x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Capcanele contractului la distanţă în telecomul românesc

Capcanele contractului la distanţă în telecomul românesc

de Alexandru Radescu    |    30 Iul 2013   •   15:56
Capcanele contractului la distanţă în telecomul românesc
Sursa foto: call center Intactimages

 Încheierea contractelor prin mijloace de comunicaţii la distanţă – telefon sau internet – a devenit o practică tot mai răspândită pe piaţa din România, dând naştere din păcate şi la o serie de practici incorecte din partea operatorilor, raportate de clienţi păţiţi. Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii atrage atenţia utilizatorilor ca, în cazul în care sunt contactaţi telefonic sau prin alte mijloace electronice de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, să solicite informaţii detaliate despre ofertele prezentate şi să fie conştienţi de faptul că acordul exprimat telefonic sau prin intermediul internetului este suficient pentru ca un contract să fie considerat valabil încheiat, cu aceeaşi valoare juridică cu unul scris. De asemenea, în cazul unui astfel de contract încheiat prin mijloace de comunicaţie la distanţă, furnizorul are şi obligaţia de a transmite în scris cel puţin informaţiile care au fost prezentate şi în cursul convorbirii telefonice.

Deşi contractul la distanţă are avantajul că nu mai necesită deplasarea la sediul sau magazinele furnizorului, el prezintă în acelaşi timp şi anumite riscuri, cum ar fi dificultatea de a înţelege şi reţine anumite informaţii prezentate în cadrul ofertei. Dacă cel contactat nu este sigur că a înţeles serviciul sau oferta prezentată, poate cere un timp de gândire sau poate solicita clarificarea unor informaţii.

De asemenea, este important de ştiut că, în cazul oricărui contract încheiat prin mijloace de comunicaţie la distanţă ce are ca obiect furnizarea de servicii de comunicaţii electronice, utilizatorul are dreptul de a denunţa contractul, fără plata penalităţilor de reziliere anticipată sau a altor despăgubiri, într-un termen de 14 zile lucrătoare de la data încheierii acestuia sau de la data la care furnizorul transmite în scris informaţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011.

Recent, ANCOM a aplicat o amendă de 20.000 lei operatorului Orange România pentru modalitatea incorectă de încheiere a contractelor la distanţă. Arbitrul telecom a sancţionat compania Orange în urma constatării faptului că, la momentul încheierii unor contracte la distanţă, nu a comunicat abonaţilor faptul că pot denunţa unilateral contractul în termen de 14 zile lucrătoare, refuzându-le acestora dreptul de a denunţa contractul fără plata unei penalităţi de reziliere. 

×