Dacă umanitatea a inventat medicamente artificiale în loc să culeagă coada-şoricelului de pe câmp, dacă mâncăm "carne” artificială şi am reuşit să realizăm computere în loc să numărăm cu beţigaşele, era doar o problemă de timp până se va inventa şi benzina artificială.
Cercetătorii de la laboratoarele Rutherford Appleton ale companiei britanice Cella Energy au inventat "benzina sintetică”, bazată pe hidrogen, scrie The Daily Mail. Acesta nu produce gaze cu efect de seră şI este şI foarte ieftin având în vedere că preţurile la combustibili au depăşit nivelurile-record din urmă cu doi ani, când barilul de ţiţei ajunsese la 147 de dolari.
Profesorul Stephen Bennington, cercetatorul-şef din cadrul proiectului spune că "în anumite sensuri, hidrogenul este combustibilul perfect. Are de trei ori mai multă energie decât petrolul pe unitatea de greutate şI, când arde, nu produce altceva decât apă”.
Mai mult, hidrogenul este cel mai comun element din Univers. "Noile noastre materiale de stocare a hidrogenului oferă potenţial real pentru maşini, avioane şI alte vehicule care acum rulează pe hidrocarburi”, spune el.
Nanotehnologia salvează energia
Compania care dezvoltă tehnologia crede că actualele maşini hibride, pe benzină şI electricitate, nu sunt ideale. "Stocarea hidrogenului până acum necesita fie cilindri cu presiune mare de până la 700 de atmosfere, fie lichide supra-răcite la -253 grade Celsius. Niciuna nu este practică la mărimi mari din moment ce ambele metode necesită mari cantităţi de energie fie pentru a presuriza fie pentru a răci hidrogenul, şI prezintă riscuri de securitate ridicate”. Mai precis, hidrogenul explodează.
Numai că acum Cella Energy a găsit o metodă ieftină de a capta un compus hidrid intr-un polimer nano-poros. Rezultatul este un combustibil sintetic revolutionar, poate fi turnat şi pompat ca un lichid. Profesorul Bennington spune că atunci când hidrogenul e încapsulat, combustibilul sintetic rezultat e mai simplu de manevrat chiar decât benzina normală, scrie Gizmag.
Carburant mai ieftin ca benzina
Acesta poate fi folosit chiar in autoturismele actuale care funcţionează pe benzină sau motorină, pentru a le înlocui. Acesta ar costa doar 90 de pence, aproape o liră sterlină, pe un galon de combustibil. Cum un galon are 3,79 litri, ar rezulta un cost de doar 23,74 pence pe litru, sau circa 1,5 lei pe litru. Chiar dacă adunăm toate taxele (TVA şI accize), preţul său va fi în jur de 3 lei litrul.Iar faţă de actualele preţuri de peste 5 lei litrul de combustibil este o diferenţă imensă.
Ceea ce ar însemna că un plin la un Ford Mondeo, care are un rezervor de 70 de litri, va fi 210 lei faţă de 385 lei cât ar costa la preţurile actuale.
Şoferii ar putea rula între 480 şI 640 kilometri cu un plin din noul combustibil, potrivit lui
Stephen Voller, director executiv al Cella Energy Ltd.
Descoperirea vine numai bine, în contextul în care situaţia din Egipt ar putea perturba traficul prin canalul Suez şI să ducă la o penurie de ţiţei. Agravarea situaţiei în Egipt ar putea antrena blocarea rutelor petroliere strategice şI ar putea genera o 'penurie' de petrol, însă OPEC e gata să îşi crească producţia dacă e cazul, a indicat azi Abdallah Salem El-Badri, secretarul general al organizaţiei.
Emisiile de carbon generate din petrol şI carburanţi sunt estimate a fi 25% din totalul emisiilor de carbon.
Primele teste efectuate pe drumuri vor avea loc abia anul viitor iar dacă totul merge bine vom putea vedea carburanţii sintetici cel mai devreme în trei – cinci ani.
Citește pe Antena3.ro