x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Google Buzz, “probleme de comunicare”

Google Buzz, “probleme de comunicare”

17 Feb 2010   •   00:00

Eric Schmidt, directorul executiv Google, este de părere că plângerile împotriva serviciului Buzz, acuzat că ar încălca dreptul la confidenţialitate al utilizatorilor, au venit în urma unei probleme de comunicare.

În cadrul unei conferinţe de la Mobile World Congress (Barcelona), Schmidt a declarat că nimeni nu a fost lezat de Google Buzz şi că problemele semnalate de public au rezultat dintr-o comunicare ineficientă.

"Aş spune că nu am înţeles exact cum să comunicăm serviciul Google Buzz şi clauzele sale de confidenţialitate. S-a creat multă confuzie când a fost lansat, şi oamenii s-au gândit că noi vom publica adresele lor de e-mail şi alte informaţii private, ceea ce nu este adevărat", a declarat Eric Schmidt.

"Cred că este vina noastră că nu am comunicat foarte clar, dar cel mai important lucru este că nu s-au întâmplat lucruri rele, în sensul că niciunei persoane nu i-au fost făcute publice informaţiile personale", a mai specificat el, citat de Media Guardian.

Declaraţiile lui Schimdt au fost surprinzătoare pentru cei care militează pentru păstrarea confidenţialităţii online şi care au criticat intens Buzz.

Google a fost obligat să ia măsuri pentru scăpa de criticile vizând reţeaua sa de socializare Buzz, cerându-le scuze utilizatorilor pentru introducerea unor opţiuni pe care nu le-a considerat un pericol la adresa confidenţialităţii datelor şi anunţând că va opera schimbări.

Todd Jackson, Product Manager al Buzz, a declarat, pentru BBC, că Google "regretă foarte foarte mult" şi că utilizatorii au avut motive să fie supăraţi.

La rândul său, Schmidt a recunoscut că Google oprează schimbări în cadrul reţelei de socializare, pentru a nu le da utilizatorilor alte motive de îngrijorare.

"Am făcut o serie de schimbări produsului, care vor modifica fundamental felul în care a fost perceput iniţial. În loc de o listă predefinită de persoane cu care utilizatorii intră în contact, se sugerează o listă cu persoane cu care utilizatorul ar putea dori să intre în contact şi precizează explicit că nu le furnizează acestora informaţii fără acordul său", a explict Schmidt.

De altfel, a fost introdusă posibilitatea de a renunţa la acest serviciul, undeva în josul paginii din Gmail existând opţiunea turn off/turn on.

De asemenea, în discursul său, Schmidt a mai sugerat companiilor din sectorul de telecomunicaţii că ar trebui să se alăture lumii telefoanelor de ultimă generaţie şi nu să se teamă de ea.

"Telefonul nu mai e doar un telefon, e un alter-ego. Nu găndeşte la fel de bine ca o persoană, dar are o memorie mai bună. Ştie clar unde te afli. Poate face fotografii care sunt mai clare decât amintirile", a spus el. "Din punct de vedere cultural, este momentul să spunem da noilor servicii emergente şi ideilor care nu vin de la Google, ci de la milioanele de compani şi shop-uri de programe", a declarat Schmidt.

 

×
Subiecte în articol: redactie