POSTA, MONITORIZATA. ANRC a supus consultarii publice un
proiect de decizie conform caruia Posta Romana va fi monitorizata asupra respectarii obiectivelor de calitate impuse pentru distribuirea corespondentei. Posta va trebui sa masoare timpul scurs din momentul depunerii corespondentei acestora la oficiul sau cutia postala si pana la livrare. In calitate de furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale, Posta Romana are obligatia de a asigura, gradual, pe parcursul unei perioade de tranzitie, respectarea anumitor obiective de calitate stabilite pentru distribuirea trimiterilor de corespondenta.
SOFWARE PENTRU AFACERI. Compania germana SAP, cel mai mare producator de programe informatice pentru afaceri din lume, intentioneaza sa-si dubleze vanzarile si profitul operational pana in 2010. Potrivit directorului de vanzari Leo Apotheker, reprezentantii companiei se asteapta ca ritmul actual de dezvoltare a SAP sa continue, astfel incat atat vanzarile, cat si profitul operational sa se dubleze pana in 2010.
FOTOGRAFII DIGITALE. Potrivit lui Paul Withington, director de cercetare al grupului Western European Peripherals de la IDC, piata imprimantelor foto pentru acasa este in crestere. "De la lansarea camerelor digitale, consumatorii isi afiseaza fotografiile pe ecranul unui PC, laptop, PDA sau chiar al camerei. Cu toate acestea, credem ca utilizatorii redescopera latura emotionala si satisfactia mai tangibila a fotografiilor tiparite, acest lucru determinand cresterea interesului fata de tiparirea fotografiilor acasa", a declarat el. Potrivit IDC, 63% din utilizatorii de camere digitale sunt mai incantati de o imagine tiparita la o calitate buna, decat de afisarea sa pe ecran. In prezent, aproape jumatate din imaginile digitale tiparite in Europa occidentala sunt realizate acasa.
REZULTAT. Cifra de afaceri a Xerox Romania a avansat, in primele sase luni, cu 4% fata de primul semestru din 2004, insa conducerea companiei este optimista si isi mentine obiectivul propus la inceputul anului, o crestere de 15%-20%, respectiv un nivel al veniturilor de 46-48 de milioane de dolari. In anul 2004, afacerile subsidiarei Xerox din Romania, care includ si rezultatele de pe piata Republicii Moldova, au totalizat 40 de milioane de dolari, conform datelor anuntate de companie. "Pentru Xerox Romania, prima parte a anului si mai ales al doilea trimestru s-au caracterizat printr-un volum mai scazut al afacerilor datorita aparitiei unui blocaj la nivelul economiei. In schimb, am fost surprinsi de cresterea consemnata in lunile iulie si august, perioada specifica concediilor", a explicat directorul general Xerox Romania, Marius Persinaru.