x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Generatia WEB 2.0 - Fenomenul YouTube

Generatia WEB 2.0 - Fenomenul YouTube

de Alexandru Radescu    |    27 Feb 2007   •   00:00
Generatia WEB 2.0 - Fenomenul YouTube

La inceputul lunii februarie, traficul YouTube l-a depasit pe acela cumulat al tuturor retelelor de televiziune din SUA.

Au, n-au treaba, multi prefera youtube.com. O adresa la care gasesti lucruri mirobolante precum un karaoke in fata web-camului, un dat cu aspiratorul prin dormitor, un spalat pe dinti cu o periuta "ciudata", un individ sub influenta alcoolului etc. Fireste, putem gasi si informatie serioasa in masura in care utilizatorul crede in eficacitatea "jurnalismului cetatenesc" si beneficiaza de conexiune la internet si de un dispozitiv cu camera foto/video.

MULTI BANI. Totul, pentru un business contabilizat in miliarde de dolari si cu un trafic care la inceputul lunii februarie l-a depasit pe acela al tuturor retelelor de televiziune la un loc, potrivit unui raport Hitwise (in acest studiu nu intra si trafic online de pe retelele de stiri, sport, informatii meteo sau de shopping). Conform studiului citat, la data de 20 februarie, YouTube era pe pozitia 12 in clasamentul celor mai vizitate adrese online din Statele Unite. Site-urile care il depasisera in trafic pe YouTube erau MySpace, Google, Yahoo, MSN, eBay, Live Search si Facebook.

VIDEO ONLINE. Si toate acestea se petrecusera tocmai dupa ce videoclipurile Viacom au fost retrase de pe site-ul YouTube. Analiza Hitwise arata o crestere de 14 procente la doua saptamani dupa "eliminarea" a peste 100.000 de videoclipuri, patronii de Google trebuind sa se recunoasca invinsi de politica drepturilor de autor. Pe de alta parte, Viacom (detinatorul MTV) a incheiat un parteneriat cu Joost, serviciul de televiziune pe internet, dezvoltat de Niklas Zennström si Janus Friis (creatorii Kazaa si Skype).

Dincolo de "calitatea" fisierelor video postate pe site-uri gen YouTube ramane posibilitatea pentru milioane de utilizatori de internet de a deveni furnizori de continut, de a iesi din inertia de consumator si de a putea fi complementar (sau alternativa) actului jurnalistic profesionist.

×
Subiecte în articol: IT youtube