x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Valoare

Valoare

de Teodora Migdalovici    |    14 Oct 2005   •   00:00
Valoare

Reintrodus in circuitul limbii romane contemporane de manelisti ("valoarea mea, valoarea mea...") si microbisti ("avem echipa, avem valoare"), cuvantul "valoare", cu onoarea reperata, isi reface cariera. Are, adica, si o corespondenta in cotidian. Sa luam la puricat valoarea in publicitate.

Reintrodus in circuitul limbii romane contemporane de manelisti ("valoarea mea, valoarea mea...") si microbisti ("avem echipa, avem valoare"), cuvantul "valoare", cu onoarea reperata, isi reface cariera. Are, adica, si o corespondenta in cotidian. Sa luam la puricat valoarea in publicitate.

Anii ‘90. Ai valoare? Ai o carte de vizita cu numele unei multinationale pe ea. Era un blazon, un botez al occidentului care te ungea pion corporatist. Era bobarnacul peste nasul macacului de la etajul 3. Ce stie el ce e aia "account executive", acest "pate de foie gras " al agentiilor ? Cu asa ceva in buzunar, viata, fie ea impartita intre bloc, agentie si troleu, era definitiv frumoasa.

Pe urma, valoare a insemnat sa ai multi clienti. Ideal, la fel de multinationali ca si tine. Furati sau nu de la competitie, cu brandurile macelarite sau nu, local, baza era sa-i ai la portofoliu. Aveai clienti, aveai valoare. Ulterior a venit Tempo si a pocit mintile industriasilor, doamne fereste, cu creativitatea. Ba si D’Arcy. Si restul. Aveai creatie, aveai, desigur, valoare.

Am trecut apoi prin epoca patalamalei. Aveai scoala de specialitate, chit ca numai numele era de ea, aveai...cum sa spun...valoare!

De ceva vreme se poarta entry-ul la Golden Drum, indiferent cu cat de mult penibil te acopera el. Ai, n-ai comenzi, pac cu ghost-ul la Portoroz. Deh, ai valoare. Se poarta si turismul festivalier. Vii la sloveni in octombrie, numele e in carticica delegatilor. Te cazezi, te plimbi, la pranz degusti savant "the culinary idea of the day". Seara, automat, petrecarie pana la crapatul zorilor. De seminarii nici c-ai auzit, nici gura nu-ti miroase. Doar nu te controleaza patronatul. Dupa o saptamana de chefuri grele, plevusca de agentie si toata gama de starlete inchipuite, masculine sau nu, revin la patria muma cu un aer grav. Au bifat Portoroz-ul. Da. Au valoare.

Valoare mai inseamna zilele-astea sa vorbesti despre brand, ai n-ai instrumente. Sa faci lectura la radio sau la tv din analizele altora, si sa-ti pui frivol semnatura vocala pe ideile care nu-ti apartin, folosind calea undelor. Ai debuseu media, ai expunere. Ai mediu.Ai tupeu. Ai valoare.

Wally Olins se plange ca la noi se poarta aliantele si contra-aliantele. Complotul si replica. Cu cin’ sa te aliezi ? Cu cine are valoare: bani, notorietate, amici bine. Dar tendinta din ce in ce mai gros desenata e totusi sa te aliezi cu cine chiar are valoare. Cu cine gandeste. Cu cine are opinie. Cu cine se bate pentru convingerile lui. Cu cine castiga pe bune. Cu cine e educat. Cu cine acumuleaza in fiecare zi. Cu cine straluceste, dar nu gablonz.

Cu fiecare zi care trece, drumul valorii catre sine se scurteaza. Uite Carcotasii.

La inceput n-aveau nimic. Aveau valoare
×
Subiecte în articol: sufletul comertului valoare