x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Turismul secolului al XXI-lea

0
Autor: Atena Groza 13 Dec 2008 - 00:00

Majoritatea antreprenorilor de turism din regiunea Blekinge din Suedia erau întreprinderi rurale cu dificultăţi în atingerea potenţialului de piaţă. Şi pentru că unirea dă puterea, cooperarea în reţea părea a fi soluţia pentru succesul acestora.



Astfel, zece antreprenori de turism din Olofström au format un grup de dialog cu scopul de a elabora propuneri şi soluţii. Cu toţii doreau să coopereze pentru a îndeplini un obiectiv comun, dar ideile divergente au făcut ca nici unul din ei să nu poată prelua conducerea, iar rezultatele primului an de cooperare formală au fost nule. Pentru a trece peste inconvenientele create, centrul de turism din municipalitatea Olofström,  impulsionată şi de suportul programului Leader+ oferit pentru dezvoltarea turismului, a preluat coordonarea grupului. Aşa că s-a trecut imediat de la cooperarea formală la una reală, bazată pe faptul că în lipsa unor atracţii speciale trebuie crescută calitatea a ceea ce există şi să se coopereze pentru comercializarea acestor produse turistice.

WEBSITE. Scopul proiectului a constat în coordonarea diferiţilor antreprenori de turism din zona Olofström şi în crearea unui portal cu produse de înaltă calitate. Totuşi, grupul nu s-a mulţumit cu un site web turistic obişnuit, ci dorea mai degrabă un site pentru toţi cei interesaţi să viziteze Olofström din orice motiv. A fost achiziţionată o platformă tehnică şi a fost realizat planul pentru a acoperi sfera proiectului. În prezent există informaţii despre orice, de la cabane sau căsuţe de închiriat la mici chioşcuri care vând gustări şi toate sunt ilustrate cu poze. Există, de asemenea, un material video pentru a oferi o vizionare a unor locuri interesante. În prezent, aproape 250 de antreprenori sunt reprezentaţi de sistem şi toţi pot avea propria parolă de acces pentru a-şi administra informaţiile proprii.

Există, totodată, un calendar de evenimente pe portal care este împărţit cu departamentul de cultură şi petrecere a timpului liber al municipalităţii şi mai există şi un plan de a convinge cluburile sportive şi alte asociaţii să se alăture.

Site-ul (www.visitolofstrom.se) cuprinde aproape toate evenimentele oferite în Olofström, ceea ce îl face un instrument foarte bun pentru personalul care lucrează la centrul de informaţii turistice. Atunci când oamenii sună, de exemplu, pentru a se interesa de programul anumitor magazine, informaţia este uşor de găsit şi de transmis mai departe. Totuşi, una dintre urmările portalului a fost scăderea numărului de apeluri la centrul de turism, deoarece acum este uşor să rezervi cazare şi activităţi online. De exemplu, pentru a cumpăra un permis de pescuit pentru o zi sau pentru o săptămână trebuie doar să alegi lacul, data şi numărul de permise. Când o rezervare este efectuată online, sunt generate automat trei e-mail-uri: unul către client, unul către centrul de turism şi unul către antreprenor. Clientul poate alege între a plăti cu carte de credit, pe bază de factură sau la sosire. Toată administrarea şi plăţile sunt efectuate prin centrul de turism, care solicită o taxă de 10% pentru serviciu. Costurile pentru serviciile de carte de credit şi garanţia de călătorie sunt acoperite de centrul de turism.

Site-ul utilizează un sistem de relaţii cu clientul în avans pentru a colecta informaţii despre vizitatorii paginii de internet, motoarele de căutare şi cuvintele cheie utilizate şi, de asemenea, perioada în care clienţii au vizitat site-ul.

CONCEPT. Deşi necesităţile proiectului au fost îndeplinite, cooperarea şi dezvoltarea tehnologică au continuat, iar în cadrul grupului a fost creat un sistem pentru generarea de oferte de afaceri. Acest sistem se numeşte "Confirmă" şi este de mare ajutor atunci când, de exemplu, companiile de autobuze plănuiesc o excursie turistică. Toate evenimentele sau ofertele diferite de la antreprenorii participanţi sunt separate în nişte "module" cu preţuri specifice. În timpul convorbirii telefonice, centrul de turism poate parcurge cu uşurinţă meniul de module şi poate alcătui o ofertă care să includă un ghid, prânzul, taxe de intrare, cafea etc. Diferitele module sunt plasate în sistem în timp real, iar suma totală este calculată automat. Imediat după convorbire, o confirmare a ofertei este trimisă clientului şi tuturor întreprinderilor implicate. Atunci când clientul decide să accepte oferta, aceasta poate fi uşor transformată într-o confirmare de rezervare. Se plănuieşte traducerea sistemului în câteva limbi, ideea fiind de a fuziona sistemul "Confirmă" cu sistemul de rezervare creat anterior pe site. Întregul concept cu portal, sistem de rezervare şi ofertă va fi lansat ca produs şi vândut altor afaceri.

Deşi principala activitate a proiectului a fost sistemul de internet, s-au desfăşurat şi alte activităţi în cadrul proiectului, cum ar fi servicii şi produse de calitate asociate turismului rural. Acestea au inclus crearea a şase piste pentru drumeţii şi ciclism completate cu hărţi şi biciclete noi de închiriat la centrul de turism, un logo comun pentru turismul în natură, materiale informative şi de promovare. Ca rezultat direct al existenţei site-ului au fost înfiinţate cinci noi întreprinderi de turism.

DATE DESPRE ZONĂ:
Ţara: Suedia
Regiunea: Blekinge
Populaţia: 64.400 locuitori
Suprafaţa zonei: 2.814 km2

DATE DESPRE PROIECT:

Durata: septembrie 2004 – ianuarie 2006
Buget: 122.450 de euro, dintre care 24.450 de euro fonduri europene (Leader +), 36.778 de euro fonduri publice şi 61.222 de euro din surse private.


Citeşte mai multe despre:   special,   centrul,   turism

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Noi descoperiri pe Marte. Ce se află la Polul Sud al planetei

Noi descoperiri pe Marte. Ce se află la Polul Sud al planetei
Resturi de apă de pe suprafața planetei Marte ar putea exista sub forma unor mici lacuri foarte sărate, aflate sub calota glaciară de la Polul Sud al planetei, arată un studiu publicat ăn Nature Astronomy, tra...

Când va fi disponibilă noua tehnologie 6G

Când va fi disponibilă noua tehnologie 6G
Deşi tehnologia 5G este abia la început, companiile mari se gândesc deja la ce va urma. Tehnologia 6G ar urma să fie disponibilă din 2030 şi va fi o revoluţie pentru transport, cu ajutorul reţelei maşinile...

Directorul NASA avertizează asupra viitoarei stații spațiale a Chinei

Directorul NASA avertizează asupra viitoarei stații spațiale a Chinei
Directorul NASA, Jim Bridenstine, avertizează asupra viitoarei stații spațiale pe care o va lansa China. Acesta avertizează că este nevoie de proiecte private pentru a putea fi înlocuită...

Chinezii au lansat un smartphone pliabil, de 1.500 de dolari

Chinezii au lansat un smartphone pliabil, de 1.500 de dolari
Chinezii de la Royole au lansat FlexPai 2, un smartphone pliabil. Ecranul OLED e garantat la 1,8 milioane de flexări şi se pliază în exterior. Varianta basic costă 1.500 de dolari, iar cea high-end, 1.700 de...

Când ajunge PlayStation 5 în România şi cât va costa noua consolă

Când ajunge PlayStation 5 în România şi cât va costa noua consolă
PlayStation 5 va ajunge în magazinele din România începând cu 19 noiembrie, înainte de Black Friday. Sony Interactive Entertainment, a prezentat data de lansare și detaliile legate de preț pentru...

Startup-urile interesate pot aplica la primul pre-accelerator din țară dedicat inteligenței artificiale

Startup-urile interesate pot aplica la primul pre-accelerator din țară dedicat inteligenței artificiale
Startup-urile interesate pot aplica până la 30 septembrie la primul pre-accelerator din țară dedicat în întregime inteligenței artificiale, #BeAI, anunță Bucharest.AI, prima comunitate de inteligență...

Consola Xbox X, lansată pe 10 noiembrie

Consola Xbox X, lansată pe 10 noiembrie
Anul 2020 se încheie minunat pentru gameri. După ani de aşteptare, noua generaţie de console va fi lansată. Microsoft a făcut primul pas: a anunţat oficial că Xbox Seria X va fi lansat pe 10 noiembrie....

Apple contraatacă în războiul cu Epic Games. Miza: jocul Fortnite

Apple contraatacă în războiul cu Epic Games. Miza: jocul Fortnite
Dată în judecată de Epic Games pentru scoaterea jocului Fortnite din magazinul său de aplicaţii, Apple a răspuns cu propriul proces. Compania acuză că Epic Games şi-a făcut propriul sistem de plată în joc ca...

O româncă pe lista Nobelului granturilor europene

O româncă pe lista Nobelului granturilor europene
Cercetătoarea Alexandra Baneu a câştigat un proiect european în valoare de circa 1,2 milioane de euro, organizat de către Consiliul European al Cercetării (ERC). Este singura persoană din România...

Rolul copiilor în transmiterea coronavirusului - rezultate îngrijorătoare

Rolul copiilor în transmiterea coronavirusului - rezultate îngrijorătoare
Potrivit unor studii efectuate în Coreea de Sud, copiii pot transmite coronavirusul către alte persoane, chiar dacă nu prezintă simptome. Problema naşte îngrijorări, în contextul în care unităţile şcolare ...

Un meteorit, dezintegrat deasupra unei localităţi din Costa Rica, ar putea conține urme de viață

Un meteorit, dezintegrat deasupra unei localităţi din Costa Rica, ar putea conține urme de viață
Un mic meteorit care a ajuns pe Pământ în aprilie 2019 e posibil să fi adus cu el semne ale vieţii extraterestre. Roca provenită din spaţiu a căzut în Costa Rica pe 23 aprilie 2019. Meteoritul era de...

Cursa pentru vaccinul anti-COVID: Johnson & Johnson anunţă studiu clinic pe 60.000 de oameni

Cursa pentru vaccinul anti-COVID: Johnson & Johnson anunţă studiu clinic pe 60.000 de oameni
Compania Johnson & Johnson anunță un studiu clinic avansat pentru vaccinul anti-coronavirus, făcut pe 60.000 de persoane, chiar din septembrie, potrivit Daily Mail. Dacă va reuşi să recruteze această...

Facebook ia în considerare să oprească publicitatea politică după alegerile prezidenţiale din SUA

Facebook ia în considerare să oprească publicitatea politică după alegerile prezidenţiale din SUA
Facebook ia în considerare să oprească publicitatea politică după alegerile prezidenţiale din SUA de pe 3 noiembrie pentru a stopa dezinformarea postelectorală, a spus vineri o sursă care a avut discuţii cu...

Un vaccin împotriva coronavirusului produs de chinezi va fi testat pe voluntari din Argentina

Un vaccin împotriva coronavirusului produs de chinezi va fi testat pe voluntari din Argentina
Autorităţile argentiniene au ajuns la un acord cu chinezii de la Sinopharm pentru că firma asiatică să îşi poată testa vaccinul împotriva COVID-19 în ţara din America de Sud. Vaccinul celor de la Sinopharm...

Pilot de avioane de vânătoare vs inteligenţa artificială: 0 – 5. Lupta s-a dus în mediul virtual

Pilot de avioane de vânătoare vs inteligenţa artificială: 0 – 5. Lupta s-a dus în mediul virtual
Agenţia americană pentru cercetări avansate în apărare (DARPA) a organizat o confruntare între om şi inteligenţa artificială. Pilotul uman are peste 2.000 de ore de zbor pe F-16. Scorul final a fost zdrobitor...
Serviciul de email marketing furnizat de