x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget IPTV sau InternetTV?

IPTV sau InternetTV?

de Alexandru Radescu    |    13 Oct 2007   •   00:00
IPTV sau InternetTV?

Timp de 4 zile, Berlinul a găzduit Broadband World Forum Europe, la eveniment participănd companii din telecomunicaţii, giganţi IT, firme de media şi advertising.

Timp de 4 zile, Berlinul a găzduit Broadband World Forum Europe, la eveniment participănd companii din telecomunicaţii, giganţi IT, firme de media şi advertising.

Printre subiectele puse in discuţie la Broadband Forum s-au numărat: mobileTV, IPTV şi InternetTV, noile surse de venituri pentru industria IT&C sau modul in care publicitatea işi va găsi loc in "consumul" din telecom. Tema IPTV (transmisie de televiziune prin protocol IP) a fost pusă in discuţie in mai multe conferinţe, producători de echipamente, operatori, advertiseri, oameni din media prezentănd rezultatele unor teste regionale, analize de piaţă sau situaţia la zi. Modul in care reţelele de internet la mare viteză se extind pe glob obligă industria să vină in aşteptarea consumatorului tot mai "mofturos" in ceea ce priveşte relaţia sa cu tehnologia, cu conţinutul video şi cu accesul la conţinut. Televizorul, aşa cum il ştim acum, nu mai face parte din viitorul apropiat. Tănăra generaţie, obişnuită cu chat, networking, blogging, nu va mai fi satisfăcută, peste 5-6 ani, de prezenţa in casă a unui ecran impersonal. Intr-un fel, dispozitivul dintre centrul camerei trebuie să combine senzaţia de "explorare" (pe care ţi-o dă Internetul), "satisfacţia la indemănă" (dată de telefonul mobil) şi televiziunea "de azi", a arătat Andreas Teubner Marketing & Business Development Ericsson. Iar IPTV-ul, prin aplicaţiile şi platformele sale, promite să integreze cel mai bine televizorul in "marea casă digitală".

ALTE POSIBILITĂŢI. Vorbind pe aceeaşi temă, Rob Van Dem Dan, senior executive IBM, a arătat că un potenţial rival pentru IPTV (neexcluzănd coexinstenţa) este IntenetTV, "proiecte" precum Joost şi Babelgum fiind incă intr-o stare incipientă. In ceea ce priveşte lupta pentru venituri publicitare, reprezentantul IBM crede că operatorii telecom ar putea folosi datele stocate in reţelele lor fixe şi mobile pentru a furniza reclame pe "profilul" clientului, IPTV-ul putănd avea astfel un avantaj in atragerea banilor din publicitate. Din păcate pentru susţinătorii IPTV, clienţii (15 milioane la nivel mondial, după Multimedia Research Group) nu se arată foarte doritori de a plăti pentru pachetele extra, tocmai cele care aduc sumele importante după care aleargă companiile. Din analizele de piaţă reiese că piaţa IPTV va creşte cel mai mult in Asia-Pacific, urmănd apoi SUA.

Scump şi rar

Pe piaţa romănească, Ines este singurul furnizor de servicii IPTV, dar nu se poate lăuda cu mai mult de 280 de clienţi. Serviciul IPTV este transmis printr-o reţea de fibră optică securizată, prin conexiunea FFTH (Fiber-to-the-Home), compatibilă cu standardul High Definition. In cazul IPTV, conţinutul media este transmis direct pe ecranul televizorului, prin intermediul unui set-top box, fără a fi nevoie de un computer. Compania a anunţat recent că va lansa serviciile de televiziune HD pănă la sfărşitul acestui an. (C.I.)

alex.radescu@jurnalul.ro

×
Subiecte în articol: IT iptv