Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Noile ştiri de la CERN şi romȃnul care l-a contrazis pe Einstein

Noile ştiri de la CERN şi romȃnul care l-a contrazis pe Einstein

24 Feb 2012   •   08:00
Noile ştiri de la CERN şi romȃnul care l-a contrazis pe Einstein

Dupa 22 septembrie 2011, cȃnd cercetatorii de la CERN au realizat primul experiment, denumit OPERA, cu particule de neutrini care depaseau viteza luminii, presa romȃneasca a relatat printre altele si despre romȃnul care l-a contrazis pe Einstein. Experimentul supraluminal a fost repetat si in noiembrie, acelasi an, la CERN, cu acelasi success, validȃnd iarasi partial ipoteza supraluminala a cercetatorului nostru romȃn.

Pe 22 februarie 2012, insa purtatorul de cuvȃnt de la CERN, James Gillies a declarat ca posibil ca rezultatele celor doua experimente sa fie puse la indoiala, din cauza unui cablu care ar fi putut fi… stricat! Se ascunde faptul ca in anul 2005 mai avusese loc un experiment supraluminal, numit MINOS, efectuat de catre Laboratorul Fermilab din Chicago, dar fizicienii participanti in acest experiment au declarat ca instrumentele lor de masurare nu ar fi prezentat o acuratete suficienta pentru a valida rezultatul.Romȃnul care l-a contrazis pe Einstein este profesorul Florentin Smarandache de la Universitatea New Mexico, care publicase in anul 1972 o ipoteza ca nu exista bariera a vitezei in univers si ca se pot construi viteze arbitrare de la zero la infinit. Ipoteza Smarandache este, bineinteles, repudiata in Enciclopedia de Fizica deoarece nu-s bine vazute criticile la adresa curentului principal din stiinta mondiala.S-a scris putin in presa romȃneasca despre cartea sa 'Absolute Theory of Relativity & Parameterized Special Theory of Relativity & Noninertial Multirelativity' [Teoria Absoluta a Relativitatii & Teoria Speciala Parametrizata a Relativitatii & Multirelativitatea Neinertiala], Somipress, 92 p. unde autorul il contrazice mai departe pe Einstein.In aceasta carte, pe lȃnga infirmarea postulatului einsteinian al vitezei luminii, autorul construieste, prin calcule matematice simple, o Teorie Absoluta a Relativitatii (TAR).

In vreme ce Einstein postulase ca spatiul si timpul sunt relative, Smarandache propune inversul: ca spatiul si timpul sunt absolute (de aceea teoria sa se numeste Absoluta) in sensul lui Galilei si Newton, dar viteza luminii nu este ultima in univers.Teoria Absoluta a Relativitatii este realista, construita in spatiul euclidian si care nu produce dilatare a timpului, contractare a spatiului, simultaneitate relativista si nici paradoxuri relativiste precum Teoria Speciala a Relativitatii a lui Einstein.Smarandache considera ca Relativitatea lui Einstein este valabila intr-un spatiu imaginar, nu real, iar adunarea relativista de viteze este ireala.

El propune o adunare vectoriala a vitezelor, care permite si viteze supraluminale.De asemenea ca dilatarea timpului, contractarea spatiului si simultaneitatea relativista ale lui Einstein sunt science fiction nu realitati, iar paradoxurile relativiste denota foarte bine inconsistenta Teoriei Speciale a Relativitatii.In aceeasi carte, refacȃnd experimental lui Einstein cu ceasuri atomice, autorul a considerat cazul cel mai general, cȃnd nu se cunoaste nici daca spatiul si timpul sunt relative sau absolute, si nici daca viteza luminii este ultima sau nu in univers. In felul acesta Dr. Smarandache a obtinut Teoria Speciala Parametrizata a Relativitatii (TSPR), care generalizeaza atȃt TSR cȃt si TAR, dar creaza si alte tipuri de Relativitati care insa trebuiesc verificate practic.Apoi trece de la viteze constante, la acceleratii constante si in final propune spre cercetare Multirelativitatea Neinertiala. Cartea sa se poate comanda din Amazon.com, Amazon Kindle, Google Scholar, Barnes & Noble, etc. sau se poate descarca gratuit din site-ul de mai sus.

In Amazon.com

In Amazon Kindle

In Google Scholar

In Barnes & Noble

Intr-un articol publicat in 'Progress in Physics' 1/2012, unde este redactor asociat, profesorul Smarandache propune infiintarea unor noi ramuri ale fizicii, Fizica Supraluminala si Fizica Instantanee, adica studierea legilor si teoriilor fizicii la viteze supraluminale si la viteze instantanee.