Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Mare grijă la muşuroaie. Furnicile au memorie colectivă şi ţin minte duşmanii

Mare grijă la muşuroaie. Furnicile au memorie colectivă şi ţin minte duşmanii

de Cristian Ionescu    |    21 Feb 2012   •   09:37
Mare grijă la muşuroaie. Furnicile au memorie colectivă şi ţin minte duşmanii

Coloniile de furnici, una dintre cele mai eficiente si antice societati ale naturii, continua sa uimeasca. Recent, s-a emis ipoteza ca furnicile sunt capabile de memorie colectiva, tinandu-si minte dusmanii si impartasind cu restul coloniei imaginea respectivului dusman, spun oamenii de stiinta, scrie BBC.

Acest lucru ar fi posibil prin miros. Atunci cand o furnica se lupta cu alta, din alta colonie, cele doua insecte fac schimb de miros. Apoi, furnica (dupa caz) se retrage in colonia sa, impartasind cu restul coloniei mirosul dusmanului. Tot cu ajutorul mirosului si a memoriei colective, furnicile pot depista intr-o colonie un intrus, o alta furnica.

Studiul, realizat de o echipa de cercetatori de la Universitatea din Melbourne, Australia, a stabilit ca, pentru mai multe specii de furnici, elementele chimice sunt cheia pentru functionarea ca o societate. Insectele isi identifica colegii printr-o semnatura chimica, specifica fiecarui individ, care acopera corpul fiecarei furnici, ca amprentele la oameni, doar ca mai eficient. Astfel, fiecare se cunoaste cu toata lumea, orice intrus avand secundele numarate, in cazul ca are proasta inspiratie sa incalce granitele coloniei.

Mai multe, AICI.