Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii a demarat azi licitaţia pentru acordarea multiplexurilor de televiziune digitală, caietul de sarcini putând fi achiziţionat de la sediul instituţiei. Persoana împuternicită să ridice caietul de sarcini trebuie să prezinte dovada de plată a contravalorii, respectiv 4.000 lei.
- Pentru a participa la licitaţie, fiecare candidat trebuie să achiziţioneze caietul de sarcini şi să îndeplinească cumulativ o serie de criterii de calificare, ca de exemplu: să fie societate comercială română sau străină; cifra de afaceri medie pe ultimii 3 ani sau pe perioada scursă de la înfiinţare, dacă aceasta este mai scurtă de 3 ani, să fie de minimum 2.000.000 euro; durata de funcţionare prevăzută în actul constitutiv trebuie să fie cel puţin până la data de 17 iunie 2025; să-şi fi îndeplinit obligaţiile exigibile de plată către bugetul de stat, bugetele asigurărilor sociale şi fondurile speciale ale impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi altor venituri şi către ANCOM. Nu pot participa la licitaţie mai multe companii care fac parte din acelaşi grup.
- Comisia de licitaţie va analiza documentele de calificare depuse şi va anunţa până la data de 15 mai 2014 candidaţii care se califică în etapa următoare şi până la data de 22 mai 2014 dacă se impune organizarea rundelor de licitaţie sau nu, în funcţie de raportul dintre cerere şi ofertă. Dacă cererea depăşeşte resursele disponibile, rundele de licitaţie vor debuta în data de 5 iunie 2014.
- Procedura de selecţie competitivă presupune ca fiecare ofertant să depună o ofertă iniţială prin care să indice numărul de multiplexuri pe care doreşte să le achiziţioneze. În cazul în care cererea depăşeşte numărul de multiplexuri disponibile, se vor organiza runde primare de licitaţie până când cererea nu mai depăşeşte oferta. În cazul în care, după încheierea rundelor primare există multiplexuri care nu au fost câştigate de niciun ofertant, ANCOM poate decide organizarea unei runde primare suplimentare la care poate participa orice ofertant admis în etapa de licitaţie. Repartizarea către ofertanţii câştigători, în urma ofertei iniţiale sau a rundelor primare, după caz, a multiplexurilor în banda UHF, cu excepţia multiplexului cu obligaţie de transmitere “free to air”, se va face prin organizarea unei runde de alocare.
- Se vor scoate la licitaţie 5 multiplexuri, patru în UHF şi unul în VHF, în standard DVB-T2. Câştigătorul primului multiplex în UHF (MUX 1) va avea obligaţia de a transmite „free to air”, în condiţii transparente, concurenţiale şi nediscriminatorii, posturile publice şi private de televiziune care se transmit în prezent în sistem analogic terestru, în conformitate cu prevederile Legii audiovizualului. De asemenea, potrivit Strategiei elaborate de către Ministerul Societăţii Informaţionale, acest multiplex va trebui să asigure o acoperire în recepţie fixă de 90% din populaţie şi 80% din teritoriu până la 31 decembrie 2016, fiind singurul multiplex din cele 5 disponibile care are astfel de obligaţii de acoperire. Pentru celelate multiplexuri (MUX 2, MUX 3, MUX 4 şi MUX 5), operatorii vor avea obligaţia ca până la 1 mai 2017 să aibă în funcţiune cel puţin 36 de emităţoare pentru fiecare dintre reţelele corespunzătoare acestor multiplexuri, instalate câte unul în fiecare zonă de alocare.
- Preţul de pornire în licitaţie pentru fiecare multiplex este de 300.000 euro - taxa minimă de licenţă stabilită de către Guvern, la propunerea ANCOM. Toate multiplexurile vor fi acordate pe o perioadă de 10 ani, iar licenţele vor intra în vigoare începând cu 17 iunie 2015. Câştigătorii vor avea obligaţia de a achita taxa de licenţă rezultată în urma licitaţiei în cel mult 90 de zile calendaristice de la data anunţării rezultatelor procedurilor de selecţie.