x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Eveniment - Televiziune mobilă prin 120 de operatori

Eveniment - Televiziune mobilă prin 120 de operatori

de Alexandru Radescu    |    20 Apr 2007   •   00:00
Eveniment - Televiziune mobilă prin 120 de operatori
Corespondenta din Cannes
Săptămâna aceasta s-a desfăşurat la Cannes târgul internaţional dedicat televiziunii şi conţinutului digital, MIPTV/MILIA. Au participat posturi de televiziune, case de producţie, furnizori de conţinut audio-vizual şi companii IT implicate într-un fel sau altul în multimedia, precum Ericsson, Nokia, AlcatelLucent şi Orange.

În prezent sunt 120 de operatori care oferă servicii de mobileTV, dintre care doar 20 prin reţele dedicate. Cifrele cresc de la an la an (minute de consum zilnic, utilizatori) serviciile se diversifică, apar noi tehnologii, noi platforme, parteneriate între industria media şi telecom, dar cel mai important rămâne tot modul în care consumatorul înţelege să beneficieze de mobileTV. Jesper Nystrom, director marketing Multimedia Solutions Ericsson: "Nu se mai pot face predicţii. Consumul de media este hotărât şi de platforma tehnologică. Pentru mobiletv vorbim de secţiuni de două-trei minute, de cele mai multe ori utilizatorul fiind în mişcare, iar operatorii de telefonie trebuie să ţină cont în oferta lor de aceste aspecte". Sunt şi excepţii: Coreea de Sud, de exemplu. Aici, utilizatorul dedică acestui gen de servicii un timp mai lung, coreenii ajungând să urmărească pe micul ecran chiar şi seriale.

De asemenea, utilizatorul din Coreea de Sud preferă mobiletv şi acasă, ceea ce nu se întâmplă cu utilizatorul din Europa sau America de Nord. Un alt aspect, atât pentru media tradiţională, cât şi pentru cea pe mobil este "interactivitatea". Pentru mobile este cu atât mai important cu cât este o modalitate de a mai câştiga câteva secunde preţioase per sesiune (un exemplu este parteneriatul NRK – Norvegia şi Ericsson). În funcţie de tipul emisiunii urmărite pe mobil (de obicei emisiuni sau show-uri muzicale) tineretul trimite SMS în timp real, chat... lucruri care au priză la consumatorii din categoria asta de vârstă.

PROBLEME ÎN MOBILETV. "MobileTV este folosit de operatori pentru a se diferenţia unul de altul, ceea ce este o greşeală în lumea GSM", a declarat Gian Paolo Balboni, director general pentru inovaţii la Telecom Italia, în cadrul seminarului Mobiletv Broadcasting. Acest lucru produce confuzie printre utilizatori. Un alt aspect care se constituie piedică în calea succesului mobiletv este faptul că tehnologia utilizată nu este aplicată pentru a uşura accesul utilizatorului, a explicat reprezentantul Telecom Italia. În această situaţie, interfaţa platformelor dedicate este responsabilă. Apoi, terminalele. Piaţa are nevoie de mult multe modele, pentru că acum vorbim de dispozitivul ca "suport pentru distracţie". Sunt puţine modele cu ecran mare, care să faciliteze accesul la mobileTv, iar utilizatorii acestor modele nu se prea omoară cu acest gen de servicii. şi nu în ultimul rând, problema DRM (digital rights management): ca în orice domeniu unde este vorba de proprietate intelectuală. Modul în care acţionează acum arată doar soluţii pe termen scurt: cum apare un sistem nou, undeva, cineva tot îl sparge. E nevoie de interoperabilitate şi de abandonarea DRM-ului.

ÎN MIşCARE
"Pentru mobileTv vorbim de secţiuni de două-trei minute, utilizatorul fiind în mişcare. Operatorii trebuie să ţină cont de aceste aspecte"
Jesper Nystrom
director marketing Multimedia Solutions Ericsson
DIFERENŢIERE
"MobileTV este folosit de operatori pentru a se diferenţia unul de altul, ceea ce este o greşeală în lumea GSM"
Gian Paolo Balboni
director general Inovaţii Telecom Italia

×
Subiecte în articol: IT mobiletv