x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Eveniment - Un Lotus 3D in trei ore

Eveniment - Un Lotus 3D in trei ore

de Alexandru Radescu    |    14 Noi 2006   •   00:00
Eveniment - Un Lotus 3D in trei ore

De cat timp ai nevoie sa proiectezi o masina sau un avion? Raspunsul variaza in functie de mai multi factori. La PLM Forum, inginerii au facut demonstratii la minut.

In contextul globalizarii, inovatia este lucrul cel mai important, este "punctul critic" pentru fiecare companie. Prin inovatie iti justifici existenta (pentru tine, ca firma) si devii "de succes si diferit". De aceea, un alt element crucial ar fi "colaborare". Acesti doi termeni, inovatie si colaborare, au "marcat" editia din acest an a European PLM Forum. Product Lifecycle Management (managementul ciclului de viata al produselor) aduna solutii software, modele de business, tehnologie.

PERFORMANTA. In cadrul Forumului, participantii au dezvaluit performantele aplicatiilor PLM Catia, Delmia sau Enovia, "marcile" globale in acest domeniu din partea IBM si Dassault (organizatorii evenimentului). De altfel, Lotus Cars a anuntat intr-o conferinta extinderea portofoliului pentru aceste solutii PLM. Inginerii Lotus au aratat ca prin Enovia SmarTeam sau Catia V5, conceptul unui vehicul ajunge sa fie realizat, in mediu virtual, in trei ore, lucru care se facea inainte in trei zile. Dar poate ca la impresia "artistica", solutiile de proiectare 3D au castigat in "cazul" Sagrada Familia. La Barcelona, proiectantii se lupta cu capodopera lui Gaudi, dar, gratie solutiilor Catia, "universul fantastic" al artistului catalan capata un contur in timpi "rezonabili". Omul. Daca reprezentantii companiilor prezente la PLM Forum au aratat ca in prezent se face trecerea de la e-business la i-business (unde i vine de la "inovation"), atunci compania (mica-mare) trebuie sa creeze angajatului mediul care sa permita oamenilor sa inoveze.

Si pana la urma de ce atata inovatie? Pentru ca nu trebuie sa te "deosebesti" de competitor doar prin eficienta. Si in acest punct au fost date exemple diverse de la Apple (prin iPod) la Zara si L’Oreal. Companii care au realizat la un moment dat un soi de "ruptura" in modelul de business, riscand prin inovatii, dar si reusind sa puna in aplicare.

×
Subiecte în articol: IT