x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Turismul secolului al XXI-lea

Turismul secolului al XXI-lea

de Atena Groza    |    13 Dec 2008   •   00:00

Majoritatea antreprenorilor de turism din regiunea Blekinge din Suedia erau întreprinderi rurale cu dificultăţi în atingerea potenţialului de piaţă. Şi pentru că unirea dă puterea, cooperarea în reţea părea a fi soluţia pentru succesul acestora.



Astfel, zece antreprenori de turism din Olofström au format un grup de dialog cu scopul de a elabora propuneri şi soluţii. Cu toţii doreau să coopereze pentru a îndeplini un obiectiv comun, dar ideile divergente au făcut ca nici unul din ei să nu poată prelua conducerea, iar rezultatele primului an de cooperare formală au fost nule. Pentru a trece peste inconvenientele create, centrul de turism din municipalitatea Olofström,  impulsionată şi de suportul programului Leader+ oferit pentru dezvoltarea turismului, a preluat coordonarea grupului. Aşa că s-a trecut imediat de la cooperarea formală la una reală, bazată pe faptul că în lipsa unor atracţii speciale trebuie crescută calitatea a ceea ce există şi să se coopereze pentru comercializarea acestor produse turistice.

WEBSITE. Scopul proiectului a constat în coordonarea diferiţilor antreprenori de turism din zona Olofström şi în crearea unui portal cu produse de înaltă calitate. Totuşi, grupul nu s-a mulţumit cu un site web turistic obişnuit, ci dorea mai degrabă un site pentru toţi cei interesaţi să viziteze Olofström din orice motiv. A fost achiziţionată o platformă tehnică şi a fost realizat planul pentru a acoperi sfera proiectului. În prezent există informaţii despre orice, de la cabane sau căsuţe de închiriat la mici chioşcuri care vând gustări şi toate sunt ilustrate cu poze. Există, de asemenea, un material video pentru a oferi o vizionare a unor locuri interesante. În prezent, aproape 250 de antreprenori sunt reprezentaţi de sistem şi toţi pot avea propria parolă de acces pentru a-şi administra informaţiile proprii.

Există, totodată, un calendar de evenimente pe portal care este împărţit cu departamentul de cultură şi petrecere a timpului liber al municipalităţii şi mai există şi un plan de a convinge cluburile sportive şi alte asociaţii să se alăture.

Site-ul (www.visitolofstrom.se) cuprinde aproape toate evenimentele oferite în Olofström, ceea ce îl face un instrument foarte bun pentru personalul care lucrează la centrul de informaţii turistice. Atunci când oamenii sună, de exemplu, pentru a se interesa de programul anumitor magazine, informaţia este uşor de găsit şi de transmis mai departe. Totuşi, una dintre urmările portalului a fost scăderea numărului de apeluri la centrul de turism, deoarece acum este uşor să rezervi cazare şi activităţi online. De exemplu, pentru a cumpăra un permis de pescuit pentru o zi sau pentru o săptămână trebuie doar să alegi lacul, data şi numărul de permise. Când o rezervare este efectuată online, sunt generate automat trei e-mail-uri: unul către client, unul către centrul de turism şi unul către antreprenor. Clientul poate alege între a plăti cu carte de credit, pe bază de factură sau la sosire. Toată administrarea şi plăţile sunt efectuate prin centrul de turism, care solicită o taxă de 10% pentru serviciu. Costurile pentru serviciile de carte de credit şi garanţia de călătorie sunt acoperite de centrul de turism.

Site-ul utilizează un sistem de relaţii cu clientul în avans pentru a colecta informaţii despre vizitatorii paginii de internet, motoarele de căutare şi cuvintele cheie utilizate şi, de asemenea, perioada în care clienţii au vizitat site-ul.

CONCEPT. Deşi necesităţile proiectului au fost îndeplinite, cooperarea şi dezvoltarea tehnologică au continuat, iar în cadrul grupului a fost creat un sistem pentru generarea de oferte de afaceri. Acest sistem se numeşte "Confirmă" şi este de mare ajutor atunci când, de exemplu, companiile de autobuze plănuiesc o excursie turistică. Toate evenimentele sau ofertele diferite de la antreprenorii participanţi sunt separate în nişte "module" cu preţuri specifice. În timpul convorbirii telefonice, centrul de turism poate parcurge cu uşurinţă meniul de module şi poate alcătui o ofertă care să includă un ghid, prânzul, taxe de intrare, cafea etc. Diferitele module sunt plasate în sistem în timp real, iar suma totală este calculată automat. Imediat după convorbire, o confirmare a ofertei este trimisă clientului şi tuturor întreprinderilor implicate. Atunci când clientul decide să accepte oferta, aceasta poate fi uşor transformată într-o confirmare de rezervare. Se plănuieşte traducerea sistemului în câteva limbi, ideea fiind de a fuziona sistemul "Confirmă" cu sistemul de rezervare creat anterior pe site. Întregul concept cu portal, sistem de rezervare şi ofertă va fi lansat ca produs şi vândut altor afaceri.

Deşi principala activitate a proiectului a fost sistemul de internet, s-au desfăşurat şi alte activităţi în cadrul proiectului, cum ar fi servicii şi produse de calitate asociate turismului rural. Acestea au inclus crearea a şase piste pentru drumeţii şi ciclism completate cu hărţi şi biciclete noi de închiriat la centrul de turism, un logo comun pentru turismul în natură, materiale informative şi de promovare. Ca rezultat direct al existenţei site-ului au fost înfiinţate cinci noi întreprinderi de turism.

DATE DESPRE ZONĂ:
Ţara: Suedia
Regiunea: Blekinge
Populaţia: 64.400 locuitori
Suprafaţa zonei: 2.814 km2

DATE DESPRE PROIECT:

Durata: septembrie 2004 – ianuarie 2006
Buget: 122.450 de euro, dintre care 24.450 de euro fonduri europene (Leader +), 36.778 de euro fonduri publice şi 61.222 de euro din surse private.


×
Subiecte în articol: special centrul turism