Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Va fi mâine APOCALIPSA? Un ASTEROID de dimensiunile unui PORTAVION trece mâine prin apropierea Pământului

15 Iun 2015   •   22:19

Un asteroid uriaș, cu diametrul de 400 de metri, va trece mâine prin apropierea Pământului, au anunțat experții de la NASA. Este pentru prima dată, din 1976, când un corp ceresc de aceste dimensiuni va fi atât de aproape de Terra, oferindu-le specialiștilor ocazia de a-l studia. "Nu există nicio posibilitate ca acest obiect să lovească Pământul sau Luna," a precizat Don Yeomans, manager la divizia care se ocupa de obiectele ce se apropie de pămînt din cadrul NASA, conform Reuters.

Din câte se pare, asteroidul va avea dimensiunea unui portavion.Denumit de specialiști asteroidul 2005 YU 55, având o lățime de  aproximativ o jumătate de kilometru, acesta va rata, astronomic vorbind, "la mustață" pământul, mâine.

Cel mai aproape de Terra, asteroidul se va afla la ora 23.28 GMT, când distanțava fi de "doar" 324.600 de kilometri.Asteroidul nu va putea fi văzut cu ochiul liber, dar profesioniștii și astronomii amatori vor putea studia compoziția chimică a corpului ceresc. Experții spun că va putea fi cel mai bine observat în dimineața zilei de marți, de pe coasta de est a Statelor Unite, scrie ”The Guardian”.

Corpul ceresc nu va trece însă prea aproape de Pământ. El  va fi la o distanță de 325.000 de kilometri și va traversa orbita lunii.

Ultima dată când un asteroid atât de mare a trecut pe lângă Pământ a fost în 1976. După 8 noiembrie 2011, un astfel de eveniment va mai avea loc abia în 2028.

Pe de altă parte teoreticienii Bibliei susțin că asteroidul va declanșa un lung lanț de nenorociri care vor dura șapte ani.