Telefoanele de tip smartphone au un rol important în experienţa de shopping online, însă interfaţa pentru utilizator nu este suficient de atractivă pentru cumpărători. În continuare, desktopul/laptopul este preferat pentru cumpărături online în defavoarea dispozitivelor mobile, după cum rezultă dintr-un studiu comScore.
Principalele argumente pentru care cumpărătorii online preferă desktopul:
43% dintre cei intervievaţi apreciază că pe mobil nu pot avea o imagine suficient de clară sau mare a produsului;
34% consideră că descrierea produsului nu este lizibilă
31% afirmă că este dificil să compare mai multe produse
30% au rezerve în ceea ce priveşte securitatea informaţiilor de plată pe mobil
Atunci când achiziţonează de pe dispozitive mobile, 41% dintre respondenţi preferă versiunea web a unui site, în timp ce 34% aleg versiunea pentru mobil, iar 25% o aplicaţie.
În ceea ce priveşte finalizarea unei achiziţii:
39% dintre respondenţi se documentează şi achiziţionează online
21% se documentează şi achiziţionează în magazine offline
13% se documentează online şi achiziţionează din magazine offline
7% se documentează în magazine offline şi achiziţionează online
7% se documentează atât în offline şi online şi achiziţionează online
7% se documentează atât în offline şi online şi achiziţionează offline
6% achiziţionează online şi ridică produsul dintr-un magazin offline
La studiul comScore au participat 6000 de clienţi online fideli din SUA, în perioada 27 februarie – 9 martie 2014.