x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Click-uri frauduloase

Click-uri frauduloase

de Alexandru Radescu    |    26 Iul 2005   •   00:00
Click-uri frauduloase

Marketerii risca sa piarda peste un miliard de dolari anual din cauza click-urilor frauduloase pe Internet, anunta SPSS, unul dintre liderii mondiali in aplicatii de analiza predictiva.

In decembrie 2004, Search Engine Marketing Professional Organization (SEMPO) a descoperit faptul ca un pay-per-click din cinci la accesarea publicitatii online este fals. Se estimeaza ca, anul trecut, click-urile frauduloase au costat companiile 800 milioane de dolari. Daca nu se iau masuri, aceste costuri pot ajunge la 1,1 miliarde de dolari. Click-ul fraudulos este un termen folosit pentru a descrie cum utilizatorii web fac click in exces pe un item gasit pe un site web, in acest fel creand probleme anuntatorului. Click-ul repetat pe aceeasi reclama poate duce reclama la o viata offline sau la o factura foarte mare pentru anuntator.

INVESTITII AMENINTATE. "Click-urile frauduloase sunt o industrie in crestere", a declarat presedintele SPSS, Jack Noonan. "Daca nu se iau masuri in acest sens, click-urile frauduloase pot ameninta investitii de milioane de dolari in marketingul online si pot pune in pericol vizibilitatea ulterioara a publicitatii pe Internet." "Marketerii pot limita expunerea la click-urile frauduloase cu ajutorul aplicatiei de analiza predictiva pentru raspunsul la campanii online si activitatea web", a adaugat Noonan. "Aceasta aplicatie permite organizatiilor sa monitorizeze ce se intampla dupa primul click si sa identifice tipurile de publicitate care duc la comportamente atipice." Pentru a trece cu succes de click-urile frauduloase, au fost structurate mai multe reguli: stabilirea unei politici pentru publicitatea online inainte de semnarea unui contract; folosirea analizelor web pentru a intelege mai bine traficul pe un site; monitorizarea indeaproape a activitatii web prin durata de rulare a unei campanii online.

×
Subiecte în articol: IT frauduloase