Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Impactul catastrofal al asteroidului Bennu asupra Terrei. Ce s-ar întâmpla dacă ar lovi Pământul

de Redacția Jurnalul    |    21 Sep 2023   •   20:30
Sursa foto: Hepta

Dacă Pământul ar fi lovit de asteroidul Bennu, impactul ar fi unul extrem de puternic, spun cercetătorii de la NASA.

Din anul 2020, sonda OSIRIS-REx, proiect al NASA, are misiunea de a transmite pe Terra mostre colectate de pe asteroidul 101955 Bennu.

Datele sunt importante pentru înțelegerea acestui corp ceresc, format în perioada imediat următoare nașterii sistemului nostru solar și aduc astfel contribuții semnificative la cunoașterea Sistemului Solar și la înțelegerea modului în care viața ar fi putut ajunge pe Terra din spațiul cosmic.

NASA urmărește cu atenție determinarea precisă a orbitei și a traiectoriei asteroidului Bennu, care se apropie de Pământ la fiecare 6 ani și este considerat un posibil pericol.

"Deși este dificil de estimat, noile date de la nava spațială OSIRIS-REx a NASA au permis oamenilor de știință să creeze un model mai bun al orbitei lui Bennu și cum va evolua în viitor, dar și să calculeze mai bine probabilitatea unui impact”, informează NASA.

Conform unui studiu al echipei OSIRIS-REx, probabilitatea ca asteroidul să lovească Pământul la 24 septembrie 2182, este de 1 la 2700 (0,037%). Aceasta indică un risc relativ scăzut în ceea ce privește coliziunea cu planeta noastră.

Agenția a mai socotit că există o probabilitate de 1 la 1750 ca Bennu să lovească Terra cu forța a 22 de bombe atomice până în anul 2300, potrivit iflscience.com.

Subiecte în articol: asteroid nasa asteroid bennu