Companiile trebuie să fie foarte atente cu politica de gestionare a traficului de emailuri, pe care trebuie să il adapteze la dimensiunile reţelei şi la activitatea desfăşurată.
Companiile trebuie să fie foarte atente cu politica de gestionare a traficului de emailuri, pe care trebuie să il adapteze la dimensiunile reţelei şi la activitatea desfăşurată. Politicile de acest gen nu trebuie să fie foarte restrictive, pentru a nu impiedica desfăşurarea sarcinilor curente, ele fiind ghidate de proporţia in care este utilizată comunicarea electronică in cadrul afacerii şi de numărul de utilizatori de email pe care ii are o anumită companie. Un studiu recent al firmei Proofpoint, citat de Axigen, producător de servicii de mesagerie electronică, arată că emailurile rămăn cea mai importantă cale prin care se scurg informaţii din cadrul firmelor.
PERICOL. Potrivit companiilor care au participat la studiu, peste 20% dintre mesajele electronice care ies din firmă prezintă risc de divulgare a unor informaţii financiare, de reglementare sau juridice. Mai mult de un sfert din numărul companiilor chestionate au recurs la concedierea angajaţilor care au fost găsiţi vinovaţi de incălcarea politicilor referitoare la emailuri, peste 45% aplicănd sancţiuni in cazuri similare. In ultimele 12 luni, cel puţin o treime dintre companii au desfăşurat anchete asupra unor potenţiale scurgeri de informaţii prin email. Potrivit Axigen, in Romănia companiile pot pierde anual intre 150 şi 200 de milioane de euro din cauza folosirii necontrolate a emailurilor, ceea ce inseamnă pierderi de informaţii confidenţiale (intenţionat sau nu), dar şi spam-uri, virusuri sau abuzuri in interes personal.
Anul trecut, numărul de emailuri trimise zilnic la nivel internaţional a fost estimat la 171 miliarde, pentru 2007 acesta putănd ajunge la 196 de miliarde, dintre care peste 73 de miliarde au fost trimise din interiorul companiilor.