune despre designul produselor Electrolux? Care este diferenta dintre Electrolux si celelalte companii similare in termeni de design?
Henrik Otto: Toate produsele Electrolux trebuie create din perspectiva consumatorului. Observand si interpretand viata de zi cu zi a consumatorului, putem invata sa cream produse care fac viata mai usoara si mai distractiva.
Putem vorbi despre un stil Electrolux?
Bineinteles, tipic pentru produsele Electrolux este faptul ca sunt bazate mai degraba pe tehnologii umane decat pe tehnologie de dragul tehnologiei. Stilul produselor noastre trebuie sa se inteleaga de la sine, dar fara sa ceara prea multa atentie. Produsele Electrolux exista pentru a fi mereu alaturi de consumator, nu invers.
Experienta
Ce background si ce cunostinte trebuie sa aiba un designer pentru a lucra la o companie ca Electrolux?
In mod normal, pentru ca o persoana sa fie calificata pentru o slujba in cadrul Design Centre la Electrolux, trebuie sa aiba studii corespunzatoare, dar la fel de importanta este si atitudinea persoanei fata de rezolvarea problemelor. In plus, apreciem si un alt fel de experienta: un designer cu slujbe de bucatar sau inginer in trecut poate gasi solutii diferite pentru o problema, fata de o persoana care tocmai si-a terminat studiile.
Cum influenteaza cerintele tehnologice viziunea designerilor referitoare la formele si caracteristicile produsului?
Designerii, inginerii si cercetatorii implicati in desfasurarea procesului de productie trebuie sa conlucreze pe tot parcursul procesului de creare a produsului. Cu toate acestea, este foarte important ca designerul sa conduca procesul; designul nu trebuie sa "sufere" din cauza obstacolelor tehnice.
Culoarea face diferenta
Care sunt ultimele tendinte in termeni de design de pe piata?
Otelul inoxidabil este cel mai la moda pentru electrocasnice de bucatarie mari, de fapt, a devenit chiar un standard in Europa si in SUA. O data cu noua tendinta de a-ti lasa aspiratorul afara din debara, chiar si atunci cand ai musafiri, si produsele pentru ingrijirea podelei au devenit mai sensibile la tendinte. Deci, atunci cand vine vorba despre produse pentru ingrijirea podelei, culoarea are o importanta maxima. Noile aspiratoare se gasesc in culori ca: albastru metalic deschis, verde neon, auriu si rosu cayenne.
Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat
Citește pe Antena3.ro
Care este criteriul principal care conduce un produs catre succes pe o piata?
Viziunea consumatorului. Pentru a avea succes, designul oricarui produs trebuie sa rezolve o problema a clientului.
Ce parere aveti despre designerii de produs din Romania? Care sunt sansele designerilor care vin din tari
mici sa castige notorietate pe plan international?
Printre designeri de produs din Romania as putea mentiona numele lui Alexandru Ghildus. O data ce lumea si forta de munca devin din ce in ce mai globale, nu mai conteaza tara de unde vii, ci ceea ce stii si cum esti ca si persoana. Parerea mea este ca in viitor designul va deveni o profesie internationala, in care designerii vor cauta peste Atlantic si Pacific oportunitati pentru slujbe mai bune.
CV
| ||
|