La Teatrul Act, âLumea sunetelor, in spectacolele lui Silviu Purcărete", a vibrat in acorduri de Vasile Şirli. Cel care s-a plimbat intr-o lume a lui Rabelais, Shakespeare, Moliere, Dostoievski, Gothe sau Cehov mărturiseşte azi că intălnirea cu Silviu Purcărete este o binefacere. Această intălnire misterioasă dintre muzică şi regie este âun maxim de armonie", spune Marina Constantinescu, directorul şi unicul selecţioner al Festivalului Naţional de teatru.
Â
La Teatrul Act, âLumea sunetelor, in spectacolele lui Silviu Purcărete", a vibrat in acorduri de Vasile Şirli. Cel care s-a plimbat intr-o lume a lui Rabelais, Shakespeare, Moliere, Dostoievski, Gothe sau Cehov mărturiseşte azi că intălnirea cu Silviu Purcărete este o binefacere. Această intălnire misterioasă dintre muzică şi regie este âun maxim de armonie", spune Marina Constantinescu, directorul şi unicul selecţioner al Festivalului Naţional de teatru.
Creativitate.In regia marelui Purcărete, muzica pentru âRichard al III-lea", âVisul unei nopţi de vară (două variante), âPoveste de iarnă", âDon Juan", âScapino", âCumnata lui Pantagruel", âFaust" poartă semnătura lui Vasile Şirli. Ce-l inspiră? Spectacolul vieţii, nerespectarea sunetului, stilul muzicii, nu originalitatea ei (ânimeni nu a murit pentru un si bemol fals"), reperele artistului, respiraţia umană considerată ca cea mai profund erotică. Cea mai frumoasă muzică de teatru? Tunetul, tobele, păsările; un sunet de vapor, un zgomot de pescăruş, un tropot de armăsar. Acestea sunt căteva dintre ingredientele dezvăluite, cu siguranţă nu sunt unicele! Sunt spectacole care se nasc prin text, altele nu, uneori muzica este o temă dată, alteori ea se naşte din jocul verbal; in final, Vasile Şirli răm~ne cu acea âstare de halucinaţie conferită de sublimul creaţiei, sclipirea din ochiul propriu, nu cu ceea ce vede celălalt, pentru că oricum peste şase luni nimeni nu mai ţine minte nimic".