Patru oferte pentru 22 de milioane de oameni
Avantajele tehnologiei DTH sunt apreciate de consumatori si exploatate de
operatorii de servicii de televiziune prin satelit.
Serviciile de televiziune digitala prin satelit (DTH) sunt tot mai interesante pentru consumatori. Nici operatorii nu stau degeaba si concureaza cu oferte cat mai atractive.
OFERTANTI. Cel mai nou jucator pe aceasta piata este RomTelecom, care a investit 15 milioane de euro pentru lansarea serviciului de televiziune digitala Dolce. Pachetul de baza costa 3,9 euro/luna pentru abonatii RomTelecom si 5 euro/luna pentru restul clientilor si include 45 de canale tv, la care se pot adauga alte opt pachete tematice de televiziune, cu preturi intre 1,4 euro si 7,4 euro pe luna (fara TVA). La numai o saptamana de cand a fost lansat exista informatii ca s-au inregistrat deja circa 10.000 de cereri de abonamente. Concurenta sta destul de bine. Compania RCS&RDS ofera serviciul Digi TV la care erau abonati peste 450.000 de romani la sfarsitul lunii octombrie. Serviciul a fost lansat si in Ungaria, Cehia, Slovacia, bucurandu-se de succes. Pachetul de baza contine 50 de programe, costa 16,7 RON (fara TVA). Oferta este flexibila si mai cuprinde alte sase variante de pachete. Toate includ si un pachet de sase posturi radio, gratuit. UPC Romania a intrat pe piata prin achizitionarea Focus Sat si are in prezent peste 40.000 de clienti, cu un ritm de 400 de instalari pe zi. Focus Sat ofera 66 de programe tv, organizate in patru pachete, cu un pret de 20 RON pentru cel de baza. Gratuit este oferit pachetul radio. In Romania mai activeaza DTH Television Group, cu peste 8.000 de abonati ai serviciului Boom TV, si Digital Cable System (Max TV).
TEHNOLOGIE. Avantajele DTH-ului sunt calitatea superioara a imaginii si a sunetului, posibilitatea de a introduce in grila de programe un numar mult mai mare de posturi decat in cazul companiilor de cablu si posibilitatea dezvoltarii unor servicii alternative pentru clienti.Citește pe Antena3.ro