Retailer-ul online eMAG.ro a inregistrat in primele sase luni ale anului vanzari de 62 milioane euro, in crestere cu 52% fata de perioada similara din 2010. Potrivit estimarilor eMAG, piata de comert electronic electro-IT s-a majorat cu aproximativ 50% in prima jumatate a acestui an.
"Piata online din Romania este cea mai avansata din regiune, fiind mai dezvoltata chiar decat unele tari din Europa de Vest', a declarat azi, intr-o conferinta, directorul general al eMAG, Iulian Stanciu.
Datele retailer-ului arata ca tabletele PC reprezinta cel mai dinamic segment pe piata electro-IT, cu o crestere semnificativa de la inceputul anului. EMAG.ro a vandut 6000 de tablete in primele sase luni ale anului, ceea ce ar reprezenta 45% din piata locala. Potrivit lui Stanciu, iPad reprezinta 60% din vanzari (cantitativ).
Pe langa tablete, magazinul online si-a consolidat in prima jumatate a acestui an pozitia de lider pe segmentul laptopurilor, majorandu-si cota de piata la 28%, in conditiile in care piata de profil a revenit pe o tendinta accelerata de crestere in aceasta perioada. La nivelul pietei, in crestere cu 25% in semestrul intai, cele mai multe laptopuri se vand online. La eMAG.ro, laptopurile reprezinta 75% din totalul de computere vandute.
In prima jumatate a anului, eMAG a lansat conceptul Marketplace, o platforma online care grupeaza mai multi retaileri si care va contribui semnificativ atat la cresterea afacerilor, cat si la dezvoltarea comertului online in general, sustin reprezentantii magazinului.
In prezent, pe site sunt disponibile doua categorii noi de produse, jucarii si carti, insa planurile pentru a doua jumatate a anului includ diversificarea ofertei de produse.
"Sa nu va mirati daca la anul vom vinde si masini', a precizat Radu Apostolescu, director de dezvoltare eMAG.
Potrivit lui Iulian Stanciu, eMAG ar putea fi listata in "doi-ani, la bursa din Bucuresti'.